Peugeot e-208 z večjo baterijo, več moči in nižjo porabo
Matjaž Ropret 27. septembra 2022 ob 11:32

Eden najbolje prodajanih električnih avtomobilov v Evropi, Peugeot e-208, prihodnje leto dobiva pogonski sklop iz prihajajočega modela e-308 in tudi nekoliko večjo baterijo. Izboljšana učinkovitost in dodatna energijska zaloga naj bi tako uradni doseg podaljšali za 38 km na 400 km.

Skupina Stellantis je že z letošnjim modelnim letom za Peugeot e-208 in ostale modele z enakim pogonom (Peugeot e-2008, Citroen e-C4, Opel Mokka-e, …) izboljšala učinkovitost prvotnega pogonskega sklopa, ki je še v prodaji, z novo toplotno črpalko, drugačnim prestavnim razmerjem reduktorja in pnevmatikami z nižjim trenjem, in tako na testu WLTP za dotični model namesto 340 km dosegla 362 prevoženih km z enim polnjenjem (te številka sicer velja za eno dimenzijo platišč, z ostalimi je nekoliko manjša). S februarjem 2023, ko se po zdajšnjih načrtih začne proizvodnja prenovljenega, pa e-208 (in nedvomno za njim tudi ostali, skoraj zagotovo tudi novi Jeep Avenger) dobiva nov motor in baterijo, ki bosta povečala tako moč kot učinkovitost.

Moč motorja bo z zdajšnjih 100 kW (136 KM), kar se nam med testiranjem sicer nikoli ni zdelo premalo, prej obratno, narasla na 115 kW (156 KM), navora bo na voljo 260 Nm. Za koliko bolj boljši pospeški, še ni uradnih podatkov. Toda v Peugeotu trdijo, da bo avto kljub temu imel nižjo porabo, vsega 12 kWh na 100 km. Ne dvomimo, da bodo na nov motor prešli tudi zaradi poenotenja sestavnih delov v proizvodnji in s tem zniževanja stroškov.

Baterija bo imela po novem skupno (bruto) kapaciteto 51 kWh, kar je sicer zgolj za kilovatno uro več od zdajšnje, toda uporabno (neto) kapaciteto so zvišali za slabih sedem odstotkov s 45 kW na 48,1 kWh. Baterija deluje pri napetosti 400 V, kar naj bi tudi pripomoglo k boljšemu izkoristku ter hitrejšemu polnjenju. Skupna izboljšava dosega je torej po uradnih podatkih 10,5-odstotna.

Serijsko vgrajeni polnilnik za izmenični tok (AC) bo žal enofazni, do 7,4 kW, trifaznega z največjo močjo polnjenja 11 kW bo treba doplačati. Vsekakor upamo, da bodo trgovci že privzeto naročali avtomobile s trifaznim polnilnikom, kajti pri domačem polnjenju je običajno razlika v dejanski moči oz. hitrosti polnjenja še večja od zgoraj zapisane. Na hitri polnilnici z enosmernim tokom bo e-208 dosegel največ 100 kW moči, od 20 do 80 odstotkov pa se bo po navedbah proizvajalca napolnil v manj kot 25 minutah.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Glede ostalega pri Peugeotovem električnem malčku ni sprememb, oblika, tehnologija in vse drugo ostaja enako. Koliko bodo spremembe pri motorju in bateriji vplivale na cene, še niso povedali. Na to informacijo bo očitno treba počakati vsaj še nekaj mesecev.

Foto: Peugeot

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.