Pametni telefoni so znova hit, najbolj se smeji Applu, Huawei potolčen
Matjaž Ropret 1. maja 2021 ob 06:49

Prodaja pametnih telefonov je v lanskem prvem četrtletju že kazala konkretne znake grozeče pandemije, ki je sicer prizadela le zadnja dva ali tri tedne, nekaj več na Kitajskem. Letos je kljub temu, da se še zdaleč nismo izkopali iz koronskih razmer, bistveno bolje. Potrošniki po vsem svetu kupujejo nove mobilnike skoraj s takim tempom kot prej, ko smo bili še v »normali«. Od proizvajalcev je še naprej na vrhu Samsung, toda pravi zmagovalec začetka 2021 je Apple, za njim pa še Xiaomi in Oppo s svojimi sateliti. Poraženec pa, dokaj pričakovano, Huawei.

Analitski hiši Strategy Analytics in Canalys in sta našteli 340 in celo 347 milijonov prodanih pametnih telefonov v prvih treh mesecih leta. Prva tako govori o 24- in druga o 27-odstotnem zvišanju v primerjavi z enakim lanskim obdobjem. Za znamke v prvi peterici – Samsung, Apple, Xiaomi, Oppo in Vivo –, ki so pobrale več kot tri četrtine vseh prodanih količin, ni bilo težav zaradi vsesplošnega pomanjkanja polprevodnikov. So se pa s tem problemom, kot tudi s cenovnim stiskanjem, ubadali manjši proizvajalci. Videli smo že LG-jev umik, pa to sploh ni majhno podjetje, in prav lahko bi sledil še kdo. Rast prodaje sta sicer spodbudila predvsem odlaganje nakupa novega telefona v lanskem letu in norija za modeli s podporo tehnologiji 5G na Kitajskem. Applova poteza, da v vse modele iPhone 12 vgradi možnost povezovanja v omrežja pete generacije, se je tako izkazala za dobro premišljeno.

Samsung je s približno 77 milijoni prodanih telefonov še vedno na vrhu, uspešen je tako s serijo Galaxy A, ki zajema nižji in srednji cenovni razred, kot z modeli Galaxy S21, ki sodijo med dražje. Apple je prodal nekje med 52 in 57 milijonov iPhonov, kar je naravnost fenomenalna številka, glede na to, da v portfelju sploh nima poceni modelov. Morda za koga presenetljivo je pobral lep delež praznine, ki je ostala ob Huaweijevem padcu, precej več kot denimo Samsung. Ostalo so si razdelile že omenjene kitajske znamke, pa morda še Oneplus in Realme, ki prav tako kot Oppo in Vivo sodita pod okrilje konglomerata BBK Electronics.

Apple je vodilni proizvajalec v ZDA, Veliki Britaniji, Franciji in Nemčiji. Serija iPhone 12 je velika uspešnica, četudi jo kritiki označujejo kot dolgočasno in neinovativno. Xiaomi je uspešen doma, v Indiji, pa tudi v nekaterih evropskih državah, denimo Španiji in Italiji. Tudi Oppo počasi pridobiva v Evropi in prav tako Oneplus, ki je prisoten pri vseh več operaterjih. V prihodnjih četrtletjih bi se utegnil znova pojaviti zdaj samostojni Honor. Medtem je Huawei globalno pristal na sedmem mestu z malo manj kot 19 milijoni prodanih telefonov. Še lani poleti je bil številka ena, na Kitajskem je obvladoval polovica trga. Toda nato so prišle dodatne sankcije, zaradi katerih ne more več do procesorjev za telefone in ostalih komponent, razen tistih, ki jih je uspel pridobiti na zalogo že prej. Tako niti tam, kjer Googlov Android sploh ni faktor, ne more več resno konkurirati, ker preprosto nima sestavnih delov za zadostne količine telefonov.

https://twitter.com/TechAltar/status/1387489997427720199

Huawei bi bil tudi brez teh dodatnih težav zdaj že v poziciji, iz kakršne se nista uspela izkopati sistema Windows Phone in pred njim Symbian. Na evropskem trgu je njegov tržni delež padel na dva odstotka, z lanskih devetih odstotkov v prvem trimesečju. Ko je tržni delež operacijskega sistema v polju enomestne številke, razvijalci nimajo motiva prilagajati svojih aplikacij za to platformo. Potencialni kupci pa ne vidijo vrednosti v platformi brez kopice njihovih priljubljenih aplikacij. In tako gre zadeva v spiralo, ki je doslej še noben mobilni operacijski sistem ni premagal. Kot opozarjam že od začetka, sploh ne gre zgolj za aplikacije, četudi so seveda Gmail, Googlovi Zemljevidi in še posebej Youtube (ta je dejavno pomagal pokopati že Windows Phone) za marsikoga skoraj nepogrešljive storitve. Toda veliko je še zalednih, ki na Huaweijevih telefonih prav tako niso dostopne, in to zagotovo tudi odvrača uporabnike. Veliko jih ima kontakte v Gmailovem imeniku ter jih sinhronizira s telefonom. Prav tako se večina vpisuje v Googlov račun (prek Trgovine Play) za shranjevanje napredka v igrah. V avtu je pomembna platforma Android Auto, v zahodnoevropskih državah za plačevanje lahko uporabljajo G Pay, tudi gesla ima marsikdo shranjena pri Googlu, v brskalniku Chrome, in pozabiti ne smemo na Googlovega Pomočnika in upravljanje naprav pametnega doma prek okolja Home. Lahko se pogovarjamo, ali je res treba vse to imeti pri enem ponudniku, a realnost je, da so ljudje pač izbrali Googlovo ali Applovo okolje (ali do neke mere Microsoftovo). In tudi če stavijo na drugega, še vedno uporabljajo kaj od prvega, zato se bodo znotraj platforme, ki nima dostopa do tega, počutili gole in bose. Tako pač je in to se odraža na prodajnih številkah.

Naslovna fotografija: Apple

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja