Po štirih letih obstoja e-tron ni bil deležen zgolj kozmetičnih popravkov. Dobil je »večjo« baterijo za večji doseg, storitev polnjenja, v katero je združeno več kot pol milijona polnilnic po Evropi, funkcijo načrtovanja poti kot del navigacijskega sistema in nenazadnje novo ime, saj je zdaj Q8 e-tron.
Sodobni avtomobili so ves čas povezani, zato ni nobeno presenečenje, ko so nam povedali, da obstoječi e-troni pošiljajo podatke, ki Audiju služijo za zasnovo novih, prenovo obstoječih modelov in razvoj funkcij. Velja poudariti, da so podatki poponoma anonimni – veliko bolj in brez izjem, kar ne velja vedno in še posebej ne za avtomobile neke druge blagovne znamke. Niso vezani na identifikacijo avtomobila in še manj voznika. Niso nam jih zaupali veliko, a tisti, ki so jih, razbijajo stereotipe o električnih vozilih.
Podatki za obdobje 15 mesecev (med junijem 2020 in septembrom 2021) kažejo, da je hitrostni rekorder e-trona vozil 249 kilometrov na uro. To je zanimivo, ker je hitrost omejena na 200 kilometrov. Morda se je voznik poigral s programsko opremo ali ga, kot sumijo v Audiju, postavil na valje. Drugače so vsa vozila v tem času dosegla povprečne hitrosti okoli 51 kilometrov na uro. Zadnje je celo nekoliko nad povprečnimi hitrostnimi, ki jih dosegajo imetniki nekaterih drugih modelov. Podobno zanimivi so podatki o dosegu. Najdaljša pot z enim polnjenjem je znašala 640 kilometrov in najdaljša v enem dnevu 1650 kilometrov. Vsi e-troni so v tem časi prevozili 192.600 kilometrov, medtem ko jih je 8 odstotkov voznikov ves čas vozilo v načinu S samodejnega menjalnika, ko je vklopljen štirikolesni pogon in je poraba energije višja.
Pogon: | elektromotor, brezstopenjski menjalnik, pogon na sprednji in zadnji kolesi; |
Največja moč in navor: | 250 kW/664 Nm (50 quattro); 300 kW/664 Nm (55 quattro) |
Zmogljivosti: | Največja hitrost 200 km/h, od 0 do 100 km/h 6 oziroma 5,6 s (55 quattro) |
Baterija (neto): | 89 kWh (50 quattro); 106 kWh (55 quattro) |
Najvišja moč polnjenja: | 150 kW (50 quattro); 170 kW (55 quattro), od 10 do 80 % v 28 oziroma 31 minutah. |
Uradna poraba in doseg (WLTP): | 491/505 km (50 quattro SUW/SB); 582/600 km (55 quattro SUW/SB); |
Cena: | |
Q8 e-tron 50 quattro | 75.570 € |
Q8 SB e-tron 50 quattro | 77.680 € |
Q8 e-tron 55 quattro | 87.970 € |
Q8 SB e-tron 55 quattro | 90.010 € |
Q8 e-tron je na voljo v bolj »škatlasti« obliki športnega terenca (SUV) ali obliki aerodinamično učinkovitejšega »sportbacka« (SB), ki se od prvega loči po kapljičastem zaključenem zadku. Kozmetične spremembe so predvsem spredaj in zadaj, a najbolj v oči bode prenovljen logotip, krogi so zdaj v eni ravnini (2D), sprednja maska in odbijači. Manjše spremembe so tudi znotraj vozila. Notranjost daje občutek udobja, elegance in dobre ergonomije. Zasloni so lepo integrirani v armaturno ploščo, ki se elegantno navezuje na sredinsko konzolo. A bolj kot to, se mi je dopadlo intuitivnost ročic, gumbov in tipk, saj bo vsakemu razmeroma hitro jasno, čemu služijo.
Od kozmetičnih so pomembnejše spremembe pod pokrovom. Kljub enaki velikosti baterija sprejme približno dvajset odstotkov več električnega naboja. Poleg tega ima elektromotor 14 namesto 12 navitij, s tem močnejše magnetno polje, večji navor in manjšo porabo. Po zaslugi manjših sprememb na zunanjosti avtomobila je izboljšan količnik zračnega upora. Ta je pri SUV izvedbi zdaj 0,27 (prej 0,28) in pri sportbacku 0,24 (prej 0,26). Rezultati niso izostali, saj je doseg v primerjavi z e-troni povečan med 32 in 44 odstotki (odvisno od izvedbe).
Na predstavitvi za vožnjo ni bilo ravno veliko časa, čeprav so občutki fini in si želiš, da bi se odpeljal nekam daleč in preprosto užival. Izboljšali so namreč tudi vozno dinamiko, čeprav že prej ni bila ravno slaba. Hitreje se odziva, bolj je agilen in lažje vodljiv. To se pozna. Vožnje je mirna, upravljanje pa tako udobno, da nimaš občutka, kako hiter si. Prepričan sem bil, da vozim po omejitvi 90 kilometrov na uro. Šele, ko sem pogledal na merilnik, se je izkazalo, da sem hitrejši še za omejitev hitrosti v naselju. Od tu moja opazka s klobukom iz naslova. Z njo ne mislim nič slabega, temveč na udobje, modrost in umirjenost, kar sem začutil med kratko vožnjo.
V tem letu v Porsche Slovenija načrtujejo prodajo med 50 in 100 vozil.
Še dvoje je pomembno za vse, ki si avtomobil takšnih zmogljivosti in predvsem cenovnega razreda, lahko privoščijo. Po novem je na voljo storitev Audi Charging, ki nudi hitro in preprosto polnjenje avtomobila praktično povsod po Evropi. Ker je vezana na vozilo, ne na voznika, se bosta polnilnica in e-tron sama seznanila in polnjenje se bo začelo. V Sloveniji je sicer še vedo priporočljivo uporabljati storitev Moon. Obenem je Audi v Q8 e-tron vgradil še funkcijo, brez katere je vandranje naokoli z električnim avtomobilom mnogo težje. Vse modelske različice imajo zdaj navigacijo in znotraj le te načrtovalnik poti. V njem poveste cilj in izberete eno od predlaganih poti, na katerih so navedene polnilnice, hitrost polnjenja ter časi predvidenih postankov.
Brez komentarjev