Operaterji večinoma držijo svoje pozicije, najbolj raste Telemach pri mobilni telefoniji
Matjaž Ropret 10. aprila 2019 ob 12:46

Znani so podatki, kako se je telekomunikacijski trg gibal v celotnem lanskem letu, saj je Agecnija za komunikacijska omrežja in storitve (Akos) objavila poročilo za zadnje četrtletje 2018. Tako lahko pogledamo, kaj se je dogajalo, kdo je pridobival in kdo izgubljal.

Večjih pretresov lani ni bilo, ker tudi ni bilo pomembnejših prevzemov, so se pa zgodili nekateri manjši in ti so vplivali na določene odstotke v tržnih deležih. Tako je denimo Telemach pod svoje okrilje dobil operaterja Teleing in s tem povečal tržni delež za približno dve odstotni točki pri širokopasovnem dostopu do interneta, pri televiziji pa še nekoliko več. Telekom Slovenije pa je pogoltnil Izi mobil in s tem tudi zabeležil skok za približno odstotno točko in pol, vendar je vseeno leto 2018 končal na malce manjšem tržnem deležu pri mobilni telefoniji kot leto 2017.

Akosove podatke je zdaj mogoče videti na novem portalu eAnalitik.

Pri mobilni telefoniji nasploh vodilna operaterja ne rasteta. Kot rečeno se Telekomovo vodstvo zmanjšuje, čeprav je z 42,55 odstotki ob koncu leta še vedno kar udobno. A1 je bil celo leto nekje med 28 in 29 odstotki, toda približuje se mu Telemach, ki mu je uspel največji skok. Medtem ko je 2017 končal pri tržnem deležu 19,16 odstotkov, je 2018 pri 21,15-odsotkih. To pomeni, da je pridobil približno 50 tisoč novih uporabnikov. Ni treba dvakrat ugibati, na čigav račun je šla glavnina teh prehodov, razlog pa so prej ko slej nižje cene, še posebej za naročnike fiksnih storitev, pa tudi visoke količine prenosa podatkov, razen v osnovnem paketu. Glede kakovosti omrežja, hitrosti in pokritosti zdaj skoraj ni več pomembnih razlik. Seveda so lokalne specifike, toda generalno gledano so vsa tri omrežja nadpovprečno dobra, še posebej v primerjavi s tujino. Na mobilnem področju je celo leto pridobival tudi HoT, ki se je prebil do 2,60-odstotnega tržnega deleža ali približno 60 tisoč uporabnikov. Rast, čeravno malo manjša, je opazna še pri T-2. Spar mobila v podatkih ni, ker se šteje pod Telekom Slovenije, medtem ko smo se za Mega M in Softnet odločili, da ju ne prikažemo na grafu, saj skupaj dosegata 0,19 odstotka trga, kar pomeni kakšnih pet tisoč uporabnikov ali celo manj.

Na področju fiksnega širokopasovnega dostopa do interneta sta opazna dva trenda. Tehnologijo ADSL počasi zamenjuje optični dostop, VDSL in kabelski dostop pa se kar dobro držita, očitno so naročniki zadovoljni z nivojem storitev, ki so jih deležni pri teh dveh tehnologijah. Precej pa se povečujejo hitrosti, vsaj tiste nominalne, kot jih ponuja paket. Dejanske so lahko nekaj drugega, a vseeno, vidi se pohitritev. Manj kot dva megabita na sekundo ima sicer še vedno približno odstotek širokopasovnih naročnikov in tako je že nekaj časa, toda precej manj jih je ob koncu leta imelo naročene hitrosti med dvema in desetimi ter med desetimi in tridesetimi megabiti, skupaj dobra polovica, leto prej pa jih je bilo dve tretjini. Slaba polovica naročnikov pa uživa s hitrostmi nad 30 Mbit/s. Te pa že brez težav omogočajo 4K in še kaj. Tudi glede tega so operaterji lani storili korak naprej, denimo Telemach z »gigabitno« nadgradnjo omrežja.

Pri televiziji kakšnih večjih pretresov ni bilo, tehnologije in operaterji se večinoma držijo svojih pozicij. Kot rečeno se je poznal Telemachov prevzem Teleinga in morda tudi kakšen učinek paketnih ponudb ter konkretnih akcij v posameznih četrtletjih, toda ob koncu leta so spremembe glede na leto prej majhne.

Vir: Akos
Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja