Vsestransko družinsko vozilo je Peugeot po zaslugi prostorne in prilagodljive notranjosti spretno prikril v avto za aktivne ljudi, ponajprej ljubitelje kolesarstva.
Peugeot sodi med izdelovalce, ki vsaj za zdaj električnih avtomobilov ne razvijajo od začetka, temveč raje v obstoječe modele vgradijo električni pogon. E-Rifter se zato na zunaj veliko ne loči od bencinskih in dizelskih različic, pri čemer ni odveč pripomba, da so dizelski motorji vse bolj v nemilosti. Tako pri proizvajalcih kot pri kupcih. Na zunaj gre torej za že znano vozilo, pri katerem je poudarek na prostornosti, kompaktnosti in uporabnosti. Na voljo sta dve dolžini (standardna L1 in podaljšana L2) in skrajna prostornina prtljažnega prostora do 4 kubične metre. Od tu spogledovanje s kolesarji. Kolesa lahko prevažajo v avtomobilu, dodatni zunanji nosilci niso potrebni, kar bodo še posebej cenili imetniki električnih.
Možnosti prilagajanja je dejansko veliko. Sovoznikov sedež se prepogne, da gredo v vozilo daljši predmeti. Na primer deske za veslanje stoje (SUP). Poleg zadnje klopi, ki se zlaga po tretjinah, sta za doplačilo na voljo dva sedeža v zadnji vrsti, pri čemer sta bolj smiselna v daljši kabini (L2), saj drugače za prtljago ne ostane ravno veliko.
Znotraj je opaziti sodobno in ergonomično voznikovo mesto. Pred njim je velik digitalni zaslon, medtem ko je sredi še zaslon infozabavnega sistema. Prestavna ročica je majhna in opremljena s tipko B za regenerativno zaviranje. Vozilo je ravno tako dobro opremljeno s sistemi za pomoč med vožnjo. Voznik ima na voljo pomoč za bočno ali vzvratno parkiranje, opozorilnik mrtvega kota, razširjeno zaznavanje prometnih znakov, prilagodljiv ohranjevalnik hitrosti in opozorilo za nenamerno zapuščanje voznega pasu. Uporabna je še aplikacija My Peugot, kjer med drugim lahko ves čas nadzirate stanje napolnjenosti baterije.
V e-Rifter so vgradili znan pogonski sklop iz drugih električnih modelov skupine Stellantis (kot so Peugeot e-208 in e-2008, Citroen e-C4, Opel Corsa-e in Mokka-e), kar pomeni 100-kilovatni električni motor (136 konjskih moči), ki mu energijo daje baterija zmogljiva 50 kilovatnih ur bruto oz. 45 kWh neto. Ob nakupu brez doplačila dobite 11-kilovatno polnilnico (trifazni izmenični tok), ki baterijo napolni v petih urah. Možno je še 3,7-kilovatno polnjenje (32 ur) ali do 100-kilovatno polnjenje z enosmernim tokom. V tem primeru je baterija spet polna v vsega tridesetih minutah. Da misli z električnim pogonom resno, Peugeot dokazuje z osmimi leti (ali 160 tisoč kilometri) garancije na baterije. Če kapaciteta v tem času pade pod 70 odstotkov, vam jo bodo zamenjali.
Hitrost vozila je omejena na 136 kilometrov na uro, največji navor pa znaša 260 Nm. Ni vam vedno na razpolago. V načinu vožnje eko je na razpolago 60 kilovatov (180 Nm), v normalnem 80 kilovatov (210 Nm) in v športnem načinu vse, česar je motor sposoben. Od vožnje in teže je seveda odvisen domet, ki po ciklu WLTP doseže do 280 km. Zanimivo je tudi, kako je prikazan na digitalnem zaslonu pred voznikom. Dokler je napolnjenost baterije nad 90 odstotki, je prikazan domet na podlagi WLTP. Ko je zaloga energije med 50 in 90 odstotki, se v izračun vključijo trenutne vozne razmere, medtem ko so te edino merilo, ko napolnjenost pade pod 50 odstotkov. Opozorila lučka se prižge pri 12 odstotkih. Takrat se samodejno izklopi športni način in zmanjša hlajenje ali gretje.
Cena e-Rifterja je odvisna od velikosti in opreme. Začne se pri slabih štiridesetih tisočakih, v kar še ni vključena subvencija Eko sklada.
Tehnični podatki
Pogon in baterija: | elektromotor, enostopenjski menjalnik, pogon na prednji kolesi; Li-ion 50 kWh |
Polnjenje: | približno 5 ur AC 11 kW; približno 30 minut DC 100 kW |
Največja moč in navor: | 100 kW (136 konjskih moči); 260 Nm |
Zmogljivosti: | največja hitrost 135 km/h; 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h |
Dimenzija (D x Š x V): | 4.403 ali 4.752 (podaljšana) x 1.553 x 1.878 ali 1.882; medosna razdalja 2.785 ali 2.975 mm |
Teža (prazno/največja): | 1680/2305 kg (standardna različica) |
Prtljažni prostor: | Do 4000 litrov |
Uradna poraba in doseg: | 19,6-20,3 kWh/100 km; do 280 kg |
Cena od: | 38.530 evrov |
Brez komentarjev