»PETKA« z drugačnim imenom in lučmi
Matjaž Ropret 21. maja 2025 ob 10:16

Nissan Micra proti koncu leta prihaja v prodajo v šesti generaciji, ki je pravzaprav nekoliko, a ne zelo predrugačena Renaultova »Petka.« Torej gre za povsem električno vozilo z enakimi tehničnimi lastnostmi, kot smo jih že opisali ob predstavitvi francoskega bratranca te nove »Japonke.«

Znamka Nissan je ta čas v dokaj nezavidljivem položaju in prihodnji modeli – do l. 2027 poleg Micre sledijo še novi Leaf, Juke in predstavnik najnižjega razreda, verjetno sorodnik novega Twinga, vsi popolnoma električni, ter z novo generacijo pogona e-POWER nadgrajeni Qashqai – se bodo morali prodajati dobro. V nasprotnem primeru so odprte tudi bolj drastične možnosti. Pri elektrifikaciji je bil Nissan resda med pionirji, vendar je pri tem storil vsaj dve (skoraj usodni) napaki. Nobena od obeh generacij modela Leaf (pri čemer je druga prišla v prodajo l. 2018) ni imela tekočinskega hlajenja baterije, ki je bila zato izpostavljena poškodbam zaradi pregrevanja, proizvajalec pa se je tudi aktivno izmikal priznavanju popravil ali zamenjav pod garancijo. Poleg tega se znamka ni upala bolj odločno podati v to polje in se že zgodaj profilirati kot »električna.« Ali je zdaj že prepozno ali bodo preimenovani Renaultovi modeli (in morda kasneje še Toyotini, če bo ta proizvajalec res s svojo investicijo pomagal pri reševanju) dovolj za preobrat, bomo videli v prihodnjih letih.

Za novo Micro pravijo, da ima prijazen obraz z okroglimi dnevnimi lučmi, ki jih prekinjajo dokaj neizvirno oblikovan pas z žarometi. Seveda ni prvič, da ima ta model okrogle luči, pri tem so se ozrli na tradicijo, tudi zadaj so postavili dva velika kroga z rahlim izrastkom za svetila. To, nekaj črnih vstavkov in določeni detalji pa so pravzaprav tudi edino, kar avto loči od Renaulta 5, kajti stranska silhueta in še kaj hitro pokaže, da gre za povsem enako osnovo. Še bolj očitna je podobnost v notranjosti, kajti kabina je praktično identična. Oba zaslona, združena pod enotnim steklo in nekoliko usločena proti vozniku, armaturna plošča, volan, sredinska konzola, zračniki, tipke in drugi elementi so vsi zelo dobro znani. Edini resni spremembi sta logotip na volanu in drugačen vzorec na delu armature pred sovoznikom. Tu sem pričakoval več domišljije in razlik, kot jih (navkljub konfekcijskemu snovanju vozil) uspevajo izkazovati znamke iz Stellantisove družine. Očitno so se pri Nissanu odločili za kar najbolj varčevalno možnost. Avto bo sicer serijsko stal na 18-palčnih platiščih, tudi to je enako, in imel 326 l prtljažnega prostora (brez presenečenja, uradni podatek za Renault 5 je identičen).

Tako seveda poznamo tudi pogonske sklope. Na voljo bosta dve velikosti baterije – 40 in 52 kWh – ter dve moči elektromotorja (90 in 110 kW). S prvo opcijo bo uradnega dosega dobrih 300 km, z drugo pa nekaj čez 400 km. Polnjenje od 15 do 80 odstotkov naj bi trajalo pol ure. Za navigacijo do polnilnih postaj seveda skrbi Google.

Risbe: Nissan

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja