Pocenitev lanskega iPhona za dvajset evrov ni vredna niti oglasov in še manj tvoje pozornosti
Matjaž Ropret 1. aprila 2021 ob 06:34

Te dni videvam oglase za iPhone SE, ki je v prodaji zdaj že skoraj eno leto, ki je znižan za fantastičnih, fenomenalnih, šokantnih, absolutno norih … 20 evrov. Dvajset evrov!? Pa to nikakor ni edina podobno neverjetna »akcija« Applovega uvoznika in uradnih prodajalcev v zadnjem času.

Skoraj vsakemu izdelku, ki je na trgu že toliko časa, cena pade za vsaj deset do dvajset odstotkov, mnogim še bolj. Vemo, da so Applovi precej bolj odporni proti temu trendu, ker celotna prodajna veriga striktno deluje v tej smeri, toda znižanje za štiri odstotke? Podobno je pri iPhonu 11, kjer je pocenitev petodstotna, kar znese – ne boste verjeli – 37 evrov. Ob tem, da so izdelki z jabolčnim znakom v Sloveniji že tako ali tako po pravilu za nekaj deset ali celo nekaj sto evrov dražji kot v tujini. Omenjeni iPhone SE je v Avstriji in Nemčiji že od vsega začetka naprodaj za 479 evrov, kar je tudi po znižanju na 488 še vedno nižja cena od slovenske. In, ne, razlog nikakor ni samo višji DDV, kajti z nemškim, 19-odstotnim, bi bil ta isti telefon v osnovi, pred zdajšnjo akcijo, s 495,50 evri še vedno dražji kot v Nemčiji. V Avstriji imajo 20-odstotni DDV, pa kljub vsemu uspejo imeti enako ceno kot v pri zahodnih sosedih.

Še dodatno so tovrstne »akcije« neprijazne, ker se v njih skoraj vedno znajdejo zgolj osnovne različice, tiste s premalo podatkovnega pomnilnika. Konkretno pri omenjenih telefonih to pomeni 64 GB. V obeh primerih je doplačilo za različico s 128 GB dokaj razumno, približno 50 ali 60 evrov. Toda zdaj znaša 90 oz. 76 evrov. Na nemškem Amazonu iPhone SE 128 GB stane le malenkost več kot v Sloveniji 64 GB. Tovrstne promocije so malodane žalitev za kupce in podcenjujejo tako njihovo percepcijo, kaj je dobra kupčija, pa tudi zmožnost presoje o kakovosti in vrednosti samih izdelkov.

Za iPhone SE sem lani zapisal in povedal, da je presenetljivo dober. Sploh pri fotografiji in v hitrosti delovanja, kar pa še ne pomeni, da ponuja tudi dobro vrednost za ceno. Sploh pa leto kasneje, ko se je na trgu pametnih telefonov že marsikaj zgodilo, ko smo videli prodor nekaterih finih tehnologij in lastnosti tudi v cenovni razred pod 400 ali celo pod 300 evri (veliki zasloni OLED, tudi s hitrejšim osveževanjem, hitro polnjenje, podpora za 5G, …) in ko je še bolj očitna precejšnja zastarelost zasnove tega najcenejšega Applovega mobilnika, sploh pri zaslonu (tehnološko in glede velikosti) in foto-video modulu. Njegovo ceno je bilo v Evropi in še toliko bolj v Sloveniji vseskozi težko upravičiti in še težje o njem govoriti kot o »poceni«, dostopnem telefonu, kot so ga s 399 dolarji (približno 435 z njihovimi davki) pozicionirali na domačem tržišču. Po preračunu v času pisanja to znese 371 evrov in pri taki ceni se seveda ocena bistveno spremeni. Če bi ga potem še pocenili za štiri ali pet odstotkov, bi bili že na 350 evrih, vendar so to sanje, kajti vsi proizvajalci imajo v zadnjih letih preračun v slogu znesek v evrih = znesek v dolarjih x 1,2.

Nikakor ne trdim, da proizvajalci, uvozniki in trgovci drugih znamk ne poskušajo česa podobnega. Vsak bi rad prodal celotno količino po taki ceni, kot si je v začetku zamislil, toda realnost narekuje popuste, kajti vedno prihajajo novi, boljši modeli, tehnologija se ceni, treba se je znebiti zalog. Čeprav nekatere ostajajo in so tudi po več letih še naprej v ponudbi. Sploh pri operaterjih, pa tudi v mnogih spletnih trgovinah je mogoče najti določene prastare telefone po skoraj izvirnih cenah. Podobno ponekod na nevedne kupce prežijo več let stari prenosniki (da sploh ne govorim o prazgodovinskem Macbooku Air, ki se kot zombi vedno znova pojavlja v »super akcijah«) televizorji in druge naprave. Kot sem že pisal, nakup modela prejšnje generacije lahko pomeni dobro izbiro, lahko pa tudi ne. Še posebej, če cenovna razlika ni dovolj velika (ob predpostavki, da novi prinaša konkretne izboljšave).

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Vsekakor pa so popusti z enomestnimi številkami in njihovo obsežno oglaševanje neprimerni. Ponudba naj bo konkretna, vabljiva, ali pa naj je ne bo. Tovrstnih nakupov, ki so bili že prej zelo na meji solidnih, ne morem priporočati. Tako zaradi vrednosti za ceno kot zaradi odnosa do kupcev. Za dejanska priporočila pa seveda spremljajte naše teste.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
2 komentarja

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja