Kajzer ima nova oblačila. Niso nevidna, temveč drznejša. Dodajmo temu še nekaj oblikovalskih prebliskov v notranjosti in z dirkaškim občutkom nastavljeno podvozje, da dobimo lepši »remake« Volkswagnovega ID3!
Naj vas špansko poreklo blagovne znamke Cupra ne zavede. Čeprav je dobil ime po priljubljeni četrti El Born v Barceloni, avto temelji na skupni osnovi za električne avtomobile MEB in tudi izdelujejo ga v nemškem mestu Zwickau. Born je izpeljanka modela ID.3, kar boste kljub preoblikovanemu sprednjemu delu, ki spominja na nos morskega psa in na pogled širšemu zadku, ki ga dopolnjuje usmernik zraka in difuzor, le s težavo spregledali, kajti razlik je na primer manj kot med avtomobila VW ID4 in Škoda Enyaq iV. Morda Born še najlepše opišem z besedami, da je oblikovalcem z nekaj izbranimi podrobnostmi uspelo poustvariti športni videz, s katerimi trkajo na čustva mlajših Evropejcev.
Cupra Born je njihov prvi ogljično nevtralni avtomobil. Ogljikov dioksid, sproščen med izdelavo, nevtralizira uporaba energije iz obnovljenih virov in uporabo recikliranih materialov. Serijsko vgrajeni športni sedeži so sešiti iz sintetične niti, narejene iz reciklirane plastike, najdene v morju. Glede na količino plastike, ki jo odvržemo vsako leto in dolžine vrvice, ki jo uporabijo za en sedež, kljub dobrim namenom, oceanov s tem ne bomo rešili!
»Turbo« za kratkotrajni užitek
Cupra Born je dolg 4,322 m, širok 1,809 m, visoko dober meter in pol ter težak najmanj 1,7 tone (odvisno je od kapacitete baterije). V primerjavi z ID.3, s katerim si deli večino dimenzij, je vzmetenje zaradi boljše lege na cestišču spredaj znižano za 15 in zadaj za 10 mm. Ker so baterije postavljene sredinsko, ima prtljažni prostor solidno prostornino 385 l. Na voljo so tri kapacitete baterij – 45, 58 in 77 kWh -, kar naj bi omogočalo med 340 in 550 km dosega. Avtomobil ima pogon na zadnja kolesa, zato je električni motor za razponom med 110 in 150 kW zadaj. Različica s štirikolesnim pogonom ni predvidena. Škoda, kajti po mojem mnenju bi več kot pasala v avtomobil, ki se hvali s športnim pedigrejem. Born ima sicer poleg športnega vzmetenja še elektronski sistem DCC prilaganja podlagi in načinu vožnje, medtem ko je mogoče sistem za nadzor stabilnosti ESC po želji izklopiti.
Največja moč polnjenja z enosmernim tokom moči 125 kW ne bo na voljo za vse baterijske različice oziroma bo dodatna opcija. Enako velja za funkcijo »e-boost«, ki za 30 sekund sprosti dodatnih 20 kilovatov. Bombonček podoben nagradi na dirkah električnih bolidov (e-formula) za kratkotrajni naval adrenalina med »turbo« pospeškom oziroma praktično kot pomoč za varnejše prehitevanje. Omenimo še nekaj podatkov. Najprej za različico z 45 kW/h veliko baterijo. Do 100 km/h vozilo pospeši v 7,3 sekunde (do 50 km/h v 2,9 sekunde), medtem ko čas polnjenja baterije s kapaciteto 58 kWh (bruto 62 kWh) znaša 6 ur in 15 minut pri moči 11 kW oziroma 35 minut v primeru polnjenja z enosmernim tokom moči 110 kW. Navor je pri vseh različicah 310 Nm, medtem ko je kombinirana poraba (WLTP) 15 kWh/100 km pri različici z manjšo baterijo oziroma med 15,5 in 16,7 kWh pri tisti s srednjo. Različica z baterijo kapacitete 77 kWh za enkrat še ni na voljo.
Cena za Cupra Born se prične pri 38.820 evrih (brez subvencij in morebitnega popusta), kar pomeni, da boste za solidno opremljenega plačali okoli 43 tisočakov.
Enaka, a osvežena kabina
Voznikovo mesto je sodobno in hkrati ne preveč »futuristično«. Tipk izven volana je minimalno, medtem ko je zasnova prikaza in upravljanja prilagojena dvema zaslonoma. Manjšim pred voznikov za volanskim obročem, ki je za moj okus izredno slabo izkoriščen, in večji, na dotik občutljivim sredinskim za infozabavni sistem. Spet so me zmotili gumbi na volanskem obroču, kajti na njihov povratni odziv se je treba privaditi, medtem ko se mi še vedno zdi položaj ročice menjalnika na konzoli voznikovega zaslona posrečena ideja. Ne zaseda prostora druge in obenem je mesto izredno priročno za uporabo in je kakopak, enako kot v ID.3 in ID.4. Merilniki so digitalni in podatki o vožnji so lahko prikazani še na projekcijskem zaslonu z dodano resničnostjo.
Notranjost izstopa predvsem v opremi, kot so športni školjkasti sedeži, z bakrenimi šivi okrašena armaturna plošča in v primerjavi z nemškima bratrancema veliko lepše oblikovano in uporabnejšo sredinsko konzolo.
Vtisi s kratkotrajne vožnje
Vsakič znova se spomnim, da je vožnja z električnim vozilom zakon. Mirnost, navor in če ne bi bilo težav s polnjenjem in višjimi cenami električnih vozil, verjetno nihče ne bi več kupoval običajnih. Toda so razlike tudi med njimi. Born sodi bolj med vozila za užitek kot med družinska, zato se pelje zelo natančno, zvezno pospešuje, vedno je na voljo še kakšen moči za strmejši klanec ali skok mimo počasnele na voznem pasu in zanesljivo drži smer. Velika platišča pa so kljub športno nastavljenemu in tršemu podvozju jamstvo, da na zadnji plati ne čudite čisto vsake neravnine oziroma luknje, ki jih na slovenskih cestah vedno najdete.
Upravljanje Borna je enako preprosto kor upravljanje ID.3 ali ID.4, čeprav se še vedno nisem spoprijateljil s črnimi gumbi na krmilu, pravzaprav na dotik občutljivimi površinami s slabotnim haptičnim in nekoliko preglasnim zvočnim povratnim učinkom. Tipk nasploh ni preveč, ravno prav jih je, da je upravljanje intuitivno, medtem ko se morate z infozabavnim sistemom ukvarjati nekaj več časa, da ga podrobneje spoznate. Enak je sicer sistemu, ki sem ga že spoznal v Cupri Formentor ali Seatu Ateci in takšni so tudi asistenčni sistemi, radarski tempomat, pomočnik za ohranjanje voznega pasu, preprečevanje trka, kamere in tipala za pomoč pri parkiranju in še kaj. Pogrešal sem morda le omenjeni polprosojni zaslon na višini oči, ki ne bi bil odveč in ki ga v testnem avtu ni bilo.
Brez komentarjev