Po negotovih letih, ko so bili lastniki Kitajci in nato Indijci, so kočno dobili resnega domačega lastnika KG Group, ki izdelovalcu avtomobilov SsangYong obljublja bleščečo prihodnost. Od tod optimizem, da bo znamka končno zaživela tudi na slovenskem trgu.
Prvič so resneje poskušali tik pred korono, ki je pričakovano zavrla načrte. Zato zdaj govorijo o ponovnem zagonu, ki ga začenjajo s petimi partnerji ter modeli Korando, Rexton in poltovornjakom Musso Grand, ki je bil razlog krajšega srečanja. Obenem so nam zaupali o jesenskih novostih. Takrat pričakujejo popolnoma novega športnega križanca Toressa s termičnim motorjem in električno izvedenko Koranda. Več bomo povedal takrat, tokrat zgolj informacija, da bo cena električnega modela izredno ugodna celo v luči novih subvencij.
Namen tega članka je podati nekaj vtisov s predstavitve poltovornjaka Musso Grand. Poleg izrednih vlečnih zmogljivosti, ki znajo pritegniti največ kupcev, se ponaša s samosvojim, bolj »škatlastim«, a vseeno markantnim videzom. Ne morem mu očitati podobnosti z Rangerjem (ali klonom Amarokom), razen, da cilje iste kupce. Obrtnike, gradbenike, gozdarje oziroma poklice, ki jih narava dela sili na prosto in znajo ceniti štirikolesni pogon. Poleg videza in zmogljivosti jih želijo prepričati s ceno. Redne cene (brez kakršnega koli akcijskega popusta) se odvisno od opreme gibljejo med 37 in 43 tisočaki.
Za poltovornjak Musso Grand pravijo, da vozi kot osebni avtomobil in dostavlja kot tovornjak. Opremljen je z 2,2 litrskim turbodizelskim motorjem z močjo 149 kilovatov (202 konjskih moči) in navorom 400 newtonmetrov ter listnatim vzmetenjem na zadnji osi. Tovorna obremenitev je do 1140 kilogramov in že omenjena vlečna moč 3 tone pri različici s samodejnim menjalnikom. Največja skupna teža vozila in prikolice je tako 6450 (ročni menjalnik) ali 6750 kilogramov (samodejni menjalnik). Menjalnika sta šest stopenjska, samodejni pa vas bo stal dodatnega tisočaka in pol. Po uradnih podatkih je poraba med 8,3 in 8,8 litri na sto kilometrov ob emisijskem standardu Euro 6d.
Kot se za poltovornjak spodobi, gre za razmeroma veliko vozilo z merami 5.405 x 1.950 x 1.885 in medosno razdaljo 3.210 milimetra. Pri nas bodo na voljo samo modeli s štirikolesnim pogonom in dvojno kabino, ki nudi dovolj prostora tudi potnikom na zadnji klopi. Notranjost je razmeroma sodobno oblikovana, s čimer se boste strinjali, če ne pričakujete sodobnega minimalističnega videza in prenosa večine gumbov na dotik občutljivi osrednji zaslon. Zanj zlahka rečem, da bo večini zadoščal, za moj okus pa je morda za odtenek premajhen. Ni težko pohvaliti, da so na voljo »gumbi« in da ni treba telovaditi po menijski strukturi že za prilagajanje delovanja klimatske naprave ali česa podobnega. Kljub zdaj že običajnim digitalnim zaslonom je videz voznikovega mesta še vedno razmeroma klasičen. Pod zaslonom je še razmeroma velika prestavna ročica, ki seveda spada v takšno vozilo. Musso Grand je opremljen s praktično večino pomočnikov, ki jih pričakujemo v sodobnem avtomobilu. Kako delujejo in kakšne so vozne lastnosti, posebej med vožnjo po brezpotju, pa enkrat v naslednjih mesecih.
Nekaj vozil najdražje različice ultimate imajo na zalogi in so na voljo takoj. Drugače, v to se štejejo tudi naročila dodatkov, je rok dobave med 120 in 150 dnevi. Vsa njihova vozila so narejena v Južni Koreji, od koder jih nato k nam pripeljejo z ladjo. Upoštevajoč to in dejstvo, da nekateri govorijo o letu dni, rok sploh ni pretirano dolg.
Brez komentarjev