Pirellijeva guma, ki se pogovarja z okolico
Matjaž Ropret 27. novembra 2019 ob 12:11

Nobenega dvoma ni, da bodo vozila čez nekaj let komunicirala med seboj in z okoliško infrastrukturo. Pisali smo že o tem, da bo novi Golf imel vgrajeno (ne vemo sicer, če v vseh opremah) tovrstno povezljivost. Zdaj pa je Pirelli predstavil prototip pnevmatike z vgrajenim 5G.

Tipala v »gumah« (ali ventilčkih) niso nekaj novega. Toda italijanski proizvajalec (v kitajski lasti) je šel korak dlje. Ne samo, da ima od tega koristi avto, ki se vozi na teh gumah, podatke bodo lahko sproti dobivali tudi tisti zadaj. »Pirelli je prvi proizvajalec pnevmatik, ki posreduje podatke o vozišču iz inteligentnih pnevmatik preko omrežja 5G,« so se pohvalili v sporočilu za javnost. S čim se gume kvalificirajo za »inteligentne«, je sicer vprašanje, vsekakor pa znajo zbirati podatke in jih komunicirati naprej.

Na prikazu delovanja, pri katerem so sodelovali še Ericsson, Audi, Tim, Italdesign in KTH, sta se dva avta eden za drugim peljala po mokri cesti. Ko je prvi zapeljal v precejšnjo lužo in so mu kolesa splavala, kot se reče v avtomobilističnem žargonu, kar pomeni, da so izgubila stik s podlago, je to takoj sporočil drugemu, da je ta lahko samodejno zavrl, lahko pa bi tudi odvil, če ne bi peljal po nekoliko drugačni liniji. Kot so poudarili sodelujoči v tem tehnološkem prikazu, se je hitra komunikacija med avtomobiloma in pravočasno ukrepanje lahko zgodilo zaradi nizkih odzivnih časov omrežja pete generacije. Evropa je sicer za »pogovarjanje« med vozili (in infrastrukturo) izbrala protokol, ki temelji na brezžičnih omrežjih (Wi-Fi), ne na mobilni tehnologiji. Toda proizvajalci vlečejo vsak na svojo stran in dokazujejo prednosti ene ali druge tehnologije.

Prikaz, kako bo pnevmatika zbirala podatke in jih pošiljala naprej. Vir: Pirelli

Kiber pnevmatika (Pirelli Cyber Tyre) – to je zadnje čase priljubljen termin v tej branži – bo sicer s pomočjo vgrajenih tipal vozilu sporočala ne samo podatke o prevoženih km in obremenitvah, ampak še informacije o potencialnih nevarnostih na cestišču, od prisotnosti vode do slabega oprijema. To bo avtu in njegovim asistenčnim sistemom omogočilo, da se prilagodi in izboljša nadzor, s tem pa tudi varnost, udobje in zmogljivosti. Poleg tega pa bo vse te »napotke« sporočil ostalim vozilom v bližini in okoliški infrastrukturi, ki bo tudi lahko posredovala podatke tistim, ki se bodo mimo pripeljali malo kasneje. Tako so funkcionalnost svoje novosti opisali v Pirelliju.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Tovrstna tehnologija bi lahko bila delček v zagotavljanju prometne varnosti v prihodnosti. Ne vemo pa še, kdaj bomo to prihodnost dočakali. V italijanskem podjetju niso povedali niti tega, kdaj bi lahko začeli prodajati tovrstne pnevmatike, niti niso dali ocene, koliko bi bile dražje od običajnih, nepovezanih. Prav tako ne vemo, kako dolgo lahko oddajajo z vgrajeno baterijo in ne poznamo drugih tehničnih podrobnosti. Lahko pa vidimo, v kakšni smeri razmišlja avtomobilska industrija.

Naslovna fotografija: Deposit Photos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja