Peugeot e-208: Ko pokličejo osemdeseta in dvignejo palec
Alan Orlič 11. marca 2021 ob 06:36

Osemdeseta leta prejšnjega stoletja so bila, kar se tiče majhnih športnih avtomobilov, malce nora. Med njimi si prav posebno mesto v zgodovini zasluži Peugeot 205 GTI.

Majhen, poskočen avto, ki na prvi pogled ni kazal, kaj se skriva pod pokrovom, je bil za svoje čase odličen cestni športnik. Na račun majhne mase, močnega motorja, okretnosti in dostopne cene je bil priljubljen pri vseh, ki so cenili te sposobnosti. Preskočimo nekaj desetletij, povišajmo številko na 208, GTI zamenjamo z oznako e in ko pohodimo stopalko za moč (»plin«), se vrnemo v nora osemdeseta. Tako, lahko bi zaključili z opisom Peugeotovega novinca, a se tu ne bomo ustavili, kajti če si avta delita veselje do vožnje, sta tehnično povsem drugačna in eden predstavlja čase, ki se neizbežno poslavljajo, drugi prihodnost, ki se počasi začenja.

Peugeot e208 si zunanjost in notranjost deli z bencinsko in dizelsko različico, mehaniko pa še z novo Oplovo Corso, kjer je tudi na voljo električna različica. Večina razlik med »običajno« in baterijsko izvedbo, razen seveda v motorju, je manj vidnih, a pomembno vplivajo na vožnjo. Zaradi večje mase vozila, v tem se bistveno razlikuje od nekdanjega GTI, so električno različico opremili z zmogljivejšimi zavorami in močnejšim vzmetenjem, ki je tudi rahlo bolj trdo, a vseeno dovolj udobno. Med klasično in električno različico je pomembna razlika še v velikosti prtljažnega prostora, pri prvi ga je dobrih 309 litrov, pri drugi 270 litrov. Ostale podrobnosti so le še estetske oziroma odvisne od nivoja opreme, poleg tega ima električna le samodejni menjalnik, če mu sploh lahko rečemo menjalnik, saj pravzaprav le obrnemo smer vrtenja elektromotorja, o menjalniku in sklopki kajpada ni ne duha ne sluha.

Nova različica dvestoosmice je z nami že kakšno leto, od stare se razlikuje predvsem po večji prednji maski, ožjimi lučmi ter mačje jezno postavljenimi dnevnimi lučmi LED. Je tudi nekaj centimetrov nižja, a malce daljša. Zadnje steklo je dokaj majhno in ne nudi ravno velike preglednosti, a je preizkusni avto imel vzvratno kamero ter tipala, kar seveda znatno olajša manevriranje. Armaturna plošča je sicer odvisna od nivoja opreme, v preizkusnem avtu je imela še predpono 3D, kar pomeni, da so različne informacije predstavljene na različnih nivojih in da jih potniki iz drugega kota vidijo drugače. Na prvi pogled vse skupaj rahlo pleše pred očmi, a so informacije, predvsem digitalni merilniki, odlično predstavljeni.

Volan je tipično za Peugeot majhen in v tem avtu še zravnan na gornji in spodnji strani. Tipke na njem so namenjene predvsem večpredstavnostnemu delu oziroma upravljanju telefona, za tempomat ima klasično ročico za volanom na desni strani, ki je mimogrede ena od boljših rešitev, le navaditi se treba, kje je kaj. Kljub velikosti volana se ta v povezavi z ojačevalniki premika odlično obnese, saj je odziven in pušča vozniku dovolj občutkov. Preostala notranja oprema v avtu je bila v zgornjem srednjem nivoju, poimenovanem Allure Pack. Usnjeni sedeži in volan, armaturna plošča mešanica različnih materialov, devetpalčni osrednji zaslon, ki med ostalim podpira tako Android Auto kot Carplay, za konec pa še cel kup priključkov, med njimi en USB-C in ostali klasični (USB-A), ker je v redu kombinacija, ter avtomatska klima. Pogrešali smo le gretje sedežev, saj v električnih avtih, ko želimo varčevati z energijo za ogrevanje kabine, pridejo zelo prav. Res pa je, da ima ta avto že spodobno kapaciteto.

Peugeot e-208
  • OBLIKA IN IZDELAVA
  • INFOZABAVNA TEHNOLOGIJA
  • ASISTENČNI SISTEMI
  • VOZNE LASTNOSTI
  • POLNJENJE IN DOSEG
  • UPORABNOST
4

Naj kupim?

Električni avti so še vedno bolj kot ne beli sloni, čeprav se ponudba nezadržno veča. Nekaj malih je na trgu, od Twinga preko trojčka VAG (če ga dobite) do Zoe oziroma Honde e. A prvi omenjeni imajo relativno majhen domet, preostali so hitro nad 30 tisočaki. Recimo bencinski model 208 s primerljivo opremo stane približno 18 tisočakov, kar je tudi ob upoštevani subvenciji še vedno več kot 10 tisočakov ceneje od električnega. A če upoštevate ugoden kredit Eko sklada in če prevozite dovolj kilometrov letno, se zna na račun cenejšega energenta (sploh pri polnjenju doma) in vzdrževanja ta razlika v petih, šestih letih izničiti. Da faktorja zabave pri tem avtu niti dodatno ne poudarjamo.

