Petrol bo v okviru evropskega projekta postavil polnilnice z močmi 350 kW in 150 kW na 35 novih lokacijah v Sloveniji in na Hrvaškem.
Verjetno ni nikogar, ki bi trdil, da je polnilna infrastruktura, zlasti tista ob tranzitnih poteh, ustrezna za obstoječi obseg električnih vozil, kaj šele za (občutno?) povečanje v prihodnjih letih. Zato je velika širitev nujna in Evropska unija (EU) je pred časom objavila razpis za sofinaciranje vzpostavljanja polnine infrastrukture za električna vozila po koridorjih TEN-T. V Sloveniji in na Hrvaškem je to sredozemski koridor z avtocesto od Italije proti Madžarski in krakom od Ljubljane do Zagreba (ter znova naprej proti Budimpešti). Povezava od karavanškega predora naprej denimo ne sodi v TEN-T, prav tako ne avtocesta proti Dalmaciji.
Skupina Petrol je eden od štirih ponudnikov, ki bodo v osmih državah v okviru projekta CROSS-E vzpostavili mrežo ultra hitrih polnilnic za osebna in tovorna vozila na »ključnih tranzitnih poteh in pristaniščih.« Projekt je vreden 130 milijonov evrov, od česar bo EU prispevala 34 milijonov, in naj bi ga zaključili do oktobra 2026. Drugi partnerji so še Allego, GreenWay in Emobility Solutions. Ti bodo postavljali polnilnice v Belgiji, Italiji, Slovaški, na Nizozemskem, Poljskem in Madžarskem, GreenWay poleg Petrola tudi na Hrvaškem.
»Glavni cilji projekta CROSS-E so izboljšanje povezljivosti med kohezijskimi državami in Zahodno Evropo, vzpostavitev prvih koridorjev za električne tovornjake na ključnih logističnih poteh ter zmanjšanje čakalnih dob na lokacijah, kjer je v času največjega tranzita povečano povpraševanje za polnjenje e-vozil,« so zapisali v Petrolu. V sklopu projekta bo omenjena četverica partnerjev skupaj postavila 838 polnilnih mest za »lahka« električna vozila (torej za avtomobile, kombije in podobno) z močmi od 150 do 350 kW ter 73 polnilnih mest za težka električna vozila (tovornjaki, avtobusi) z močmi 350 kW.
Sam Petrol načrtuje postavitev 65 polnilnih mest na 20 lokacijah v Sloveniji, od teh jih bo 9 prilagojenih tudi za tovornjake, ter 40 polnilnih mest na 15 lokacijah na Hrvaškem, med njimi bo 8 lokacij primernih za težka vozila. V Petrolu natančnega seznama lokacij še niso razkrili, povedali pa so nam, da bo večina polnilnic postavljenih na njihova obstoječa prodajna mesta, če bodo zanje dobili vsa potrebna dovoljenja oz. soglasja, in da bodo vse lokacije od avtoceste oddaljene maksimalno dva km. Prve polnilnice iz tega projekta naj bi bile odprte prihodnje leto.
Glede na številke bo vsaka lokacija imela nekje od dve do tri polnilna mesta, torej to ne bodo ekstenzivni polnilni parki, kakršnega smo si ogledali v Nemčiji. Tam je namreč 64 polnilnih mest, z močmi 350, 250 ali 150 kW na eni lokaciji (ponudnika pa sta dva, Tesla in Ionity).
Partnerji so zatrdili, da bo v skladu z evropsko direktivo na teh polnilnicah, ki bodo dostopne kadarkoli, vse dni v letu, mogoče plačevati z aplikacijami, brezstičnimi bančnimi karticami (ter seveda telefoni in urami v tej vlogi) in z gostovanjem. Kot pojasnjujejo v Petrolu, slednje pomeni, da bodo dostopne vsem uporabnikom, ki za plačilo polnjenja uporabljajo kartico ali mobilno aplikacijo ponudnika, s katerim ima Petrol sklenjeno pogodbo o sodelovanju (gostovanje).
»V okviru tega projekta bomo med drugim v Sloveniji in na Hrvaškem postavili prve e-polnilnice za tovorna vozila. S širjenjem omrežja polnilnic v Petrolu izboljšujemo uporabniško izkušnjo in se tako dodatno pozicioniramo kot najbolj celovit ponudnik trajnostne mobilnosti v regiji,« je v pripravljeni izjavi poudaril Marko Ninčević, član uprave, odgovoren za mobilnost. Petrol je sicer v začetku leta odprl po štiri polnilna mesta s 150 kW ali več na obeh počivališčih Barje na južni ljubljanski obvoznici. Od takrat naprej pa česa drugega večjega ni predstavil ali napovedal.
- Samsung sestavine telefona zanimajo le še v povezavi z umetno inteligenco
- 120 milijonov investicij v obnovljive vire energije
- Ksenomorf ponovno dobil mogočno NASPROTNICO?
- Iz Prage še dostopna pametna ura in slušalke ter zelo zanimivi bateriji
- Peterica novih telefonov serije Xiaomi Redmi Note 14 od dobrih 200 do 500 evrov (#video)
Brez komentarjev