Prej ali slej prihaja nov obrat pri prodaji električnih vozil
Matjaž Ropret 14. decembra 2024 ob 13:15

Uvoznik znamk koncerna Volkswagen je kljub težavam »tam gori« zadovoljen z iztekajočim se letom, saj je vnovič nekoliko povišal tržne deleže in uspešno uvedel kopico novih modelov. Tudi tu pa ob pregledu leta ni šlo brez analiziranja dogajanja pri e-mobilnosti.

»Nad koncern so se res zgnili črni oblaki, ujel se je v stroškovno zanko, izziv predstavlja doseganje cilje iz evropske regulative (glede izpustov, op. p.), prodaja je padla tako v Evropi kot na Kitajskem,« je povzel sodirektor podjetja Danilo Ferjančič, vendar v isti sapi dodal dvoje. »Druge avtomobilske skupine niso v nič drugačnem položaju in vedno doslej so v Volkswagnu uspeli najti rešitve in pot naprej, prepričan sem, da jih bodo tudi tokrat.«

Tudi na tem dogodku se niso mogli izogniti letošnjemu dogajanju na trgu električnih vozil, toda za razliko od drugega uvoznika nismo poslušali kakšnega razočaranja, temveč kvečjemu ugotavljanje, da po lepem začetku nato ni šlo na enak način in v skladu s pričakovanji naprej, in hkrati optimizem, da bo že v naslednjem letu znova rast, ki se kaže že v zadnjih mesecih. »V naslednjih letih se lahko zgodi nov obrat, ker si vsi prizadevajo za bolj konkurenčne cene, večja ponudba modelov bo spodbudila tržni bolj, kot tudi evropska direktiva,« je prepričan Ferjančič.

Slovenski trg po njegovih besedah ne doživlja pretresov, dobave so se normalizirale. Nominalno je na nizkem nivoju zrastel za pet odstotkov oz. za tri do štiri tisoč osebnih vozil, toda brez upoštevanja dnevnih registracij, ki jih je bilo približno 3.500, in po zatrjevanjih vodilnih v Porsche Slovenija pretežno brez prispevka njihovih znamk, bo končna bilanca pretežno identična kot lani – 45.500 avtomobilov. Od tega iz PS 17 tisoč ali 32 odstotkov. Še naprej pa raste uvoz rabljenih vozil, ki je že na 80 odstotkih števila novih.

Med znamkami je Volkswagen v prodajo poslal največ novih modelov, od teh je na dober sprejem kupcev naletel predvsem Passat, znova se je dvignil Golf, uspešnica leta iz sveta gospodarskih vozil, vendar za »osebno« uporabo je Multivan. Prihodnje leto prihaja še »obrtniški« Transporter, ki zdaj manjka v ponudbi, in proti koncu leta povsem novi T-Roc. V l. 2026 pa mali »električarji.«

Audi je svoj tržni delež povišal na štiri odstotke in s 1.900 primerki prodal skoraj toliko vozil kot BMW in Mercedes skupaj. Zanimivo, da sta največ kupcev našla poslavljajoča se Q2 in Q3. Prvega ne bo več v paleti, drugi čez dobre pol leta dobiva naslednika. Na področju elektrike z novima A6 in Q6 v prihodnjem letu pričakujejo podvojitev prodaje.

Cupra je letos glavna »električna« zvezda izmed znamk pod okriljem Porsche Slovenija, predvsem z modelom Born, ki je s skoraj 300 enotami – predstavljal je skoraj polovico Cuprine prodaje – tretji najbolje prodajani električni v tem letu, za dvema Teslama, novembra pa je bil celo prvi. Tudi Tavascan je že našel nekaj kupcev. Seatu so številke padle in so le še malo nad sestrsko znamko, slednja bo že prihodnje leto verjetno prehitela »matično.«

Škoda pa bo leto kupcem predala kar 5.600 vozil, od tega skoraj 3.500 fizičnim osebam. Modeli Octavia, Kodiaq in Kamiq so povsem pri vrhu prodajnih lestvic s 1.700, 1.300 in 1.100 primerki. Marca prihodnje leto prihaja električni Elroq, od katerega tudi pričakujejo precej, maja pa še prenovljeni Enyaq. Poleg tega so v Škodi začeli ponujati Superba v priključno hibridni izvedbi za ceno dizelskega, saj računajo, da bi bila to lahko zanimiva rešitev predvsem za podjetja, in tudi ena od možnosti za znižanje povprečnih izpustov CO2, s čimer se bodo vse avtomobilske znamke in njihovi uvozniki prihodnje leto precej ukvarjali.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja