Novi NLB-jev Klik je izstopil iz testne faze in je splošno na voljo vsem komitentom omenjene banke. V njej še posebej poudarjajo enako izkušnjo na vseh napravah, česar prej storitev ni ponujala, poleg tega tudi baze podatkov niso bile povezane. Zdaj lahko na računalniku, telefonu ali tablici počnete vse (na enak način), kar aplikacija ponuja, in vidite vse podatke. Ni so še na voljo vse načrtovane funkcionalnosti in odpiranje določenih (podatkovnih) razdelkov traja malce predolgo, toda v splošnem je vtis pozitiven.
Klik je zdaj enotna aplikacija, poudarjajo v banki NLB. »Uporabnikom omogoča skupen arhiv plačil, e-račune na vseh napravah in vrsto novih funkcionalnosti. Prinaša poenostavljeno plačevanje, saj lahko odslej denar nakažete ali plačate položnico zgolj z vnosom višine zneska in številke transakcijskega računa,« so še zapisali. Poleg tega je mogoče boljši nadzor nad izdatki, v čemer so že nekaj let dobre tuje digitalne banke. »Vsaki transakciji lahko določite nakupovalno kategorijo (Živila, Avto & Prevozi, Kavarne & Restavracije, ipd.). Na mesečni ravni tako vidite, za kaj potrošite največ, prav tako pa si lahko poljubno določite mesečne proračune za različne kategorije. Ob tem vas novi NLB Klik opozori, ko se približate načrtovanemu znesku ali ga presežete.«
Glavni pridobitvi sta vsaj zame veliko večja preglednost uporabniškega vmesnika in podatkovno poenotenje. Tako je mogoče hitro priti do želene »operacije«, denimo plačila položnice, najsi bo z ročnim vpisovanjem ali s fotografiranjem kode qr. Slednje je denimo med bližnjicami na domačem zaslonu, pod seznamom zadnjih treh transakcij in nad ikonami za posamezne razdelke aplikacije. Med njimi je v sredini tudi »Plačila«, kjer so še ostale možnosti za plačila, tudi e-računi, trajni nalogi in Flik, ki sicer živi v drugi aplikaciji, mobilni denarnici NLB Pay.

Prej so bili e-računi vidni zgolj na računalniku, zdaj so hvalabogu povsod. Podobno je s seznamom hitrih plačil in tako je mogoče plačevanje opraviti na kateri koli napravi. Plačevanje je poenostavljeno skoraj na raven Flika, ni več treba vnašati čuda informacij, ki jih verjetno sistem tako ali tako sam izvleče iz podatkovnih baz, ko vpišemo številko IBAN.
Pri kodah qr bo pomembna novost možnost njenega »odpiranja« iz datoteke (posnetka zaslona), zaradi česar plačila ne bo več treba opravljati z dvema napravama, če položnica pride po elektronski poti, v bistvu s fotografiranjem oz. skeniranjem drugega zaslona. Tak uvoz kode še ne deluje, naj bi bil pa na voljo kmalu. Prepoznavanje kode med fotografiranjem pa je naravnost bliskovito.
Na vrhu domače strani je podobno kot pri NLB Pay »vrtiljak« paketov, kartic in drugih bančnih produktov, ki so relevantni za posameznega komitenta. Pri meni sta to »paket« oz. transakcijski račun in »kreditna« kartica (z odloženim plačilom). Raje bi sicer videl, da kartica ne bi bila samostojna, vendar razumem utemeljitev, zakaj je tako. Plačilna (debetna) kartica namreč ni izpostavljena, kreditna pa je, ker ima kasnejše plačilo in pri določenih komitentih je to zelo pomembno. Ker bo poleg tega, kar sem našel v mojem primeru, kdo imel tam še denimo varčevalni račun, kredit ali kaj tretjega, logika verjetno ima smisel.
Pod izbranim produktom so tri zadnje transakcije z njim, v kategoriji Moji produkti pa je mogoče pogledati celoten seznam in dodatne podrobnosti. Tudi denimo samega paketa (klik na tri pikice in potem Podrobnosti), kjer je potem mogoče spreminjati tudi limit (pod Finančne podrobnosti) ali paket (Na voljo v paketu). Te možnosti bi rad videl nekje malo manj skrite. Pod možnostjo Debetna kartica so nastavitve zanjo, ki so sicer na voljo tudi v mobilni denarnici.
V razdelku Pregled so seznami in grafi prihodkov in odhodkov. To je tisti del, ki omogoča pridobivanje informacij za večjo finančno disciplino in ki se nalaga nekoliko prepočasi. Tudi tu je vmesni korak izbiranja želenega »produkta«. Sicer pa lepo izrisuje grafe, vendar funkcionalnost še ni popolna. Aplikacija namreč še ne kategorizira izdatkov samodejno. To je treba početi ročno (na seznamu transakcij v Mojih produktih), denimo poklikati, da nekaj sodi v »Kavarne & Restavracije,« in drugo pod »Živila.« S temi kategorijami se šele na grafih da razbrati, koliko zapravimo za koliko in za kateri namen gre morda preveč.
V času razvoja novega Klika sem slišal tudi ideje, da bi vanj vključili nekakšno trgovino, kjer bi bilo mogoče denimo hitro skleniti zdravstveno zavarovanje za tujino ali pa kaj drugega. Česa takega še ni, prve nadgradnje bodo verjetno omenjeni uvoz kod qr in samodejna kategorizacija izdatkov. Kasneje verjetno prihaja še kaj.
Brez komentarjev