Po podatkih podjetja IDC je lanska globalna prodaja pametnih telefonov zrasla za 2,4 odstotka in letos naj bi se rast nadaljevala, vendar bo morda nekoliko manjša. Tudi prodaja PC-jev je bila lani višja kot l. 2023, sicer samo za en odstotek, za letos pa v IDC-ju ne upajo napovedati rasti.
Skupno je bilo lani na svetu po podatkih omenjene analitske hiše prodanih 1,24 milijarde pametnih telefonov, od tega 331,7 milijonov v zadnjem četrtletju. To je predstavljalo precejšen obrat po dveh letih upadanja. »Proizvajalci so uspešno prilagodili svoje strategije, osredotočili so se na različne promocije, odplačevanje telefonov brez obresti, atraktivne možnosti »staro za novo,« in predstavili modele v različnih cenovnih razredih, pri čemer so še posebej na Kitajskem in trgih v vzponu izpostavljali cenejše modele,« je pojasnila Nabila Popal iz IDC-ja. Za letos glavne nevarnosti dobri prodaji ne predstavlja več inflacija, temveč možnost uvedbe carin s strani nove ameriške administracije.
Med proizvajalci je prvo mesto ohranil Apple, vendar tesno pred Samsungom. Obema se je prodaja malenkostno, za nekaj milijonov »kosov« zmanjšala, s tem pa tudi tržni delež. Za odstotno točko ga je na tretjem mestu povečal Xiaomi, medtem ko prvo peterico s skoraj enakim rezultatom zaokrožata Transsion (močan je predvsem z znamkama Tecno in Infinix) ter Oppo. Pri tem je sicer zanimivo, da IDC Transsion šteje kot eno podjetje, medtem ko vsako znamko podjetja BBK (Poleg Oppa še Vivo, Realme in Oneplus) obravnava posebej. Največja kategorija s skoraj tretjinskim tržnim deležem sicer ostajajo »drugi proizvajalci.«
Proizvajalec | 2024 Število telefonov (v milijonih enot) | 2024 Tržni delež | 2023 Število telefonov (v milijonih enot) | 2023 Tržni delež | 2024/2023 Rast |
1. Apple | 232,1 | 18,7 % | 234,3 | 20,1 % | -0,9 % |
2. Samsung | 223,4 | 18,0 % | 226,7 | 19,5 % | -1,4 % |
3. Xiaomi | 168,5 | 13,6 % | 146,0 | 12,5 % | 15,4 % |
4. Transsion | 106,9 | 8,6 % | 94,9 | 8,2 % | 12,7 % |
4. Oppo | 104,8 | 8,5 % | 103,4 | 8,9 % | 1,4 % |
Drugi | 402,9 | 32,5 % | 358,9 | 30,8 % | 12,3 % |
Skupaj | 1.238,8 | 100,0 % | 1.164,1 | 100.0% | 6.4% |
Vir: IDC |
V lanskem zadnjem četrtletju so največji kitajski proizvajalci – Xiaomi, Oppo, Vivo, Honor, Huawei, Lenovo, realme, Transsion, TCL in ZTE – skupno dosegli 56-odstotni tržni delež, kar je absolutni rekord. »Čeprav njihovi osrednji trgi ostajajo Kitajska in druge azijske države, se te znamke pospešeno uveljavljajo tudi v Evropi in Afriki, predvsem s svojimi nizko- in srednjerazrednimi telefoni, z izjemo Huaweija, ki je večino prodaje zabeležil v višjem cenovnem razredu,« je komentiral Fracisco Jeronimo iz IDC-ja.
Osebnih računalnikov je bilo lani prodanih 262,7 milijonov, v zadnjem četrtletju 68,9 milijonov, kar je predstavljalo 1,8-odstotno rast. »Nekaj so k temu pripomogle razprodaje ob koncu leta, pa tudi začetek cikla menjave strojne opreme pred koncem podpore za Windows 10,« je izpostavil Jitesh Ubrani. Medtem ko je Ryan Reith dodal, da so makroenomske razmere odvzele nekaj zaleta računalnikom, pri katerih so proizvajalci poudarjali umetno inteligenco.
Vodilno proizvajalec je ostal Lenovo, ki je še nekoliko povečal tržni delež. Drugi je HP s skoraj enako prodajo kot l. 2023, sledijo pa Dell, edini v prvi peterici s slabšim rezultatom kot leto prej, Apple in Asus. Drugi imajo tu četrtinski tržni delež, torej prva peterica obvladuje tri četrtine trga.
Proizvajalec | 2024 PC-jev (v mio enot) | 2024 Tržni delež | 2023 PC-jev (v mio enot) | 2023 Tržni delež | 2024/2023 Rast |
1. Lenovo | 61,8 | 23,5 % | 59,1 | 22,7 % | 4,7 % |
2. HP | 53,0 | 20,2 % | 52,9 | 20,3 % | 0,1 % |
3. Dell | 39,1 | 14,9 % | 40,0 | 15,4% | -2,2 % |
4. Apple | 22,9 | 8,7 % | 21,9 | 8,4% | 4,5 % |
5. Asus | 17,9 | 6,8 % | 16,8 | 6,5% | 6,4 % |
Drugi | 68,0 | 25,9 % | 69,5 | 26,7% | -2,1 % |
Skupaj | 262,7 | 100,0 % | 260,2 | 100,0% | 1,0 % |
Vir: IDC |
Naslovna fotografija: DepositPhotos
Brez komentarjev