Oneplus bo po novem še bolj Oppo, kot je bil že doslej
Matjaž Ropret 22. junija 2021 ob 11:09

Ob Huaweijevem padcu na trda tla vsled ameriških sankcij sta dva logična pretendenta na izpraznjen tržni delež. Prvi je Xiaomi, ki je že tako ali tako resno pretil, drugi pa skupina BBK Electronics z vsemi svojimi znamkami. Oneplus, v naših krajih verjetno najbolj znana, se zdaj v praksi združuje z matičnim podjetjem Oppo, vendar naj bi še naprej videvali telefone pod obema imenoma. Vprašanje je samo, če in koliko se bodo sploh razlikovali.

Da ne bo pomote, telefoni Oneplus so bili že od začetka pogosto le malenkostno spremenjeni in preimenovani obstoječi modeli Oppo. Sploh prvi, Oneplus One, je bil v marsičem, čeprav ne popolnoma enak kot Oppo Find 7A. Lani pa so to prakso »povzdignili« še na višji nivo, saj sta bila Oneplusa N10 in N100 neposredno preimenovana modela sestrske znamke, spreminjali niso skoraj ničesar, razen programske opreme. Po novem naj bi telefone za obe znamki snovala in razvijala ista ekipa, saj so Oneplusovo priključili Oppovi.

Smešno pri tem je zgolj dejstvo, da sta »ustanovitelja« Oneplusa Pete Lau, še zdaj glavni izvršni direktor, in Carl Pei – lani je odšel, saj se ni strinjal z novo usmeritvijo znamke – na začetku vehementno zanikala, da gre zgolj za podružnico ali hčerinsko podjetje Oppa. Seveda je bilo jasno, da točno to je, zdaj pa sta podjetji v praksi združeni. Enako ali še bolj smešno je zaklinjanje in pogosto opravičevanje, da gre za majhnega proizvajalca. Mogoče je imela znamka nizek marketinški proračun, a zagotovo je lahko izkoriščala vse sinergije in koristi velike skupine.

Skupina BBK ima v osnovi dve veji. Na eni strani je Oppo, skupaj z Oneplusom in nekoliko novejšo znamko Realme, ta se osredotoča na vrednost za ceno in tekmovanje s Xiaomijevo linijo Redmi, na drugi strani pa Vivo z večjim poudarkom na inovacijah in slogu in še njegova nižjecenovna znamka Iqoo. Če že Xiaomi z Redmiji, obilico modelov Mi, vedno večjim naborom pod znamko Poco, ki prav tako pogosto prinaša bolj ali manj preimenovane telefone iz drugih linij, ustvarja strašno zmedo na trgu, je konkurenčni konglomerat še hujši. Težko je vedeti, kaj je kaj, pa tudi prisotnost na različnih trgih je zelo različna in brez očitne strategije.

V Sloveniji so od lani na voljo telefoni Realme, ki se pri operaterjih menda že počasi prijemljejo. Letos je uveljavljeni češki distributer TCCM pripeljal tudi Onepluse, vendar se je njegovo sodelovanje s to znamko že končalo. Zdaj naj bi te izdelke uvažalo podjetje Spinnaker NT iz skupine Comtrade, ki skrbi za Realme, kar morda ni napačna ideja. Pri kakšnem trgovcu se najdejo tudi modeli Oppo, vendar iz »neuradnega« uvoza, medtem ko Viva še nisem zasledil. Tudi pri Xiaomiju se obeta skorajšnja sprememba uvoznika, saj ga po naših informacijah prevzema Vama Trade, doslej distributer za telefone LG, pa tudi za Crosscall, Doro in Remade. Nikakor ne bi škodili propulzivni, aktivni uvozniki, pa tudi konkretna marketinška in druga podpora samega proizvajalca. Brez slednjega resen preboj ni mogoč.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Kljub precejšnji suši ob slovesu LG-ja, težavah Huaweija, neodločnosti Sonyja in »Nokie« ter težavnem konkuriranju znamk, kot so Asus, TCL, Wiko in še nekatere, si vendarle ne želim poplave pretežno enakih izdelkov z različnimi imeni. Predvsem pa bi se morali proizvajalci osredotoči na to, da vsaka družina izdelkov prinaša nekaj edinstvenega in prepoznavnega. Toda očitno je ta čas lažja strategija preplaviti trg z množico modelov, kot je nekoč počela (izvirna) Nokia, pa za njo Samsung, da kupci ne bi slučajno razmišljali o kakšni alternativi iz ponudbe konkurence.  

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja