Na prednovoletnem dogodku podjetja Emil Frey, uvoznika ducata avtomobilskih znamk, so po zanimivosti izstopali komentarji generalnega direktorja Jožka Tomšiča glede prodaje električnih avtomobilov. Nad slednjo je namreč v pretežni meri razočaran, a trdi, da kljub temu ne nameravajo obupati.
Znamke, ki jih zastopa Emil Frey, so letos skupno na malo manj kot 18-odstotnem tržnem deležu, lani so imele prek 20 odstotkov. Padec je Tomšič pripisal predvsem menjavi modelov pri Citroenu (kar dolgo so čakali na novega C3, za katerega imajo menda že več sto naročil) in drugačni strategiji znamke Mercedes-Benz, ki se vse bolj umika z množičnega (razredi A, B, GLA, GLB) in se bolj usmerja v prestižni del trga. Skupno bodo sicer dobavili približno 11 tisoč osebnih avtomobilov, s čimer da so izpolnili osnovne cilje. Prav tako s 700 milijoni evrov prihodkov, kar je na nivoju lanskega leta.
Tomšič je med pregledom leta večkrat izrazil nezadovoljstvo glede prodaje električnih vozil, saj bi po njegovem mnenju »vsa ta leta investicij že morala kaj doprinesti, a še vedno niso.« Letos smo denimo pri znamki Peugeot slišali napoved, da bo električna različica predstavljala deset odstotkov prodaje pri modelu 3008, vendar se to za zdaj ni uresničilo, doslej so se v podatkih o novih registracijah znašli zgolj trije primerki, pa še ti v prvi polovici leta. Bolj uspešni so bili znova z e-208, novembra so jih denimo prodali 40, verjetno je šlo vnovič za kakšen »flotni« posel, skupna številka se je tako za 2024 povzpela na 78. Lanski evropski avto leta Jeep Avenger je denimo pri 21 prodanih primerkih, Peugeot e-2008 pa pri 25-ih. Pri nobenem od modelov niso izpeljali kakšne na subvencijo Borzena vezane atraktivne akcije, s kakršno so denimo v preteklosti prodali nekaj večje število Citroenov e-C4 in ki jih dokaj uspešno izvajajo nekatere konkurenčne znamke. Zaradi nizkih številk V Emil Freyju ne kopičijo zalog električnih modelov, so pa zadovoljni s povpraševanjem in rezervacijami za novega, od ostalih tovrstnih precej cenejšega Citroena e-C3.
Kot je dejal Tomšič, sam verjame v to področje, vendar trud ne daje rezultatov. »Enastavno ne gre tako, kot bi morali iti. Kljub subvencijah, kljub spodbudam, postavljanju infrastrukture.« Po njegovem mnenju bi se Evropa nasploh morala zadeve lotiti drugače, z manj »prisile,« vendar je prepričan, da bodo ti avtomobili, ki so po njegovih besedah dobri, prihodnost. V prihodnjem letu si v tem pogledu največ obeta od Citroena e-C3 in tehnično sorodnega Fiata Grande Panda. Ta dva naj bi pomenila preboj v množičnost pri dotičnem uvozniku.
Na dogodku se niso dotaknili pretresa v skupini Stellantis, ki jo je eno leto predčasno zapustil glavni izvršni direktor Carlos Tavares, in se po njegovem odhodu že obrača nekoliko drugače. Znova se je pridružila združenju avtomobilskih proizvajalcev ACEA, ki se zavzema za omilitev okoljskih zahtev, kaj bo s prihodnjo platformsko in modelsko usmeritvijo, pa bo verjetno določil šele prihodnji direktor (ali direktorica). Verjetno pa je vsem postalo jasno, da bo treba znova preiti na večjo pestrost in razlikovanje med znamkami.
Naslovna fotografija: Stellantis
Brez komentarjev