Ponudba operaterjem za vnovično vključitev programov Sportklub
Matjaž Ropret 9. avgusta 2022 ob 06:21

Družba United Media je vsem slovenskih operaterjem, ki ponujajo televizijske storitve, poslala javno ponudbo za predvajanje 11 programov v kakovosti HD. Kot so zapisali, »v želji, da bi bile ekskluzivne vsebine, ki jih prenaša Sportklub, dostopne večjemu številu športnih navijačev v Sloveniji.« Operaterji ponudbo še preučujejo in se pripravljajo na pogovore z omenjenim izdajateljem.

V United Medii paket omenjenih televizijskih programov operaterjem za uvrstitev v programske sheme, kot navajajo, ponujajo za 1,50 evra na mesec, namesto dozdajšnjih 2,44 evra. Gre za ceno na uporabnika, tak je namreč običajni način določanja zneska, ki ga operaterji plačujejo izdajateljem programov. Temu, kar so označili za dozdajšnjo ceno, bi lahko rekli tudi prejšnja zahteva, kajti Sportklub oz. United Media je pred to novo ponudbo tudi po naših informacijah zahteval nekje okrog tri evre na naročnika. To se ujema z 2,44 evra plus DDV. Nova cena bi torej z davkom znašala 1,83 evra, kar bi zelo verjetno pomenilo tudi podražitev naročniških paketov, ki bi v programskih shemah vsebovali Sportklub, za evro ali dva.

»V naslednjem obdobju pričakujemo več športnih dogodkov, med najbolj pričakovanimi je vsekakor tekma košarkarskih reprezentanc Slovenije in Srbije, 17. avgusta, zato operaterje pozivamo, naj razmislijo o novih pogojih in svojim uporabnikom omogočijo gledanje Sportkluba,« so zapisali v United Media. Sportklub sicer poleg tekem košarkarske prenaša še kvalifikacije nogometne reprezentance za evropsko in svetovno prvenstvo ter njene nastope v Ligi narodov, pridobil pa pa je tudi pravico za svetovno in prihodnji evropski prvenstvi v nogometu. Čeprav je izgubil večino evropskih nogometnih lig, ki so se preselile na Areno Sport, pa še vedno prenaša prvo slovensko ligo ter Ligo prvakov in Evropsko ligo. Na Sportklubu je mogoče gledati še dirke Formule 1, prvo slovensko košarkarsko ligo in Evroligo, teniške turnirje in še nekatera druga tekmovanja.

V Telekomu Slovenije in A1 Slovenija so potrdili, da so prejeli novo ponudbo Sportkluba in da jo bodo podrobno preučili. V A1 so tudi že odgovorili s svojim predlogom, ki pa ga ne želijo komentirati. Enako v Telekomu, preden ne opravijo morebitnih konkretnejših pogovorov s predstavniki United Media. Trojica od štirih velikih operaterjev, omenjena in še T-2, ki je pomladi 2020 umaknila programe Sportklub iz svojih shem, nikoli ni kategorično zavrnila njihove vnovične vključitve, doslej zgolj ni bilo popuščanja glede cenovnih pričakovanj tako na eni kot na drugi strani. Zdajšnja, po njihovih trditvah znižana ponudba United Medie, bi lahko obudila pogovore in potencialna pogajanja glede novih pogodb. Iz dejanskega cenika, ki so prejeli operaterji, je sicer razvidno, da omenjena cena vključuje zgolj predvajanje celotnega paketa programov. Cena, ki vsebuje še ogleda za nazaj, pa je 2 evra na uporabnika (brez DDV). Ob tem pa ni povsem jasno, kaj je z vključitvijo programov v aplikacije na mobilnih napravah in televizorjih in z gledanjem na več zaslonih hkrati.

Situacija s Sportklubom je znova eskalirala nedavno ob tekmah košarkarske reprezentance, ki si jih je bilo mogoče ogledati zgolj tam. Ob dejstvu, da od velikih operaterjev te programe predvaja zgolj Telemach – ta je enako kot United Media v lasti skupine United Group –, je velik delež gledalcev brez ustreznega »signala«. Paket EON s programi Sportklub je sicer mogoče naročiti tudi posebej kot spletno storitev. Poleg tega zakon o Avdiovizualnih storitvah določa, da mora določene »pomembne« tekme prenašati izdajatelj, ki pokriva vsaj tri četrtine prebivalstva. Vendar vlada nikoli ni določila seznama tovrstnih športnih dogodkov oz. ga je, vendar ga ni objavila v Uradnem listu. Če bi ga, bi najbrž v konkretnem primeru moral Sportklub omogočiti prenos (verjetno ne zastonj) še eni televizijski hiši z večjo pokritostjo.

DODATEK (9. 8. ob 14.04): Iz United Media (UM) so poslali popravljeno ponudbo operaterjem, iz katere naj bi po njihovih zatrjevanjih izhajalo, da cena 1,50 evra vključuje tudi ogled za nazaj, čeprav to v ponudbi ni izrecno zapisano. Dodatnih 0,50 evra pa predstavlja doplačilo za »večzaslonsko retransmisijo,” torej za programe v aplikacijah in ogled na več napravah hkrati. Hkrati še zanikajo, da bi že prejeli kakšno povratno ponudbo operaterjev.

DODATEK 2 (9. 8. ob 15.53): V A1 so se odzvali na zgornje trditve UM in znova poudarili, da so se odzvali na prvo ponudbo, medtem ko druge, ki smo jo objavili in ki naj bi v osnovni ceni vsebovala ogled za nazaj (pri prvi je bil ta dodatna postavka za 50 centov), doslej po njihovih besedah niso prejeli.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.