V izvedbi Allure Pack ima e-208 nekaj osnovnih varnostnih možnosti, od držanja med črtami do prepoznavanja prometnih znakov in omejitev hitrosti, že omenjeno kamero za vzvratno vožnjo, prednjo kamero in veliko tipal, ki vam pomagajo pri manevriranju. Dokupite lahko še radarski tempomat, ki je med bolj smiselnimi dodatki. Za vklop avta poskrbi velika tipka start, ključ lahko mirno počiva v žepu.

Avto na prvi pogled ne bo dal vedeti, da se v njem skriva mali razbojnik, a ko prvič potisnete stopalko do konca, da vedeti, da z njim ni šale. Seveda motor s 100 kW (takojšnje) moči in 260 Nm navora naredi svoje, 8 sekund do 100 km/h tudi pripelje nasmešek na obraz, končna hitrost pa je omejena, a še vedno spodobnih 20 km/h nad omejitvijo na naših avtocestah. Masa je na račun baterij v podvozju praktično idealno razporejena, medosna razdalja z 254 cm pa poskrbi, da so naše ementalske ceste rahlo znosnejše. Če na koncu zmešamo vse to skupaj, dobimo avto, ki kar vabi na vožnje in uživanje na ovinkastih cestah. Zavorno stopalko lahko mirno pozabite, zaviranje z regeneracijo je namreč dovolj močno, vožnja pa na ta račun mirnejša in manj sunkovita. Za piko na i bomo dodali še odličen zvočni sistem, kar še malce poveča užitek pri vožnji. To je avto, ki vas milo vabi in potiho kliče, pojdimo se peljat, najdi mi eno lepo ovinkasto cesto, ne boš razočaran. In nismo bili.

Na našem malo razširjenem preizkusnem krogu smo pri zunanji temperaturi -2 stopinji Celzija dosegli povprečno porabo približno 17 kWh na 100km, na avtocesti pa hitro preko 22kWh na 100km. Pri 50 kWh bateriji z neto kapaciteto 45 kWh to pomeni spodobnih 200 km dosega tudi v (za baterijo) slabših vremenskih razmerah. Poleti bi se morala številka gibati okoli 300 km ali celo več, kolikor navsezadnje tudi obljubljajo, čeprav zaradi narave avta dvomimo, da se boste želeli peljati počasi in varčno. Ob tem dejstvu se 205 GTI nasmeje in dvigne palec, saj je dobil dostojnega vnuka, ki sicer mišice kaže malce drugače, a niti najmanj manj zabavno.

Ker je avto tudi kar nizek, nad voznikom se začne streha še dodatno spuščati, imajo kljub spodobni dolžini odrasli na zadnjih sedežih že lahko težave. Pri ne previsokem vozniku je od prednjega sedeža do roba zadnjega sedeža ostalo približno 15 cm prostora, tudi strop je že zelo blizu glavam in kljub udobnim sedežem bodo potniki zadaj bolj kot ne utesnjeni, kar ni najboljša popotnica za daljše vožnje. Sploh pa nikar ne razmišljajte o tem, kako boste zadaj peljali tri potnike. Razen če ste študent, ki si s tem pomaga popraviti ceno stroška prevoza, a potem si tega avta verjetno še lep čas ne boste mogli omisliti. Je pa za voznika in sovoznika dovolj dobro poskrbljeno. Sploh voznikov prostor je vzorno urejen. Sedež je dobro nastavljiv in z bočnimi oporami ter rahlo izbočenim spodnjim delom nudi odlično držo tudi za daljše vožnje.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Za konec, kaj pravi konkurenca? Cena preizkusnega modela se giblje brez subvencije nekje pri slabih 34 tisočakih, kar ni ravno malo, a tudi »normalno« opremljen Renault Zoe je tu nekje s ceno. Ima sicer malo večji prtljažni prostor in baterijo, a marsikaj drugega se zdi na strani e-208. Kar bomo lahko potrdili ali ovrgli že kmalu, ko na test pripelje še Renaultov električni adut. Corsa-e prihaja iz iste tovarne in seveda z zelo podobno ceno, le da pri slednji bodite pazljivi, v osnovi ima le enofazno polnjenje, za trofaznega je praviloma potrebno doplačati. Na tej točki se ponudba manjših električnih avtov praktično ustavi, Honda e je manjša, ima krepko manjšo baterijo in je še dražja, novi Fiat 500 naj bi bil nekoliko cenejši od Honde in bo ponujal tudi izvedbo z 42 kWh, še vedno pa ostaja velikostno na ravni Twinga, Korejci na tem področju zaenkrat ne tekmujejo, prav tako ne koncern Volkswagen. Torej, Peugeot. Razen če bi še malo čakali v upanju na višjo subvencijo, vse je na koncu odvisno od globine vaše denarnice.

Posodil: Avtotehna Vis

HVALIMO:
  • Vozne lastnosti
  • Soliden (poletni) doseg
  • Trofazno polnjenje (11 kW) pri vseh opremah
  • Zanimiva in digitalna notranjost
GRAJAMO:
  • Prostor na zadnjih sedežih
  • Radarski tempomat je vključen samo v najvišjo opremo, brezžično polnjenje telefona pa je v vsakem primeru treba doplačati

Avtor Alan Orlič
mm
Alan je s pisanjem člankov začel leta 1997 za revijo Moj mikro. Pokrival je programsko in strojno opremo, nazadnje predvsem digitalno fotografijo in vse, kar je povezano z njo. Članke je pisal tudi za druge medije, kot so Svet in ljudje, Joker in Delo. Trenutno si služi kruh kot informatik, ki upa na boljše čase za slovenske pisce tehnoloških člankov.
Alan Orlič - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.