Pretežno tehnološka prenova za najbolj zaželen družinski in poslovni avto v Sloveniji
Matjaž Ropret 12. oktobra 2019 ob 06:55

Nobeno pretiravanje ni ugotovitev, da za mnoge Slovence sanjski avto ni Golf, ampak Passat. Za razred večji, še bolj uporaben, pa tudi postavljaški, skoraj direktorski v počutju in vožnji, najbolj vsestranski in (v prepričanju mnogih) skoraj nepokvarljiv. Raje karavan kot limuzina, ker se z njim da peljat hladilnik, psa ali celotno opremo za kampiranje. Številke vse skupaj potrjujejo. Passat je kralj svojega razreda. V limuzinski izvedbi ima skupaj z Arteonom tretjinski tržni delež, v karavanski pa skoraj polovičnega. Petino trga pa na drugem mestu drži Škodin Superb, ki je pravzaprav samo v nekoliko večjo karoserijo preoblečen Passat z malo nižjo vstopno ceno (na račun slabše opremljenosti). Zdaj je četrti najbolje prodajani Volkswagnov model prenovljen in tako v nizkem štartu, da nadaljuje dominacijo pri kupcih, ki jih še ni premamilo višje sedenje.

Formule na sredini življenjske dobe osme generacije kajpak niso spreminjali. Mere avta so ostale enake, prirastek v dolžini (malo več kot 4,77 m) se meri v milimetrih. Prtljažnika je 586 l pri limuzini ali 650 l pri karavanu. Na zunaj se od »starega« razlikuje po spremenjenih odbijačih, sprednji je »bolj resen in eleganten« ter lučeh. Tako meglenke kot žarometi so zdaj serijsko LED (projektorski), za doplačilo oz. v drugem nivoju opreme se dobi matrične IQ.Light (ti svetijo po conah, ne po celotnem snopu enako), zadaj diode ustvarjajo drugačno »grafiko«. Znotraj je najbolj opazna novost opustitev analogne ure na sredini armaturne plošče, ki jo je zamenjal na hitro pripravljen napisa Passat, skupaj s tipko za vklop vseh štirih smernikov. Volan so prenesli kar iz modela T-Cross, ima pa tu površino, ki zaznava držanje, kar je pomembno pri pomočniku »Travel assist«. Pred prestavno ročico je zdaj večji predal z brezžičnim polnjenjem za telefone. To povečanje je hvalevredno, ker dejansko mnogi avtomobilski proizvajalci še vedno mislijo, da vsi hodimo naokrog z iPhoni 5 in podobno majhnimi mobilniki. V tem predalu je tudi eden od dveh modulov NFC za mobilni ključ, drugi je v »kljuki« na voznikovih vratih.

Preden se posvetimo novi tehnologiji, še nekaj besed o motorjih. Bencinska sta 1.5 (110 kW) in 2.0 (140 in 200 kW), oba z ročnim in samodejnim menjalnikom (pri najmočnejši različici je samo DSG v povezavi s štirikolesnim pogonom), pri čemer je šeststopenjski ročni izboljšan, da je vožnja z njim bolj učinkovita, udobnejša in manj hrupna. Dizelske opcije, ki pri taki velikosti avta še vedno prevladujejo, so štiri, ena s prostornino 1.6 (88 kW), ostale dvolitrske (110, 140 in 176 kW). Večina od njih je povezana s samodejnim menjalnikom. Ne smemo pozabiti še na priključnega hibrida GTE, kjer so kapaciteto baterijo z 9,9 kWh dvignili na 13 kWh, s tem pa doseg povečali na obljubljenih 55 km in hitrost vožnje na elektriko na 140 km/h (s 130 km/h). Skupna sistemska moč v povezavo z 1,4-litrskim bencinskim motorjem je ostala 160 kW.

Največja sprememba je pri motorju, ki bo zanesljivo v največ Passatih (in že doslej je bil), dvolitrskem dizlu s 150 »konji«. Ta ima po novem dvojni sistem za naknadno obdelavo izpušnih plinov s selektivno katalitično redukcijo ali po domače povedano dvojni katalizator SCR. Do drugega se temperatura izpusta že toliko zniža, da je izločanje plinov Nox bistveno učinkovitejše, menda jih gre v zrak kar za 80 odstotkov manj. Pri mehaniki je nov še elektromehanski ojačevalnik zavorne moči (zavorni »servo«), zaradi česar se avto prej ustavi in je vožnja z asistenčnimi sistemi bolj udobna.

Slednji so zdaj združeni pod znamko IQ.Drive, serijsko pa so vključeni radarski tempomat, ki vključuje tudi samodejno ustavljanje, ohranjanje vozila na voznem pasu, asistenca za zastoje in asistenca »v sili« (vendar ta samo z DSG-jem), ki sama ustavi avto in pokliče na pomoč, če je voznik neodziven. Prej omenjeni Travel Assist oz. potovalni pomočnik, ki deluje do 210 km/h, je v bistvu kombinacija samodejnega uravnavanja hitrosti in razdalje in držanja avta na voznem pasu, zaradi omenjenega volana, pa je zdaj dovolj, da ga voznik samo rahlo drži. Če je menjalnik samodejni, zna Travel Assist delovati v celotnem območju od 0 do 210 km/h, pri ročnem pa od 30 km/h naprej. Tempomat je lahko tudi omejevalnik, ki sam prilagodi hitrost novi omejitvi, ko se ji avto približa.

Infozabava obsega dva sistema, osnovni Discover Media in Discover Pro, in (opcijske) digitalne merilnike, ki pa jih je brez sistema Discover Pro možno dokupiti le pri višji opremi Elegance, kar je po svoje škoda, saj so pri Volkswagnu pred prenovo kupce razvadili z izvedbo Connect, ki je imela »aktivni« zaslon. Mimogrede konec je s poimenovanji Trendline, Comfortline in Highline za nivoje opreme, zdaj sta tu Business in Elegance, R-Line pa je samo doplačilni paket za zunanji in notranji izgled. Vsak Passat ima vgrajeno navigacijo, sta pa doplačljiva možnost telefonskih platform Android Auto, Carplay (tudi brezžično!) in MirrorLink, ter digitalni radijski sprejemnik DAB+. Discover Media prepoznava geste in ima priključek USB-C, izgubil pa je predvajalnik zgoščenk in režo za pomnilniško kartico. Discover Pro prinaša boljši bluetooth, brezžični Carplay in mobilni ključ. To pomeni odklepanje, zaklepanje in zagon avta s telefonom. Na telefonu je lahko več »ključev«, vsak Passat pa je lahko povezan s kar petnajstimi telefoni-ključi.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Storitve Car net so po nove We connect in me drugim obsegajo spletni radio, možnost neposrednega predvajanja pretočne glasbe s storitev Apple Music in Tidal (prihodnje leto prihaja še Spotify), navigacijo s spletnimi informacijami in podobno.

Passat z 1,5-litrskim motorjem in ročnim menjalnikom bo z opremo Business kot limuzina stal od 25.600 evrov naprej, kot karavan pa najmanj 26.500 evrov. Za Elegance, ki se splača že zaradi matričnih žarometov podiranja naslona zadnje klopi v uporabnem razmerju 40:20:40, sta vstopni ceni 28.400 ali 29.300 evrov. Vendar te izvedbe šele prihajajo čez teden ali dva. Dizli se začnejo tik pod tridesetimi tisočaki.

CENIK

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
1 komentar
  • Žal od mojega Connecta ni niti ene “resne” novosti, razen analgone ure na armaturi. Pa še ta ni zares analogna, ampak se sama nastavlja s pomočjo elektronike. Vse ostalo je več ali manj enako. Kar lahko seveda pomeni tudi to, da če je nekaj odlično, tega ne spreminjaš.
    Še vedno pa trdim, da je ena najboljših lastnosti Connecta možnost uporabe Android Auto, čeprav ga na portalu ne marate… Žal mi je, da nisem takrat že naročil WiFi vmesnika v avtu, vsak dan kabel not/ven…
    Pozdrav ekipi!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja