Prenovljeni Volkswagen ID.3: Kaj je v resnici novega in izboljšanega?
Matjaž Ropret 4. marca 2023 ob 16:51

Volkswagen je v skladu z napovedmi predstavil prenovljeni paradi električni model ID.3, ki naj bi v Slovenijo pripeljal poleti. Toda podrobnejši pogled ne razkriva posebej obsežne prenove, celo večina najbolj »bolečih« točk je, kot vse kaže, ostala neodpravljenih.

V nemškem podjetju so izpostavili tri glavne vidike pri tej prenovi – svež dizajn, kakovostnejše materiale in nadgrajene asistenčne sisteme. Že iz tega lahko vemo, da je to bolj posodobitev v novem modelnem letu kot pa resna prenova. Malo bom sicer še pustil možnosti za kakšno presenečenje, ko avto dejansko vidimo v živo, a iz opisa in fotografij lahko sklepam zgolj to, da nikakor ne gre za konkretno prenovo, kakršno so napovedovali, in ki so jo menda pohitrili zaradi ne najboljših odzivov splošne in strokovne javnosti na obstoječi ID.3,  ki je v Sloveniji po vseh zamudah v prodaji približno dve leti in pol (od jeseni 2020).

Prenovljeni je v osnovi povsem enak avto, le z nekaterimi vizualnimi popravki, kot so drugačen prednji odbijač in motorni pokrov, slednji po novem brez črne letve pred vetrobranskim steklom, ter nova platišča, menda boljšo kakovostjo materialov v notranjosti (prav kvaliteta plastike je bila med glavnimi grajami) in nekaj nove tehnologije. Pogon ostaja povsem enak, sporočilo za javno ga sploh ne omenja. Tako tudi ni pričakovati kakšnih konkretnih izboljšav glede porabe oz. dosega, ki ga nudijo baterije s 45, 58 ali 77 kWh neto kapacitete.

Dizajn notranjosti je enak in še vedno nekoliko prazen, še posebej sem razočaran, da niso poskusili lepše integrirati ali vsaj spremeniti oblikovanja pri osrednjem zaslonu, povečali tistega pred voznikom in prilagodili sredinske konzole, da bi postala uporabnejše mesto za odlaganje različnih drobnarij in telefonov. Osrednji zaslon je sicer zdaj večji, ima 12-palčno oz. 30,5-centimetrsko diagonalo, predvsem pa so na njem posodobili uporabniški vmesnik. Trdijo, da je struktura menijev bolje urejena. Med drugim je meni za polnjenje po novem na prvem nivoju, ne šele nekje, do kamor je treba priklikati. Poudarjajo še »inteligentni e-načrtovalnik poti,« ki na daljših poteh postanke za polnjenje načrtuje tako, da na cilj pridete čim hitreje, pri čemer upošteva tudi trenutne prometne razmere in napovedi. Izboljšan je prosojni zaslon, ki prikaže več informacij, a žal ostaja doplačilna oprema pri že tako ne ravno poceni avtomobilu.

Veliko je bilo v preteklih mesecih govora glede poprave nekaterih največjih zablod prve generacije ID.3 (in tudi nekaterih drugih Volkswagnov iz zadnjega obdobja), ki so menda odnesle prejšnjega direktorja podjetja Herberta Diessa. Novi prvi mož Thomas Schäfer je v intervjujih razlagal, da so skrbno poslušali pripombe kupcev in da jih bodo upoštevali, pri tem pa celo izrecno izpostavljal tipke na dotik na volanu in drsno površino za spreminjanje temperature. Toda glede na fotografije vsaj na začetku prodaje prenovljenega modela oboje ostaja enako. Za temperaturo bo ID.3 še naprej imel drsnik na dotik in ta naj bi bil osvetljen, vendar šele pri vozilih, izdelanih od sredine prihodnjega leta (2024) naprej. Tak je vsaj uradni odgovor iz Volkswagna. Volan tudi ne deluje nič drugačen od prejšnjega s tipkami na dotik. Tu za zdaj ni informacij o vnovični uvedbi fizičnih, toda kakšno presenečenje ni izključeno. Žal je ostala zares nesmiselna rešitev z zgolj dvema tipkama za spuščanje in dvigovanje stekel v vratih. Še naprej bo tako treba pritiskati dodatno tipko »zadaj« za upravljanje s stekli zadaj. Te »racionalizacije« s štirih na tri tipke še vedno ne razumem.

Več sem pričakoval od te prenove, vendar, kot pravim, dokler avta ne vidim v živo in preizkusim, se bom vzdržal dokončnih sodb.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja