Podjetju United Media ni treba prodati programov Sport klub
Matjaž Ropret 9. junija 2020 ob 06:43

Družba United Media je sporočila, da je upravno sodišče razveljavilo odločbo Agencije za varstvo konkurence (AVK), po kateri bi bilo treba odprodati televizijske programe Sport klub. V AVK se glede odločitve sodišča še niso oglasili, menda pa bodo morali celoten postopek ponoviti in znova izdati odločbo, kar bi lahko prineslo drugačno odločitev. Verjetno čez nekaj let.

Zadeva sega že več kot pet let nazaj, ko je AVK uvedel postopek zaradi domnevne zlorabe položaja na veleprodajnem trgu športnih TV-programov. Postopek je regulator končal septembra 2018 z izdajo odločbe, v kateri je ugotovil, da je koncentracija omenjenih programov znotraj podjetja United Media neskladna s pravili konkurence in zato prepovedana. Lastniki pa so imeli 90 dni časa, da programe, ki so jih kupili od družbe IKO Poland, prodajo nekomu drugemu. Koncentracija je nastala zato, ker United Media sodi v skupino United, v kateri je tudi telekomunikacijski operater Telemach. Programe seveda ponujajo tudi ostalih operaterjem na trgu in ti naj bi bili v podrejenem položaju.

Vendar se, kot sodbo povzemajo v United Media, upravno sodišče s tako interpretacijo AVK ni strinjalo. »Sodišče je v postopku ugotovilo, da AVK ni pravilno in v celoti upoštevala vseh okoliščin ter da je družbi United Media zavrnila pravico do navajanja določenih dejstev, ki so bila pomembna za sprejetje pravilne odločitve,« so zapisali v izdajatelju športnih programov. Tako naj bi AVK upoštevne trge opredelila »prestrogo« in »samovoljno«, brez upoštevanja vseh dejstev. Sodišče je zato varuhu konkurence naložilo ponovitev postopka in sprejem nove odločitve, »ki bo temeljila na popolnem in pravilno ugotovljenem dejanskem stanju.« AVK se po navedbah United Media na sodbo ne more pritožiti na višjo inštanco.

Je pa zadeva že kmalu po izdaji odločbe obšla več sodnih stopenj. V United Media so namreč nemudoma vložili tožbo na upravno sodišče (ki so jo zdaj dobili) in hkrati tudi zahtevali začasno odredbo, da jim programov ne bi bilo treba odprodati do izdaje pravnomočne odločbe v tem sporu. Upravno sodišče je izdajo začasne odredbe zavrnilo, a je potem to odločitev spremenilo vrhovno sodišče, ki je pritrdilo pritožniku, »da bi lahko nastala težko popravljiva škoda, če bi izvršili odločbo agencije, a jo kasneje uspešno izpodbijali.«

United Media torej lahko še naprej izdaja programe Sport klub v Sloveniji, najmanj dokler AVK ne izda nove odločbe. Še bolj verjetno pa do takrat, ko se konča naslednje pravdanje, če bo varuh konkurence znova odločil enako. Medtem so omenjeni športni programi še naprej le pri Telemachu, saj so pogajanja z ostalimi tremi velikimi operaterji, ki so sovpadla s časom karantene in popolno ustavitvijo športa, propadla zaradi diametralno nasprotnih cenovnih pričakovanj. Operaterji so želeli popuste za obdobje, ko športa v živo ni ali je v zelo zmanjšanem obsegu, v United Media pa na to niso pristali in so menda tudi zahtevali višja plačila z novo pogodbo.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Medtem na slovenski trg prihaja še tretja športna mreža, poleg Sport kluba in Šport TV, saj z dvema programoma Arena Sport vstopa Telekom Srbije, ki naj bi bil blizu dogovora z vsemi tremi operaterji, kjer trenutno ni programov Sport klub, torej A1, T-2 in Telekomom Slovenije. Na Areni Sport bodo med drugimi prenosi košarkarskih lig NBA, ABA (Jadranska liga) in NCAA, nekaterih nogometnih tekmovanj (MLS, Copa Libertadores, Copa Sudamericana, …), večjih rokometnih tekmovanj in svetovnega prvenstva v hokeju na ledu.

Naslovna fotografija: Deposit Photos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja