Še eden od večjih električnih skirojev, ki jim »zamerim«, da so pretežki za nošenje in preveliki za prevažanje v prtljažniku povprečno velikega družinskega avtomobila. A drugače me je Navee z modelom S60 »kupil«. Zakaj?
Večji skiroji so mi všeč, ker so stabilnejši, varnejši in nudijo daljše dosege od manjših in za enkrat še bolj priljubljenih. Niso pa popolnoma brez napak. Tudi S60 jih ima, čeprav so popravili večino tistega, kar me je zmotilo lani, celo na tedaj najbolj izpopolnjenem (in najdražjem) S65. Ne ozirajte se na številke, kajti čeprav je med skirojema nekaj enakosti, sta v marsičem dokaj drugačna.
Skoraj dovolj moči, a …
Navee S60 ima običajnejši električni motor in ne motorja z reduktorjem, kakršnega ima model S65, kar prinese prednosti in slabosti. Prednost je povrnitev energije (rekuperacija) med zaviranjem in vožnjo po klancu navzdol ter slabosti manjše zmogljivosti med vožnjo navkreber. Izdahnil je na zadnjem res strem klancu vzpona na Toško čelo (20-odstoni naklon). Ni mi ostalo drugega, moral sem se obrnil nazaj, saj nisem imel nobenega namena prehoditi zgolj nekaj metrov. Test je pač test. Ko se skiro ustavi, ga je konec.
Moč motorja | 500 W,(največ 1000 W kratkotrajno), pogon na zadnje kolo |
Doseg | 60 km (teoretično pri 15 km/h), 50 km (20 km/h), 40 km (25 km/h) |
Zavore | Zaviranje z motorjem, bobnasti zavori na sprednjem in zadnjem kolesu. |
Najvišja hitrost | 25 km/h |
Najvišji naklon klanca | 24 % |
Povečana odpornost | IPX5 |
Najvišja obremenitev | 120 kg |
Baterija | 48 V 10,2 Ah (polnjenje 8 ur) |
Premer koles | 25,4 cm (10 palcev) |
Vozni načini | Peš (6 km/h), D (15 km/h) in S (25 km/h) |
Posebnosti | Zvočna in svetlobna smerokaza, zaščita proti kraji Apple Findme |
Teža | 24,6 kg |
Mere zložen | 1195 x 610 x 560 mm |
Mere nezložen | 1195 x 605 x 1280 mm |
Cena | 750 € (Elkotex) |
Sem pa med vožnjo navzdol opazil, da veliko učinkovitejše ohranja hitrost. Dokler klanec ni prestrm in težnostni pospešek ne preseže moči motorja, bo skiro ohranjal hitrost, ki je odvisna od voznega načina ter se ne bo preprosto »utrgal z verige«, kot bi marsikateri drugi. Organov pregona ne zanima, kakšne težave imate. Zanje je pomembno zgolj to, da v nobenem primeru ne presežete zakonsko predpisane hitrosti 25 kilometrov na uro.
Kompromisi pri vzmetenju
Veliki in dovolj široki z zrakom napolnjeni kolesi obetata varno vožnjo po žal pogosto luknjastih kolesarskih poteh in robovih cestišč, a sta obenem odgovorni še za dušenje tresljajev. Čeprav nima vzmetenja, boste vseeno lahko z njim skakali preko robnikov, ker sta kolesi vpeti v upogljive nosilce. Zanimiva rešitev, ki pa ne dosega ravni blaženja klasičnih vzmeti.
Za varnost voznika je dobro poskrbljeno. Skiro je poleg vseh zahtevanih (in še kakšnega več) svetlobnih signalov opremljen s smernikom na obeh podaljških ročk krmila ter bobnastima zavorama na prednjem in zadnjem kolesu. Pravzaprav so načini zaviranja trije, saj ob sprostitvi ročke za plin zavira motor. A aplikaciji določiti eno od treh stopenj rekuperacije. Tretja bi zlahka bila »močnejša«, a to ne bi verjetno vplivalo na udobje ali varnost vožnje.
Nič kaj poseben doseg
Velikost električnega prevoznika je pogosto sinonim za doseg. Manjši imajo manjšega in večji daljšega. Kot vedno je teorija eno in praksa drugo. Doseg odvisen od temperaturnih razmer, vetra, teže voznika in konfiguracija poti. Navee za ta skiro navaja teoretično 60 kilometrov in praktično 40 ob vožnji z najvišjo dovoljeno hitrostjo. Spet ne z menoj za krmilom. Naj sem še tako preizkušal in premetaval podatke, vedno se je ustavilo pri dosegu tam nekje med 25 in 30 kilometri. Kljub velikemu razkoraku dovolj za dnevne vožnje, saj nikoli nisem bil prisiljen polniti baterije podnevi. Ponoči pa mi je bilo popolnoma vseeno, koliko časa baterije potrebuje, da je spet polna. S60 ni nikakršni rekorder v dosegu ali hitrosti polnjenja. Prej bi dejal, da se skrije v povprečje električnih skirojev. Doseg je večji ob uporabi počasnejšega voznega načina, a realistično. Kdo skiro sploh še vozi s hitrostjo 20 kilometrov na uro. Morda le še vozniki starejših električnih skirojev, ki večjih hitrosti niso sposobni razviti.
HVALIMO:
- Velik in razmeroma varen skiro.
- Smerokaza na krmilu
- Velik in pregleden zaslon
- Odlično ohranjanje hitrosti med vožnjo navzdol
- Motor zaduši šele res strm klanec
GRAJAMO:
- Ne ravno izstopajoč doseg
- Masa omejuje prenosljivost
- Slabše blaženje tresljajev
- Cena ni najbolj prijazna do denarnice
Električni skiro Navee S60
- KAKOVOST IZDELAVE
- DOSEG IN HITROST
- VARNOST, UDOBJE, STABILNOST
- VKLJUČENE MOŽNOSTI
- RAZMERJE MED CENO IN KAKOVOSTJO
Naj kupim?
Spet eden od ne najlažje prenosljivih skirojev, ki ga je zaradi obilnih mer celo v zloženi obliki nemogoče prevažati v prtljažnem prostoru običajno velikega vozila (treba je podreti najmanj del zadnje klopi ali sedež). Namenjen je stalni uporabi za urbano mobilnost. V tem primeru nudi razmeroma veliko za zahtevano ceno, a obenem ni brez napak. Še najbolj me je tozadevno presenetil doseg, saj sem pričakoval več!
Brez komentarjev