Prihodnje leto prihaja električna Vitara
Matjaž Ropret 4. novembra 2024 ob 18:15

Suzuki je predstavil električno izvedbo priljubljenega modela Vitara. Hkrati je e Vitara tudi prvo baterijsko vozilo te znamke, vendar bo nanjo še treba malo počakati. V Indiji jo bodo začeli izdelovati prihodnjo pomlad, prodaja pa se bo predvidoma začela konec poletja (2025). Enak model bo pod svojim imenom prodajala tudi Toyota (do zdaj smo videvali obratno pot v sodelovanju teh dveh podjetij).

Po merah je e Vitara v primerjavi z obstoječo bencinsko, ki je na trgu že skoraj deset let, zrasla za približno 10 cm v dolžino ter po 2 cm v širino in višino ter postala bistven bolj robustna na pogled. Zdi se, da določene poteze povzema po Daciinem Dusterju ali Toyotinem RAV 4. Vsekakor na fotografijah deluje precej bolj moderno in kot zaključena celota, oblikovalci so se posvetili celotnemu vozilu. Še večja je transformacija znotraj s precej bolj zanimivimi linijami, dobro zamišljeno osrednjo konzolo, prisekanim volanom, ambientalno osvetlitvijo za panelom s kljukami na vratih in zaslonoma za enotnim steklom.

Najbolj vas seveda zanima, kakšna bodo opcije baterij in pogonov. V vsakem primeru bo menda baterijska kemija litij-železov fosfat (LFP), kar pomeni, da bodo lastniki lahko brez zadržkov vedno polnili do sto odstotkov in izkoriščali polno kapaciteto. Glede slednje bosta na voljo dve možnosti. Manjša z 49 kWh bo zgolj v navezi s pogonom na sprednji kolesi, medtem ko bo pri večji z 61 kWh mogoče izbrati tudi štirikolesni pogon. To pomeni dodaten motor z manjšo močjo zadaj in skupno 300 Nm navora. Motor in pretvornik (inverter) sta sicer združena v »visoko učinkoviti e-osi,« navajajo v Suzukiju in štirikolesno gnana izvedba ima neodvisni e-osi spredaj in zadaj. »Ta sistem ne zagotavlja le odlične zmogljivosti, temveč omogoča tudi natančen nadzor z odlično odzivnostjo. Poleg tega vključuje način ‘Trail’, ki omogoča nemoteno vožnjo na neravnem terenu, in sicer z zaviranjem vrtečih se koles in porazdelitvijo pogonskega navora na nasprotno kolo.«

Za zdaj ni podatkov o dosegu ali hitrosti polnjenja, na to bo očitno tudi še treba nekoliko počakati. Prav tako ne vemo, kakšna bo prostornina prtljažnika. Ostale podatke pa si lahko ogledate v tabeli.

Pogon2 WD4 WD
Motor106 kW, 189 NM128 kW, 189 NM135 kW (128 kW + 48 kW), 300 Nm
MenjalnikEnostopenjski električni pogon
Baterija49 kWh61 kWh
Dimenzije4.275 x 1.800 x 1.635 mm, medosna razdalja 2.700 mm, oddaljenost od tal 180 mm
Masa1.702 kg1.760 – 1.799 kg1.860 – 1.899 kg

Fotografije: Suzuki

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja