Programi Sport klub izpadli še pri A1 in T-2
Matjaž Ropret 9. maja 2020 ob 06:51

Kadar en operater umakne določene televizijske programe, lahko poleg propadlih pogajanj z izdajateljem glede cene sumimo še na določene druge razloge, kajti v ozadju med temi podjetji ni ravno velike ljubezni. Ko pa celoten paket pomembnega ponudnika v istem tednu iz programskih shem odstranita dva od večjih operaterjev, to ne pušča več veliko možnosti za špekulacije. Včeraj je še A1 storil, kar je pred njim že Telekom Slovenije. Od četverice velikih operaterjev imata tako programe Sport klub v shemah trenutno le Telemach, ki je del iste skupine, in T-2 (vendar ta zgolj v standardni razločljivosti).

Iz A1 so sporočili, da »so bili zaradi želje po ponujanju najboljše kombinacije kakovosti in cene tudi v trenutnih okoliščinah na eni strani in nesprejemljivih pogojev sodelovanja za te okoliščine na drugi strani primorani iz televizijskih do nadaljnjega umakniti programe United Media Network.« To podjetje smo prej poznali pod imenom Sportklub, poleg programov Sport klub pa izdaja še nekatere druge, kot so Grand, N1, Pikaboo in drugi. V omenjenem operaterju so še zatrdili, da so z izdajateljem »dlje časa poskušali vzpostaviti dialog glede dogovora o pogojih, ki odražajo trenutno stanje razpoložljivosti vsebin.« Vendar dogovora zaradi, kot so zapisali, vztrajanja ponudnika pri nerazumnih pogojih sodelovanja, niso dosegli. Tako so včeraj iz vseh programskih shem do takrat, ko bi se z United Media Network vendarle sporazumeli glede cene, umaknili vse programe tega izdajatelja.

Po naših informacijah je slednji v pogajanjih zahteval višji znesek na naročnika kot doslej. Verjetno je to načrtoval že dolgo, vendar je iztek pogodbe padel v obdobje brez športa, ko je gledanost njegovih programov slaba in se ji taka napoveduje še nekaj časa. Koliko je gledanost pred tem upravičevala podražitev programov, je težko vedeti, zagotovo pa denimo izguba pravic za prenose tekem lige NBA in s tem Luke Dončića ni mogla pozitivno prispevati. Po indikacijah, ki jih imamo, bi bile možnosti za sklenitev nove pogodbe veliko večje, če bi Sportklub oz. United pristal na določen popust v času, dokler šport ne bo v polnosti nazaj na tekmovališčih in ekranih. Seveda pa je težko vedeti, koliko mesecev bo še preteklo do takrat. Vseeno pa bi bili tudi znižani prihodki boljši od nikakršnih.

Naročniki, ki se s spremembo ne strinjajo, imajo možnost, kot vedno pri tovrstnih odločitvah operaterjev, brez stroškov in kazni odpovedo svojo naročnino. Seveda pa morajo plačati vse za nazaj in vrniti opremo ali jo odplačati. Kot smo že izpostavili, pa ne kaže, da bi izpad pomembnega programskega paketa kaj pocenil naročnino.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Trenutne razmere so za televizijo zares nenavadne. Po eni strani je gledanost večja, vendar pa so določene vsebine povsem nerelevantne, produkcija večine razvedrilnih pa je ustavljena. Vsi naročniki lahko gledajo (skoraj) vse, izbira pa se je pravkar nekoliko zmanjšala. Spletne naročniške storitve povečujejo število uporabnikov, vsaj na globalni ravni, a vendarle ta čas nimajo veliko uspešnic. Pričakovali bi tudi, da se bo kakšna premiera iz kina preselila na omenjene storitve oz. videoteke, kjer bi lahko gledalci plačali za ogled, pa je večina naslovov le prestavljenih na kasnejši čas. Kar nekako kaže na to, da tisti v zakulisju, ki imajo glavnino moči, še naprej poskušajo vzdrževati televizijo in kino kot glavna »medija« za zabavno industrijo, tako kot zadnje pol stoletja ali še dlje.

Dodatek, 10. 5. 2020

Celoten paket programov United Media Network je umaknil še zadnji od velike četverice operaterjev, ki ni lastniško povezan s tem izdajateljem, torej T-2. Takole so odločitev utemeljili svojim naročnikom:

»Družba T-2 se v času razglašene epidemije novega koronavirusa sooča s postavljanjem neutemeljenih finančnih pogojev s strani ponudnika programskih pravic United Media Network, ki so tako za družbo kot za naše naročnike škodljivi in odstopajo od ekonomsko upravičenih. V vmesnem času smo s pravočasnimi pogajanji poskušali doseči pogoje, ki bi bili v prid našim uporabnikom in bi še naprej omogočali spremljanje omenjenih vsebin po najugodnejši ceni. Menimo, da ob sedanjih razmerah in odpovedanih športnih dogodkih po Evropi in svetu, kar se odraža tudi v trenutnem stanju razpoložljivih vsebin na omenjenih programih, vztrajanje ponudnika pri neutemeljenih finančnih pogojih ni upravičeno. Zaradi navedenega smo se odločili za prekinitev sodelovanja s ponudnikom United Media Network. Tudi v prihodnje si bomo prizadevali za pogoje, ki bodo sprejemljivi za naše naročnike.«

Naslovna fotografija: Deposit Photos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja