PRVI VTIS Audi Q5: V tretje elegantni srednje velik »športni terenec«
Marjan Kodelja 9. aprila 2025 ob 06:08

Takšna je tretja generacija verjetno najbolj pomembnega modela v njegovi ponudbi, saj so jih pri nas v prvi in drugi generaciji prodali preko 3.700, z izboljšano aerodinamično obliko in bolj športno držo.

Noviteta ne prinaša revolucije, temveč umirjeno evolucijo. Vizualna podobna je izčiščena, manj je na primer ostrih robov, vendar je oblikovalski podpis nedvoumni Audijev. Standardno je vozilo za boljšo zvočno in toplotno izolacijo opremljeno z dvojnim vetrobranskim steklom, dvojne stranske so na voljo opcijsko. Prostornost ni nikoli postavljena pod vprašaj. Z dolžino 4,7 metra je dovolj prostora tudi v prtljažnem prostoru (520 litrov). Za enkrat je na voljo klasična oblikovna zasnova z odrezanim zadkom. Različica z lepše zaobljenim (sportback) prihaja kasneje letos. Sprednje in zadnje luči so praktično enake lučem v modelu Audi A5, s tem, da ima Q5 v opremski različici z večjim spojlerjem projekcijsko tretjo zavorno luč, ki projicira širok rdeč snop na zadnje steklo. Ta svetloba ni vidna v notranjosti in zatorej voznika ne moti. Za slovenske kupce so v notranjosti, kjer se ponovno bohotita dve lično spojena velika zaslona in po želji manjši tretji pred sovoznikov, so predvideni športni sedeži v kombinaciji umetnega in naravnega usnja.

Večjih pretresov ravno tako ni na področju pogonov. Za enkrat sta na voljo 2-litrski bencinski (TFSi) ali dizelski (TDi) motor z močjo 150 kilovatov (dobrih 200 konjskih moči, 230 Nm) v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikov in 48-voltnih pogonski alternator povezan z baterijo kapacitete 1,7 kilovatnih ur. Blagi hibrid doda nekaj moč in po uradnih podatkih Audija privarčuje dva vinska glaža goriva (4 decilitre) vsakih sto kilometrov. Močnejši priključni hibrid bo na voljo kasneje letos. Športno različico (SQ5) s 3-litrskim šest valjnim motorjem in 367 konjskimi močmi pa bo iz tovarne v Mehiki zapeljala naslednje leto. Za bencinsko izvedbo s pogonom na sprednja kolesa je treba odšteti od dobrih 56 tisočakov in za dizelsko s pogonom na štiri kolesa (quattro) od 58 tisočakov naprej (konfigurator). Štirikolesni pogon v različici z bencinskim motorjem vozilo podraži za dobrega tisočaka, medtem ko bo izvedba sportback dražja za približno dva.

Voziti, resda kratko (a sladko), ga je bilo fino, čeprav se nikakor ne morem znebiti občutka, da so notri novi Audiji enaki kot jajce jajcu. Logika sicer veleva, da je Q5 enak modelu A5. Razlike so povezane z merami in kakšnem manjši podrobnosti, a ostalo se prosto po Prešernu, seli iz avta v avto. To nikakor ne more biti slabo, vsaj ne tako, kot je za kupce slabo odločitev, da bodo nekatere funkcije dostopne tudi z naročnino. Industrija je neizprosna. Zaradi cenejše proizvodnje in optimizacije nabavne verige ima avto večino opreme vgrajene, nakar je na voljo za mesečno naročnino ali stalni nakup (funkcije na zahteve). Strošek lastništva avtomobila je posledično večji, česar na žalost marsikdo na začetku ne bo razumel. Prehod na naročniški model po vzoru uporabe programske opreme proizvajalci gotovo vidijo v vlogi večanja dobička, a bo zelo verjetno za sabo potegnil neželene posledice. Nedovoljeno odklepanje programske opreme, podobno, kot smo nekdaj odklepali telefone, zaklenjene v omrežja operaterjev. V svetu programskih omejitev velja nenapisano pravilo, da se za vsako »bolezen« najde rešitev, če je zanjo dovolj zanimanja.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja