Photokine prihodnje leto ne bo, na vsakoletno frekvenco prehaja maja 2020
Matjaž Ropret 3. decembra 2018 ob 17:30

Pred dnevi smo izvedeli, da se končuje era sejma CeBIT, nekoč najpomembnejše tehnološke prireditve na planetu. Ob tem smo se vprašali, kako bodo nič kaj prijazne internetne čase preživeli drugi podobni sejmi. Danes dobivamo delni odgovor. Photokina, v devetdesetih letih prejšnjega stoletja obvezno romarsko središče vseh ljubiteljskih in profesionalnih fotografov vsaki dve leti, bo naslednjič potekala maja 2020, čez leto in pol.

Fotografski sejem v Kölnu so letos zadnjič pripravili v skladu z dolgoletno bienalno tradicijo, zdaj naj bi prešli na vsakoletno frekvenco in zadevo prestavili s septembrskega na majski termin. Kar pa bi pomenilo, da bi bilo med letošnjo in naslednjo izvedbo vsega sedem mesecev razmika. Že ves čas ni bilo jasno, zakaj niso Photokine že letos organzirali maja, saj bi tako od prejšnje minilo dobro leto in pol, nakar bi elegantno prešli na letni razmik. Moja teorija je, da so od proizvajalcev dobili namig, da bodo ključne novosti pripravljene šele poleti oz. jeseni, zato so sejem pustili na standardnem terminu. Ta je pritegnil približno 180 tisoč obiskovalcev, kar je glede na vse okoliščine veliko, vendar deset odstotkov manj kot pred dvema letoma.

Vseeno pa sta se organizator Kölnmesse in nemško združenje fotoindustrije (PIV) kot sponzor, ki si zamisli koncept prireditve, odločila naslednjo izvedbo prestaviti na termin med 27. in 30. majem 2020.

Photokina 2018 je presegla naša pričakovanja s prelomnimi inovacijami in 180 tisoč obiskovalci iz 127 držav. Zato smo letvico za naslednjo postavili visoko in malo verjetno je, da bi čez samo sedem mesecev lahko ustvarili enako vzhičenje, ki je prevevalo letošnji sejem. Zato smo se odločili na predvideni vsakoletni cikel preiti z letom 2020,

je v vnaprej pripravljeni izjavi pojasnil direktor PIV Rainer Führes. Kar so menda na sejmišču sprejeli. »Razumemo, da niti največja podjetja ne morejo v tako kratkem času na sejem znova prinesti enakega inovativnega potenciala,« se bere izjava direktorja Kölnmesse Geralda Böseja.

Vsi skupaj naj bi tako imeli več časa, da razmislijo o nadaljnji krepitvi novega koncepta sejma, ki so ga začeli uveljavljati letos. Tega sicer v večini hal, ki jih je bilo manj kot prejšnja leta (pa tudi trajanje je bilo krajše), ni bilo mogoče zaznati, saj je bil dogodek zelo podoben kot vedno. In seveda se da sporočilo brati tudi drugače. Navkljub vezani trgovini za najem razstavnih prostorov, ki so se jo organizatorji verjetno poslužili, za prihodnji maj ni bilo dovolj zanimanja med razstavljavci. Že na sejmu so se nekateri spraševali, ali se jim sploh splača priti oz. prevažati robo nazaj domov in čez pol leta spet v Köln, ker je to kajpak povezano z velikimi stroški. Toda za organizatorje in obiskovalce pa nova razstava z enakimi izdelki ali bistveno manj razstavljavci tudi nima pravega smisla.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
1 komentar
  • Med dolgoletnimi razstavljalci je na zadnji Photokini bilo splošno mnenje, da bo tako. Upam, da se drugi del napovedi ne bo uresničil. Največ kolegov je namreč prepričanih, da bo 2020 zadnja Photokina (če sploh bo). Izbrali so namreč zelo ‘zanimiv’ termin – 14 dni pred Drupo in v višku foto sezone profijev (poroke in podobno).

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja