Kaj storiš, če se ti Taycan zdi preveč porschejevski in bi rad nekaj malce manj ekstremnega, Model S pa te še vedno ne prepriča s kakovostjo izdelave in določenimi Teslinimi čudaškimi prijemi? Hkrati pa imaš dovolj denarja za luksuzen in visoko zmogljiv električni avto. Od pomladi naprej bo opcija Audi e-tron GT, ki ima tehnološko osnovo prav v omenjenem Porscheju, zanj pa trdijo, da predstavlja začetek nove dobi pri Audiju.

Predstavniki te znamke bi najbrž radi videli, da bi najprej pomislili na njihov avto, vendar sta bila omenjena konkurenta, sploh Tesla, bistveno prej na trgu, in je zato logično začeti pri njiju. Tudi e-tron GT je prestižen štirivratni avto s širokim kupejevskim zadkom in količnikom zračnega upora zgolj 0,24. Sodi v razred športnih potovalnih avtov (Grand Tourer oz. GT) in sem nagovarja nekoliko bolj umirjene kupce kot Taycan, pri čemer pa ni prav nič pohleven. Na voljo bo v dveh izvedbah. Prva, cenejša bo e-tron GT quattro, druga, dražja in močnejša pa RS e-tron GT.
V vsakem primeru bo v dnu vozila baterijski sklop z neto kapaciteto 86 kWh. To naj bi dalo nekje med 430 in 480 km dosega. Par elektromotorjev razvije 350 kW (476 KM) ali 440 kW (598 KM) moči in RS tako lahko pospeši do 100 km/h v 3,3 s. Pogon gre v osnovi na zadnja kolesa, a v trenutku, petkrat hitreje kot pri »klasičnem« quattru, lahko avto vključi štirikolesnega. Tudi krmiljenje je štirikolesno, vzmetenje zračno in blaženje uravnavano, zadaj je tudi zapora diferenciala. Ne vse serijsko, a na voljo, če kupec želi kar najboljšo zmes športnosti in udobja. Številke so po eni strani impresivne, toda na drugi strani Tesla napoveduje dvosekundni pospešek do sto km/h in doseg 660 km ali celo 835 km pri različici Plaid+ z največjo baterijo. To vendarle nakazuje, da je ameriško podjetje še vedno pred vsemi ostalimi glede baterijske tehnologije in izkoristka.
Polnjenje bo na domačih polnilnicah v osnovi 11-kilovatno, s čimer bo mogoče avto napolniti »čez noč«. Če le ne prideš domov ob polnoči in želiš že ob šestih zjutraj znova na pot. Kasneje prihaja tudi možnost polnjenja z 22 kW pri izmeničnem toku, upamo, da s programsko ali kakšno drugo nadgradnjo, ne samo za avtomobile po določenem datumu proizvodnje. Na polnilnicah z enosmernim tokom pa se bo dalo polniti vse do 270 kW, tako kot tudi Taycana. Še enkrat, maksimalna moč polnjenja je 270 kW! To je več, kot lahko v optimalnih razmerah proizvajajo nekatere male hidroelektrarne. S tem do 80 odstotkov napolnjenosti baterija pride v manj kot 23 minutah. V Audiju obljubljajo 200.000 polnilnih točk po celi Evropi in »privlačne tarife« v tej lastni mreži.
Avto bo dolg (4,99 m), širok (1,96 m) in nizek (1,41 m), vsaj spredaj zagotovo prostoren, prtljažnik pa bo ponujal 405 l prostornine in verjetno dovolj dolžine za prevoz palic za golf. Kolesa bodo velika med 19 in 21 palcev. Notranjost ne bo bistveno drugačna kot v nekaterih drugih novejših Audijih, jasno s poudarkom na velikih zaslonih, a vendarle ne tako pretiranih kot pri določenih modelih drugih znamk. Ne dvomim, da bodo školjkasti sedeži odlični, možno pa bo izbirati med veliko materiali in barvami v notranjosti in pri zunanjih detajlih. Kar ne bo poceni, a tega so kupci dotične znamke vajeni.
Zelo pomemben je pri Audiju postal svetlobni »podpis«. Tako imajo zadnje luči znova animacijo (svetlobni pas), spredaj so serijski žarometi LED, mogoče pa je naročiti kombinaciji matričnih LED in laserskih luči, pri katerih »dolge« svetijo dvakrat dlje (v metrih, ne časovno). Od vozniških pomočnikov bo serijsko zgolj samodejno ustavljanje, za asistence na poti, po mestu, pri parkiranju in prilagodljivo vozno asistenco pa bo treba doplačati. Infozabava bo prinesla serijske digitalne merilnike z diagonalo 12,3 palcev in osrednji 10,1-palčni zaslon, navigacijo in glasno upravljanje. Dokupiti pa bo mogoče še prosojni zaslon pred voznikom, predal za polnjenje telefona in zvočni sistem Bang & Olufsen. E-tron GT bo vedno povezan in preko storitve Audi connect ga bo mogoče delno upravljati na daljavo ter načrtovati pot, seveda z upoštevanje polnilnic.

Cene se bodo začele pri približno sto tisoč evrih, s čimer bo e-tron GT dejansko neposredna konkurenca Teslinemu Model S, in kar opazno cenejši od Taycana. Tudi cena bi tako lahko bila tokrat Audijeva prednost. Za tiste, ki jih zanima kaj cenejšega, pa naj bi Audi aprila predstavil prvi kompaktni električni avto.
Fotografije: Audi
Brez komentarjev