Pritožite se lahko samo na sončno upravo!
Marjan Kodelja 2. avgusta 2021 ob 06:27

Čisto nič ne pomaga mobilna tehnologija LTE, če so zakasnitveni časi 150 milisekund in hitrosti nizke, da se povprečna spletna stran nalaga pet minut!

Kriv sem, ker vsako leto verjamem, da bo bolje. Da bom sedel na plaži nam bratske južne države nedaleč stran od bazne postaje mobilnega operaterja in nemoteno brskal po netu. Dvanajst GB, kolikor mi je na voljo v naročniškem paketu, ne bo zadoščalo za štirinajst dni. To je postalo dejstvo. Na teden jih družno pretočimo med 30 in 40 GB. Čeprav ne pretiravamo. Ostane nakup dodatnih količin pri svojem operaterju ali podatkovna kartica lokalnega operaterja. Vedno znova izberem zadnje in se po domače povedano nasankam. Čeprav sem najprej dva dneva preverjal in meril hitrost med gostovanjem, je bila izkušnja z lokalno kartico potem neprimerno slabša. So bili trenutki, ko nič ni delovalo oziroma je brskalnik do onemoglosti obračal znak, ki kaže na nalaganje strani. Ta pa se ni in ni naložila. A tudi v primerih, ko je bilo delovanje boljše, so bile hitrosti daleč od tistih, ki smo jih vajeni v domačih, slovenskih mobilnih omrežjih. Daleč od vsaj za silo uporabnih. Kajti ko potrebuješ pol ure za opravilo, ki bi ga drugače opravil v nekaj minutah, je vrag odnesel šalo.

Za začetek je prav, da si nalijem čistega vina. Ne bi imelo smisla, da bi hrvaški operaterji kapaciteto omrežja prilagodili poletnemu navalu turistov, zato razumem, da so omrežja v tem času preprosto rečeno preobremenjena. Vire, ki so na voljo, si sočasno delijo vsi na bazno postajo priključeni uporabniki, zato so trenutki, ko nobenemu nič ne deluje. Drugače ne more biti. Toda, je prav, da operater brez sramu prodaja turistom kartice SIM in hkrati storitev oglašuje kot neomejeno, čeprav je skoraj gotovo, da dobršen del kupcev ne bo imel na voljo kakovostnih storitev, ki jih pričakuje? Sami ste si krivi. Kupujete jih na lastno odgovornost, pri čemer se morate zavedati, da vam nihče ne bo povrnil denarja, če s storitvijo ne boste zadovoljni. Težko boste celo dokazali, da ni primerna. Poslovalnice operaterjev so v urbanih središčih, kjer so kapacitete omrežja višje, zato vas bodo zlahka razorožili. »Gospod, poglejte. Deluje. Celo super hitro«.

Menim, da bi operaterji morali povrniti del kupnine lokalne kartice SIM, če njihovo omrežje ne more večino časa zagotoviti uporabnih hitrosti prenosa podatkov.

Ni važno, da sem sedel dober kilometer zračne črte od središča Novigrada. Hitrosti so bile obupne in občasen celo motena telefonska storitev. Nič ni pomagalo, da sem pred nakupom kartice skoraj teden dni preverjal dosežene hitrosti in spreminjal operaterja, da bi izbral najboljšega, kajti takoj ko sem vstavil lokalno kartico, nič več ni bilo kot prej. To mi je dalo misliti. Hipotetično seveda. Za operaterja so najbolj pomembni njegovi domači uporabniki, kajti na njih gradi poslovanje. Če jim ne zagotovi pričakovane kakovosti storitev, potem bodo rade volje odšli h konkurenci. Sledijo uporabniki v gostovanju. Zakaj? Ker mu njihovi operaterji storitev plačajo. Šele na tretjem mestu so kupci lokalnih »podatkovnih« kartic. Ti so mu najmanj pomembni. Denar je od njih že dobil in mu je popolnima vseeno, ali so zadovoljni. Ker so večinoma turisti, je veliko možnosti, da bodo do naslednjega leta pozabili na slabo storitev in šli ponovno na limanice.

Kot sem šel z izborom ponudbe operaterja HT HR, namesto A1 oziroma Telemacha. Drugo leto zapored. Črv dvoma me je začel razjedati, ko kartice skoraj nikjer ni bilo mogoče kupiti, ker je bilo povpraševanje po njej veliko in da je delavka na Pošti dejala, da je dobra izbira, ker gredo kot vroče žemljice. Več uporabnikov pa pomeni, da je večja verjetnost preobremenjenosti tega omrežja. Ne trdim, da operaterji prilagajajo kakovost storitve na pomembnost uporabnikov, a me to ne bi presenetilo.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Stališče operaterjev je jasno. Ker ne morejo vplivati, kje kupec dostopa v omrežje, se ne čutijo odgovorne. Toda prav tako velja nasprotno. Uporabnik ne more nedvoumno preveriti, kako bo mobilni internet deloval, kjer je in ko ga bo potreboval. Potrebna bi bila nekakšna srednja pot. Možnost, da pred nakupom pridobite nedvoumne podatke o pričakovani kakovosti storitve tam, kjer jo boste želeli, oziroma povrnitev vsaj dela kupnine, če storitev v času uporabe ni bila na uporabni ravni. Ve se, kaj kakšna je ta. Nemotena uporaba spletnih storitev večina časa.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
2 komentarja
  • Mi imamo na trenutni lokaciji že tretje leto zapored ravno obraten problem. Pri mobilnem gostovanju v omrežju hr telekoma vse šteka, meče ven, skratka je neuporabno. Ko kupim sim z neomejenim internetom v istem omrežju pa naenkrat vse relativno dobro deluje. No, letos še razmišljam, če bi kupil in spet podprl ta njihov protekcionizem. Ne vem, kaj mi sploh preostane. Pri njih me ne bo noben resno jemal, dvomim pa tudi, da bi se pri Telemachu potrudili in zahtevali odgovore. Morda edino pritožba na mesečni račun.

  • Mogoče je problem bolj v tem, da se na dopustu ne znaš odklopili? Kaj hudiča rabiš desetine GB, če si na dopustu? Pa če že ne moreš brez, izberi namestitev, ki ti omogoča soliden wifi dostop ali popij kavo v lokalu z brezplačnim wifijem. Problem rešen.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.