Prenovljeni Renault Clio: Pokončno upiranje transformaciji
Matjaž Ropret 5. oktobra 2023 ob 06:16

Renault Clio je v Sloveniji inventar in ikona. Še posebej na Dolenjskem, kjer ga imajo povsem za svojega. Novembra bo v salonih prenovljena peta generacija, ki menda še ne bo zadnja.

Clio je po predstavitvi l. 1990 svojo prodajno pot začel v letu slovenske osamosvojitve. Še dve leti kasneje so ga začeli izdelovati v Novem mestu, kjer s tekočih trakov prihaja tudi tri desetletja kasneje. V istih obratih, vendar popolnoma spremenjenih in moderniziranih, podprtih tudi z umetno inteligenco, navidezno resničnostjo in obdelavo velikega podatkovja, kar omogoča hitrejše odzivanje in prilagajanje. Skupaj so v tem času v Revozu izdelali dva milijona Cliov, tri četrtine te številke odpade na izjemno priljubljeno drugo generacijo, ki je ostala (kot Clio Storia) v proizvodnji še dolgo potem, ko je bila na trgu že tretja. Peta prepričuje kupce od l. 2019, s prenovo naj bi se tudi v Sloveniji zavihtela na prvo mesto, saj je ponarodelega malčka letos v prodaji prehitela Škoda Octavia.

Potem, ko je bila peta generacija že v osnovi piljenje uspešne formule predhodnika, z malce resnejšimi linijami prej precej drzne oblike, in veliko več tehnologije, predstavlja ta prenova le nežno olepšavo, pa še to samo zunaj, in še malo tehnološke nadgradnje. Realno kake veliko potrebe po drastičnih spremembah ni bilo in tudi konkurenca jih ne uvaja. Dizajnersko najbolj izstopajo novi odbijači, luči in znak, na voljo je dodatna siva barva, kakršna je tudi na fotografijah. Znotraj oblikovno kakšnih vidnih sprememb ni, najbolj očitna novost so serijski digitalni merilniki, analogni so se dokončno poslovili. Infozabavni sistem ima možnost brezžičnega Android Auta in Carplayja za vse tiste, ki jim ponujeno ni dovolj všeč (ali odzivno). Vgrajenih je lahko 20 asistenčnih sistemov. Prvič je pri tem modelu v ponudbi oprema esprit Alpine, ki prinaša predvsem oznake, šive in druge dizajnerske detajle, drugačne barvne kombinacije in svoja platišča.

Kot so prepričani pri uvozniku Grand Automotive, je največja prednost Clia v široki paleti motorjev, zgolj popolnoma električnega pogona ne vključuje. Bencinski je lahko atmosferski z dokaj skromnimi 49 kW (SCe 65) ali prisilno polnjeni s 67 kW (TC 90), ki je kar živahen ob pomoči turbine in nekoliko len brez nje (torej z mesta oz. v nizkih vrtljajih). Na voljo je tudi tovarniška predelava na plin, hkrati z bencinom (TCe 100 LPG), ohranili pa so tudi dizelski motor s 74 kW (dCi 100), vendar zgolj z nižjim paketom opreme. Vsi ti imajo ročni menjalnik, atmosferski motor pet, ostali šeststopenjskega. Samodejnega je mogoče dobiti samo v kombinaciji s polnim hibridom (e-tech 145), ki združuje 1,6-litrski bencinski ter elektromotor in baterijo z 1,2 kWh kapacitete. Ta pride na svoj račun predvsem pri mestni vožnji, kjer naj bi bilo z njo mogoče opraviti kar 80 odstotkov poti, s tem pa prihraniti 40 odstotkov goriva. Pri tem pogonskem sklopu so, tako trdijo, opravili največ izboljšav, kar bi bilo pohvalno, saj je prej imel nekaj težav, tako glede uglajenosti med vožnjo kot glede zanesljivosti delovanja.

Cene se sicer začnejo malo pod 16 tisočaki, toda najbolje je izbirati od TCe 90 z opremo Evolution za 16.990 evrov naprej. Oprema Techno je za točno dva tisoč evrov dražja, a med drugim vsebuje lita platišča (gume so dimenzije 195/55 R16), samodejno klimatsko napravo, po višini nastavljiv sovoznikov sedež, sredinsko konzolo z naslonom za roke, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, ambientalno osvetlitev, kamero za pogled nazaj in znano kartico za odklepanje vozila (ki jo je Clio prvič dobil l. 2006). Za moj okus manjka le prilagodljivi regulator hitrosti, ki je za doplačilo na voljo v paketu Vožnja za 690 evrov. Za hibrida (z opremo Techno) je treba odšteti vsaj 25 tisočakov, pri čemer pa je treba upoštevati, da bi tudi bencinski s samodejnim menjalnikom (ki ne obstaja) zelo verjetno stal 21 tisoč evrov.

Glede na dogajanje v industriji bi bilo povsem utemeljeno pričakovati, da se bo s tem Cliom njegova pot čez nekaj let tudi končala. Toda dobil naj bi še eno generacijo, znova z vsemi različnimi pogonskimi opcijami. Po drugi strani pa se pri francoski znamki prihodnje leto zanesljivo poslavljajo od Twinga, njegov posredni naslednik bo električni Renault 5. Prav tako naslednika ne bo dobil Megane, vendar bodo v tem primeru pripravili nadomestni model s konvencionalnimi pogonskimi možnostmi, le da bo ta bolj SUV-jevski, menda bolj v slogu Kie XCeed, Mazde CX-30 ali Volkswagna Taigo.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
1 komentar

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja