Koncern Stellantis je kot prvega iz falange prenovljenih in novih modelov z izboljšanim baterijskim pogonom in novim hibridom predstavil Peugeota 2008, ki je tudi eden najbolj pomembnih. V štirih letih so ga namreč izdelali že v skoraj 700 tisoč primerkih in je ves ta čas trdno med tremi najbolje prodajanimi v svojem razredu v Evropi.




Električna izvedba e-2008 je dosegla 75 tisoč kupcev in tako predstavlja dobro desetino celotne prodaje tega SUV-ja nižjega razreda (B), lani se je delež po navedbah proizvajalca povzpel že na kar 17,4 odstotkov. Prenovljeni model ima večjo baterijo z bruto kapaciteto 54 kWh, kar predstavlja štiri kWh prirastka, v uporabni kapaciteti pa menda (uradno ne navajajo »neto« kapacitete) kar šest kWh (s 45 na 51 kWh), s čimer naj bi se podatek o dosegu po testu WLTP povzpel s 345 na 406 km. V praksi lahko pričakujemo, da bo mogoče v bateriji prijaznih temperaturah prevoziti vsaj 300 km, mogoče tudi kaj več. Poleg tega bo novinec hitrejši, saj bo dobil nov elektromotor s 115 kW (156 KM) moči, kar je 15 kW več od obstoječega. Ni skrivnost, da bodo enak sklop dobili mnogi modeli iz koncerna, denimo Peugeot e-308 in električna Opla Astra ter Mokka.
Pri polnjenju bi lahko, če bi zgolj brali uradno sporočilo za javnost, domnevali, da bo prenovljeni model storil korak nazaj, saj je kot osnovna oprema omenjen enofazni polnilnik za izmenični tok. Toda v uvozniku zagotavljajo, da bo za slovenski trg e-2008 še naprej imel serijsko vgrajen trifazni polnilnik, ker Slovenija sodi med države, kjer so trifazni priključki standardni, medtem ko ponekod drugod po Evropi niso. Na enosmernem toku bo najvišja hitrosti polnjenja še naprej 100 kW.





Seveda 2008 v prvi vrsti še naprej ostaja avto z izbiro motorjev na notranje zgorevanje. Še naprej bosta na voljo 1,2-litrski trivaljni turbo bencinski v dveh izvedbah in 1,5-litrski turbodizel. Pri prvem je z močjo 100 »konjev« edina izbira ročni šeststopenjski menjalnik, z močnejšo različico (130 »konjev«) pa bo mogoče izbrati tudi osemstopenjski samodejni menjalnik. Pri dizlu bo na voljo zgolj slednji.
Kot smo omenili že na začetku, pa bo tokrat 2008 na voljo tudi kot hibrid. Sicer bolj blage vrste, a vseeno tak, ki bo lahko tudi vozil zgolj na elektriko. Po navedbah proizvajalca pri mestni vožnji več kot polovico časa. Hibridni sklop je prav tako osnovan na 1,2-litrskem bencinskem motorju s 100 kW (136 KM), v šeststopenjski menjalnik z dvojno sklopko bo vgrajen elektromotor z močjo 21 kW in navorom 55 Nm, zraven bo baterija z eno kilovatno uro zaloge. Trdijo, da bo prihranek goriva zaradi hibridnega dodatka znašal med 10 in 15 odstotki. Ne vemo pa še, koliko bo ta hibridna opcija dražja od klasične bencinske, verjetno bomo izvedeli šele proti jeseni, ko bo novinec prišel v prodajo.
Prenovljeni 2008 je sicer oblikovno malenkostno dodelan spredaj in zadaj, ponaša se z novim »svetlobnim podpisom« in tudi dopolnjeno izbiro platišč in barv. Znotraj ni velikih sprememb, še največja je v osrednjem zaslonu, ki je v vsakem primeru velik 25,4 cm (10 palcev), in v novi izvedbi voznikove instrumentne plošče. Izboljšava je še pri brezžičnem polnilniku za telefone, ki po novem zmore 15 W namesto 5 W, in v večjem številu priključkov USB-C.
Brez komentarjev