Prodaji telefonov kaže dobro, osebnih računalnikov malo slabše
Matjaž Ropret 20. januarja 2025 ob 06:25

Po podatkih podjetja IDC je lanska globalna prodaja pametnih telefonov zrasla za 2,4 odstotka in letos naj bi se rast nadaljevala, vendar bo morda nekoliko manjša. Tudi prodaja PC-jev je bila lani višja kot l. 2023, sicer samo za en odstotek, za letos pa v IDC-ju ne upajo napovedati rasti.

Skupno je bilo lani na svetu po podatkih omenjene analitske hiše prodanih 1,24 milijarde pametnih telefonov, od tega 331,7 milijonov v zadnjem četrtletju. To je predstavljalo precejšen obrat po dveh letih upadanja. »Proizvajalci so uspešno prilagodili svoje strategije, osredotočili so se na različne promocije, odplačevanje telefonov brez obresti, atraktivne možnosti »staro za novo,« in predstavili modele v različnih cenovnih razredih, pri čemer so še posebej na Kitajskem in trgih v vzponu izpostavljali cenejše modele,« je pojasnila Nabila Popal iz IDC-ja. Za letos glavne nevarnosti dobri prodaji ne predstavlja več inflacija, temveč možnost uvedbe carin s strani nove ameriške administracije.

Med proizvajalci je prvo mesto ohranil Apple, vendar tesno pred Samsungom. Obema se je prodaja malenkostno, za nekaj milijonov »kosov« zmanjšala, s tem pa tudi tržni delež. Za odstotno točko ga je na tretjem mestu povečal Xiaomi, medtem ko prvo peterico s skoraj enakim rezultatom zaokrožata Transsion (močan je predvsem z znamkama Tecno in Infinix) ter Oppo. Pri tem je sicer zanimivo, da IDC Transsion šteje kot eno podjetje, medtem ko vsako znamko podjetja BBK (Poleg Oppa še Vivo, Realme in Oneplus) obravnava posebej. Največja kategorija s skoraj tretjinskim tržnim deležem sicer ostajajo »drugi proizvajalci.«

Proizvajalec2024

Število telefonov (v milijonih enot)
2024

Tržni delež
2023

Število telefonov (v milijonih enot)
2023

Tržni delež
2024/2023

Rast
1. Apple232,118,7 %234,320,1 %-0,9 %
2. Samsung223,418,0 %226,719,5 %-1,4 %
3. Xiaomi168,513,6 %146,012,5 %15,4 %
4. Transsion106,98,6 %94,98,2 %12,7 %
4. Oppo104,88,5 %103,48,9 %1,4 %
Drugi402,932,5 %358,930,8 %12,3 %
Skupaj1.238,8100,0 %1.164,1100.0%6.4%
Vir: IDC

V lanskem zadnjem četrtletju so največji kitajski proizvajalci – Xiaomi, Oppo, Vivo, Honor, Huawei, Lenovo, realme, Transsion, TCL in ZTE – skupno dosegli 56-odstotni tržni delež, kar je absolutni rekord. »Čeprav njihovi osrednji trgi ostajajo Kitajska in druge azijske države, se te znamke pospešeno uveljavljajo tudi v Evropi in Afriki, predvsem s svojimi nizko- in srednjerazrednimi telefoni, z izjemo Huaweija, ki je večino prodaje zabeležil v višjem cenovnem razredu,« je komentiral Fracisco Jeronimo iz IDC-ja.

Osebnih računalnikov je bilo lani prodanih 262,7 milijonov, v zadnjem četrtletju 68,9 milijonov, kar je predstavljalo 1,8-odstotno rast. »Nekaj so k temu pripomogle razprodaje ob koncu leta, pa tudi začetek cikla menjave strojne opreme pred koncem podpore za Windows 10,« je izpostavil Jitesh Ubrani. Medtem ko je Ryan Reith dodal, da so makroenomske razmere odvzele nekaj zaleta računalnikom, pri katerih so proizvajalci poudarjali umetno inteligenco.

Vodilno proizvajalec je ostal Lenovo, ki je še nekoliko povečal tržni delež. Drugi je HP s skoraj enako prodajo kot l. 2023, sledijo pa Dell, edini v prvi peterici s slabšim rezultatom kot leto prej, Apple in Asus. Drugi imajo tu četrtinski tržni delež, torej prva peterica obvladuje tri četrtine trga.

Proizvajalec2024 PC-jev (v mio enot)2024 Tržni delež2023 PC-jev (v mio enot)2023 Tržni delež2024/2023 Rast
1. Lenovo61,823,5 %59,122,7 %4,7 %
2. HP53,020,2 %52,920,3 %0,1 %
3. Dell39,114,9 %40,015,4%-2,2 %
4. Apple22,98,7 %21,98,4%4,5 %
5. Asus17,96,8 %16,86,5%6,4 %
Drugi68,025,9 %69,526,7%-2,1 %
Skupaj262,7100,0 %260,2100,0%1,0 %
Vir: IDC

Naslovna fotografija: DepositPhotos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja