Prenovljeni Porsche Taycan gre v smer, ki si je želijo največji nergači
Matjaž Ropret 8. februarja 2024 ob 17:20

Znamka Porsche je predstavila prenovljeno družino električnih modelov Taycan, pri čemer najbolj izstopata bistveno daljši doseg vseh izvedb in še hitrejše polnjenje z enosmernim tokom od že tako ali tako ekstremno hitrega pri skoraj 150 tisoč Taycanih na cestah.

Paleta tega premijskega športnega potovalnika še naprej obsega standardni štirivratni kupe, »karavanski« Sport Turismo in »terensko« izvedbo slednjega Cross Turismo. Pri samem videzu in preostali tehnologiji, z izjemo pogona, veliko sprememb ni, denimo nekoliko drugačne luči in zračniki, osvetljen napis na zadku in podobno.

Pri vsaki od karoserijskih izvedb so na voljo štiri različice, osnovna in 4S z manjšo baterijo ter Turbo in Turbo S z večjo. S v obeh primerih pomeni več moči, a Turbo je že v osnovi prava norišnica na kolesih. Taycan in Taycan 4S namreč premoreta 300 oz. 340 kW (408 ali 462 KM), toda pri Turbu moč naraste na kar 520 kW (707 KM) ter 650 kW oz. 884 KM ob speljevanju z namenskim programom. Turbo S je v tem načinu deležen kar 700 kW oz. 952 KM, sicer pa 570 kW (775 KM).

Manjša baterija je s prejšnjih dokaj skromnih – za tak avto – 71 kWh zrasla na bolj spodobnih 82,3 kWh, s tem pa se je, ob izboljšavah pri učinkovitosti pogona, doseg podaljšal na od 537 do 592 km po merjenju WLTP, odvisno od različice. Polnjenje z enosmernim tokom tu še naprej dosega najvišjo moč 270 kW.

Toda tisto bolj impresivno se pokaže pri izvedbah Turbo. Te imajo po novem baterijo s kapaciteto 97 kWh (105 kWh bruto), kar je za skoraj 20 odstotkov več kot prej. Doseg pa je med 600 in 634 km. Realno ga bo manj, a se bo zmerni vožnji ne bi čudil 500 km s polno baterijo. Ta pa se lahko na ustrezni ultra hitri polnilnici, denimo 350-kilovatni s takim transformatorjem za seboj (nekatere premorejo »zgolj« 300-kilovatne), polni vse do 320 kW. S primerno ogreto baterijo bodo menda hitrosti nad 300 kW vztrajale kar pet minut, skozi celotno polnjenje do 80 odstotkov pa nad 200 kW. Tako se bo čas za napolnitev baterije od 10 do 80 odstotkov prepolovil s 37 pri prejšnjem Taycanu Turbo na 18 min pri prenovljenem.

Ali je to najhitreje med vsemi električnimi avtomobili, težko trdim, zagotovo pa je povsem v vrhu. Lotus Eletre denimo zmore vse do 350 kW in menda svojo baterijo s kar 109 kWh zaloge napolni od 10 do 80 odstotkov v 20 minutah. Oboje še ni povsem to, kar želijo tisti, ki po lastnih navedbah »v treh minutah v rezervoar natočijo za naslednjih 900 km dizla,« vendar za večino potreb tudi na daljših poteh več kot dovolj hitro.

Lahko si le zaželimo, da tovrstna tehnologija pride tudi v avtomobile, ki se s cenami začnejo pri bistveno nižjih postavkah od 175 tisoč evrov (osnovni se začne pri stotih tisočakih). Doslej smo z 800 V arhitekturo srečali nekaj modelov Hyundai in Kia, od katerih se je denimo Ioniq 6 na našem testu polnil z največ 235 kW, vztrajal nad 200 kW vse do 50 odstotkov napolnjenosti in skoraj do 80 odstotkov nad 150 kW, kolikor nekateri avti s klasično 400 V arhitekturo sploh ne dosežejo. Pri tovrstnih smo največ videli 218 kW (Tesla Model 3 Long Range), vendar za zelo kratek čas in krivulja je bila precej strma.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja