Pop TV pod okrilje Čehov, kmalu menda prihajajo še Srbi s programom Arena Sport
Matjaž Ropret 28. oktobra 2019 ob 12:15

Na televizijskem področju se obetajo spremembe. Prihajajo novi lastniki in novi programi, to pa bi lahko imelo posledico tudi na operaterskem področju. Ne sicer tako prelomnih, kot če bi Pro plus prodali prvotnemu interesentu, a vseeno take transakcije nikoli niso nevtralne.

Danes je za skoraj vsako televizijsko hišo ključno, da je del večje skupine, po možnosti močne v širši regiji. Tako ima večje možnosti, da se dokoplje do pravic za športne prenose, licenc za različne šove ter seveda tudi serij in filmov. Pa še kakšne tehnološke, kadrovske, produkcijske in druge »sinergije« lahko izkorišča. Pro plus, izdajatelj programov Pop TV, Kanal A, Oto, Kino in Brio ter ponudnik naročniškega pretočnega videa Voyo, je del skupine CME (Central European Media Enterprises), to pa prevzema eno od podjetij iz skupine PPF Group. Dozdajšnji lastniki CME, največji med njimi je ameriški telekomunikacijski velikan AT&T, so se namreč odločili za prodajo svoje evropske televizijske mreže, ki je prisotna še na Češkem, Slovaškem, v Bolgariji in Romuniji. Posel je vreden 2,1 milijarde dolarjev oz. 1,9 milijarde evrov, ustanovitelj novega lastnika, češkega sklada PPF Group (sicer s sedežem na Nizozemskem), ki obvladuje za 45 milijard evrov naložb, ter tudi njegov največji delničar, pa je najbogatejši Čeh Petr Kellner.

PPF Group je že precej prisotna v telekomunikacijah. Na Češkem ima v lasti operaterja O2, ki je nastal z združitvijo češkega Telekoma in mobilnega operaterja Eurotel, ko je l. 2005 vse skupaj prevzela španska Telefonica. Ta je nato l. 2013 operaterja prodala skupini PPF, skupaj z licenco za uporabo blagovne znamke. Lani pa je PPF za 2,8 milijardi evrov prevzel še Telenorjeve podružnici v srednji in vzhodni Evropi (Madžarska, Srbija, Črna gora, Bolgarija), ko se je norveški operater umaknil s tega področja. Tudi tu se za zdaj niso lotili preimenovanja (»rebrandanja«) ponudnikov. V Sloveniji torej operaterskega zaledja ni, a vseeno je posel nedvomno povezan s tem, kar počnejo omenjeni ponudniki. Slednji za ohranjanje svojih povprečnih cen potrebujejo atraktivne vsebine, te pa jim lahko zagotovijo regijsko razpredene televizijske hiše pod istim okriljem. Kar lahko razberemo tudi iz uradne izjave Petra Kellnerja, kot jo navaja (Pro plusova) spletna stran 24ur:

Nakup sklada CME in povezanih medijskih podjetij v petih evropskih državah bo dopolnil in še dodatno okrepil naše telekomunikacijske posle v Srednji in Vzhodni Evropi. Želimo si okrepiti naravno povezanost med ustvarjanjem vsebin in njihovo distribucijo, s čimer bomo omogočili nadaljnji razvoj naših telekomunikacijskih in medijskih podjetij. CME je uspešna in dobro vodena organizacija, zato ne nameravamo bistveno posegati v njeno delovanje.

Še ena sprememba na slovenskem trgu pa bo prihod športnega programa Arena Sport, o katerem se je v zakulisju govorilo že nekaj časa, in so ga zdaj uradno napovedali prek TV3 Medias. Ta program izdaja podjetje Pro TV, ki je se očitno povezalo s Telekomom Srbije, izdajateljem programov Arena Sport. Programi že obstajajo v Srbiji, Črni gori, Severni Makedoniji, Bosni in Hercegovini in na Hrvaškem. V Sloveniji so za zdaj oblikovali testni program TV4, ki bo sčasoma postal Arena Sport. Telekom Srbije je velik konkurent skupine United, lastnice operaterjev SBB in Telemach ter programov Sportklub (slednje bi sicer po odločbi slovenskega varuha konkurence United moral odprodati), tako na telekomunikacijskem kot na vsebinskem področju. Z letošnjo sezono je tako Telekom Srbije oz. Arena Sport odnesel Sportklubu regijske pravice za prenose košarkarske lige NBA. Že od prej pa ima tudi pravice za različne evropske in južnoameriške nogometne lige ter druge športe. Nekatere od teh so za Slovenijo doslej menda plasirali na programe Šport TV, zdaj pa jih na TV3M ter kasneje na napovedano Areno Sport. Zanimivo bo videti, kateri operaterji bodo novinca na slovenskem trgu uvrstili v svoje programske sheme, kaj se bo dogajalo s kanali Šport TV in kaj bodo o vsem skupaj imeli povedati regulatorji. V vsakem primeru pa pomembni preprodajalci športnih televizijskih pravic postajajo telekomunikacijska podjetja.

Naslovna fotografija: Deposit Photos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
3 komentarji

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja