Kaj se dogaja z največjim nakupovalnim centrom, ki je znan predvsem po nepopisni gneči med nakupovalnimi uricami? Jože Mermal se namreč v javnosti vse pogosteje pojavlja v povezavi z visokimi tehnologijami. Eligma bo poskušala uvesti kriptodenar, veriženje blokov in umetno inteligenco tudi v nakupovanje izven spleta, AV Living Lab pa razvijati rešitve za samovozeča vozila. Oboje ima sicer kar nekaj smisla, vprašanje pa je, kaj se bo na koncu izcimilo.
S kripto denarjem po nakupih
Da ne bo pomote. Skeptičen sem glede kripto denarja, ki je po mojem mnenju močno precenjen, a radi pozabljamo, da je zgolj ena in večin najlažje razumljiva oblika uporabe tehnologije veriženja blokov (blockchain). Ta pa je pomembna in uporabna, pa čeprav ima destruktivno naravo. Izključuje namreč centralizacijo in posrednike. V nekaterih primerih je to dobro in zaželeno, v drugih pa ne, kajti kot je že običaj, tako ali drugače pomeni izgubo delovnih mest. Na mestu je tudi vprašanje, zakaj bi sploh želel izven spleta plačevati s kripto denarjem in koliko kupcev si to v resnici želi. Do neke mere je vsa zadeva tudi zavita v meglo. Opis projekta v tiskovnem sporočilu je namreč takšen: »Kognitivna trgovalna platforma, bo obstoječe e-trgovine in tržnice z rabljenimi izdelki povezala na enem mestu. Z uporabo umetne inteligence in tehnologije veriženja blokov bo spremenila način, na katerega uporabniki odkrivajo, kupujejo,sledijo in ponovno prodajajo izdelke v spletu.« Nimam se namena spuščati v podrobnosti, raje bom počakal, da bodo pokazali kaj otipljivega in potem si bom upal soditi. Vsekakor pa se mi zdi ideja zanimiva ali pa bo tudi uporabna, bo pokazal čas.
V praksi bo Eligma zaživela 15. aprila v centru BTC City v Ljubljani, ki bo tako postal prvo nakupovalno mesto na svetu, kjer bodo mogoče tudi transakcije s kriptovalutami.
Živi laboratorij
Hčerinsko podjetje BTC-ja AV Living Lab pa je druge sorte ptič. Skupaj s partnerji (AMZS-jem, Darsom in Avto-moto zvezo) želijo razvijalcem samodejnih vozil ponuditi testni poligon. Trgovsko središče bi zaradi natrpanosti s pločevino in pestrosti udeležencev v prometu ponudili kot »simulacijo« urbanega središča. Ambiciozno ni kaj, čeprav se mi dozdeva, da to ni glavni cilj, predvsem pa je pod velikim vprašanjem, kako razvijalce prepričati, da pridejo k nam oziroma zakaj bi prišlo, ko pa je tovrstnih testnih središč po svetu kar nekaj. Daniel Avdagič je tozadevno povedal: »Naš cilj je transformacija mobilnosti v prihodnosti. V AV Living Lab bomo gradili partnerski ekosistem za razvoj rešitev in aplikacij, vzpostavljali digitalizacijo, snovali nove poslovne modele in oblike mobilnosti ter iskali rešitve na vprašanje, kaj bomo počeli, ko nam ne bo potrebno držati volana.«
Ne bo šlo le za testni poligon za izdelovalce vozil, temveč okolje, kjer bodo svoje rešitve in ideje preverjala tudi podjetja, ki so neposredno ali posredno povezana z avtonomno vožnjo. To pa je nekaj čisto drugega in če sem odkrit, v osnovi ima rep in glavo, pa tudi možnost, da uspe, pa čeprav je vse skupaj še vedno do neke mere zavito v meglo. Bi pa zelo rad videl, da bi po celi Sloveniji »testirali« tudi vozila, kajti zaradi ponekod slabše infrastrukture, s katero se mučijo sistemi za pomoč pri vožnji, bi bil to zanimiv kazalnik njihovih sposobnosti.
Nakupovanje nekoč daleč v prihodnosti
Muka mi je hoditi v trgovine, še posebej takrat, ko ima podobne želje še vsaj pol Ljubljane, a se zgodi, da se temu ne morem izogniti. Naslednje bo morda za odtenek preveč utopično in preveč premaknjeno v času, a vendarle je bistvo večine visokih tehnologij – razmišljanje izven ustaljenih okvirjev, rušenje ovir in spreminjanje odnosa uporabnikov do čisto vsega. Ni možno vsega kupiti na spletu, pa tudi nismo vedno pripravljeni čakati, da nam kupljeno dostavijo. In zakaj bi sploh imeli avtomobil? Trgovec bo poslal pome samodejno vozilo, to pa me bo po nakupih še odpeljalo domov. Ali pa bom kupil bom na spletnem mestu, kjer bo večina ponudbe trgovskega središča, kupljeno pa mi bo takoj pripeljalo samovozeče dostavno vozilo.
V BTCju bi rad videl električne avtobuse na krožni progi brez voznika.
Brez komentarjev