Opremljanje iPada za post-računalniško dobo
Matjaž Ropret 22. oktobra 2018 ob 11:56

Apple je za prihodnji torek napovedal dogodek v New Yorku, pričakujemo predstavitev novih »tablic« iPad Pro in morda še česa. Že pred dnevi pa je Adobe napovedal nekaj, kar bi lahko prihodnje leto pomagalo povsem spremeniti uporabno vrednost teh naprav.

Na iPad in kasneje še na adroidne tablice namreč prihaja pravi Photoshop CC. Doslej je Adobe ponujal nekakšne ekspresne, okrnjene različice, ki s pravo fotodelavnico niso imele veliko skupnega. To, kar bo na voljo prihodnje leto, pa bo imelo v osnovi enako kodo kot na osebnih računalnikih. Predvsem pa bo pomembno, da bo za določena opravila enako hitro in da bo mogoče delati na istih datotekah PSD. Uporabnik bo torej lahko odprl obstoječo datoteko, kaj dodelal ali popravil na iPadu, in bo vse ostalo zapisano pravilno, četudi se na tablici mogoče česa ne bo videlo. A bodo plasti (layerji) in večina ostalega, vmesnik pa bo prilagojen za ustvarjanje in popravljanje fotografij s prsti ter pisalom (»svinčnikom«).

V podjetju Adobe po novem o Photoshopu govorijo kot o sistemu. Sistemu, ki ga je mogoče oz. ga bo mogoče uporabljati na različnih napravah. Ne bo povsod enak in ne bo povsod ponujal čisto vseh možnosti, bo pa vse med seboj združljivo in prenosljivo. Datoteki PSD so tako dodali nekakšen oblačni vidik, da se informacije v njej ne izgubljajo. Tipičen proces si sicer zamišljajo tako, da bo oblikovalec delo začel na manjši napravi in se potem prestavil za večji monitor, priključen na zmogljivejši PC, kjer bo vse skupaj dokončal. Morda bo nekoč zadeva tekla tudi na telefonih, vendar do tja razvijalci še niso prišli.

Kar se tiče cenovne politike, se nič ne spreminja. Photoshop ostaja del enakih naročniških paketov Adobe Creative Cloud. To pomeni, da je najcenejša vstopnica dobrih dvanajst evrov na mesec, in ta poleg Photoshopa prinese še Lightroom. Vsakdo z naročnino bo preprosto namestil aplikacijo na iPad, se vpisal s svojim uporabniškim računom (Adobe ID), in začel delati. Konkurenčni Affinity Photo je denimo plačljiva aplikacija, vendar se potem stroški za uporabnika nehajo.

Pravi Photoshop na iPadu (Pro) je velik korak k glavnemu cilja Appla s temi napravami. Če hočejo namreč nadomestiti Mace in na splošno PC-je, morajo ponujati najmanj primerljivo funkcionalnost ob, upajmo, boljšem, enostavnejšem, atraktivnejšem vmesniku. Doslej so po moji oceni manjkali nekako štirje elementi. Eden od njih je bil prav najbolj pogost urejevalnik fotografij. Naslednji je program za montažo videa, kjer ima glavno besedo prav tako Adobe z izdelkom Premiere (Pro). Ko bodo lahko tudi videografi izmenično uporabljali namizno, prenosno in mobilno napravo, bo padla še ena zadnjih ovir. Za druga dva elementa mora poskrbeti še Apple in prav nobebega razloga ni, da tega ne bi uredil. Najprej je tu polnopravni brskalnik. Safari se mora obnašati kot brskalnik na namizju, za zdaj je še vedno mobilniški. Vendar iPad Pro premore dovolj procesorske moči in pomnilnika za prehod na pravo »desktop« izvedbo. Še zadnja, a mogoče v bistvu prva zadeva, pa je ustreznica miški in vsem njenim zmožnostim. Kajti s prsti in tudi s Svinčnikom je še vedno muka urejati besedilo, preglednice in tako naprej. Vendar res samo še to preprečuje zmogljivejšim tablicam, da bi se razvile v novodobne naslednice PC-jev.

Premiere Rush je zelo okrnjen program za montažo videa.

Adobe je predstavil še orodje za »youtuberje« imenovano Premiere Rush. To je zelo okleščen program za montažo videa, prav tako dosegljiv na različnih platformah, namiznih in mobilnih. Zasnovan je tako, da ima nekdo z dobro pripravljenim materialom zelo hitro zložen končni izdelek in ga lahko preprosto izvozi v pravilnem formatu ter prenese na tisto spletno mesto, kamor želi. Pravzaprav ponuja še manj možnost kot Premiere Elements, ima pa pred tem pomembno prednost. Lahko odpira projekte iz programa Premiere Pro. Poleg tega pa je bolje optimiziran za  izkoriščanje grafičnih kartic. Kdor je naročnik na pravi Premiere, bo lahko brez dodatnega plačila uporabljal tudi Rush, sicer pa naročnina samo nanj stane 12,19 evrov, enako kot fotografski komplet Photoshopa in Lightrooma. Da pa se zadevo preizkusiti zastonj in izvoziti tri videe, preden Adobe zahteva kreditno kartico.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Naslovna fotografija: Adobe

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja