Zdi se, kot bi kdo bral Marjanove teze, zakaj je »proti« priključnim hibridom. Dve od petih točk namreč pri nekaterih novih modelih ne veljata več. Odslej tudi pri (vnovič) prenovljenem BMW serije 3.
BMW je torej prenovil tako limuzino kot karavana serije 3 in najbolj očitna in nedvomno tudi občutna razlika je v velikosti baterije ter hitrosti polnjenja priključnega hibrida (izvedba 330e, šibkejše 320e ni več). Toda poglejmo najprej še nekaj drugih izboljšav in novosti, ki veljajo za celotno paleto »trojk,« še vedno najbolj pomembnih modelov v ponudbi bavarske znamke.
Vizualno veliko sprememb ni, razen subtilnih na odbijačih in novih platišč. Znotraj so linije mogoče za odtenek bolj zaobljene in še malo manj je tipk in gumbov, kar nekaterim ne bo všeč, proizvajalec pa seveda govori o prečiščenem videzu. Posodobljen je infozabavni sistem z dvema zaslonoma, ki zdaj serijsko vsebuje povezovanja avta v omrežja 5G, tako za nadgradnje kot za posodabljanje zemljevidov in pridobivanje prometnih informacij, povezovanje v aplikacijo My BMW je menda poenostavljeno. Nekaj prilagoditev so opravili na podvozju, zadnji blažilniki so pritrjeni bolj togo, kar »povečuje natančnost in pozitivno vpliva na akustiko,« so zapisali v podjetju. V voznem načinu Comfort je vrtenje volana lažje. Tripodročna samodejna klimatska naprava je po novem del serijske opreme. Upam, da tudi aktivni regulator hitrosti, a tega ne morem potrditi.
Priključnemu hibridu so povečali kapaciteto baterijo s prejšnjih 10,5 kWh na 19,5 kWh in tako podaljšali izključno električni doseg na 101 km (po merjenju WLTP). Če je bilo prej realnih približno 40 km, bi zdaj lahko računalni na 75 do 80 km čisto električne vožnje. Kljub temu se baterija fizično ni povečala in tako ne odjeda še dodatno prtljažnega prostora. Slednji sicer je nekaj manjši kot pri bencinskih ali dizelskih izvedbah, pri karavanu nudi 410 l namesto 500 l, pri limuzini pa 375 l namesto 480 l. To je še tisto preostalo področje, ki bi ga morali izboljšati, da bi bili priključni hibrid res splošno zanimivi in uporabni. So pa, kot rečeno, pohitrili polnjenje. Zdaj se namreč BMW 330e na izmeničnem toku (AC) polni trifazno z 11 kW, tako kot malodane vsi električni avtomobili. Povsem poln, za naslednjih skoraj 100 km, je v dveh urah in 15 min, kar je odlična novica za polnjenje med poslovnimi sestanki, nakupovanjem in podobni uporabi. Še boljša bi bila, v kolikor bi se dalo baterijo polniti tudi hitro, z enosmernim tokom (DC), vendar te možnosti ni. Dnevne vožnje bi se kljub temu verjetno dalo zvečine opraviti na električni pogon.
Sistemska moč je ostala enaka kot pri prejšnjem 330e, 215 kW oz. 292 KM. Motor je dvolitrski štirivaljni bencinski z dvema turbinama, močjo 135 kW (184 KM) in 300 Nm navora. Elektromotor ima moč 80 kW (109 KM) in 265 Nm navora. Menjalnik je osemstopenjski robotizirani (Steptronic).
Fotografije: BMW
- Napovedujejo električno revolucijo, ko bodo avti enkrat končno tu (#video)
- KRATKI TEST Honor Magic V3: Še vedno obrtniško najbolje izdelan telefon s prepogljivim zaslonom
- Volkswagen Passat 2.0 TDI R-line: Ikona, ki nikdar ne razočara, ali še en dolgočasen »ljudski VOZ«?
- Najboljše cene pred črnim petkom
- Peta skupna donacija podjetij Telekom Slovenije in Xiaomi
Brez komentarjev