»In zdaj nekaj povsem drugega,« so običajno med skeči preklapljali v znanem televizijskem šovu Monty Python. Podobno bi lahko rekli za Renault z novim modelom Scenic e-tech electric, četudi ta vsaj poskuša nadaljevati zapuščino priljubljene linije malih družinskih enoprostorcev. Res ima znova kompaktne dimenzije, vendar je popolnoma drugačne oblike in notranjosti, le še popolnoma električen in zelo verjetno bo tudi bistveno dražji, kot je bil nekoč (kar bi bil tudi s konvencionalnimi pogonskimi izbirami). Toda v Renaultu so prepričani, da so pripravili izvrsten izdelek in da lahko z njim nadaljujejo uspešno zgodbo, ki se je začela l. 1996 s serijskim avtomobilov oz. še pet let prej z istoimenskim konceptom.


Scenic e-tech electric predstavlja peto generacijo avtomobila s tem imenom, ki so jih doslej prodali 5,3 milijone in se jih več kot dva milijona še vedno vozi. Prva tri leta, do prenove izvirne generacije, se je avtu reklo še Megane Scenic, nato so izpustili prvi del imena in ostal je Scenic. Zdaj pa so mu dodali klasično Renaultovo oznako za elektrificirane oz. povsem električne modele. Že na prvi pogled je očitno, da to ni nikakršen enoprostorec, a tudi prejšnji, ki je izgubil posamične sedeže v drugi vrsti, v bistvu ni bil več pravi predstavnik te vrste. Vendar tudi SUV novi ni, bolj nekakšen križanec oz. povišana kombilimuzina. Višina avta je namreč 1,57 m, medtem ko je pri prejšnjih dveh generacijah znašala 1,65 in 1,63 m. Od predhodnika je sicer s 4,47 m za približno sedem cm daljši, zaradi česar je optično še nekoliko nižji, bolj kot podaljšan Megane e-tech electric. Od slednjega so si tudi, kakopak, sposodili marsikaj, še posebej tehnološkega in pri elementih notranjosti. Zunanjost je v znamenju odsekanih linij in mi na prvi pogled bolj ugaja kot nekoliko nabuhli Megane.
Glavna novost v primerjavi s slednjim je možnost večje baterije s kar 87 kWh kapacitete. Skoraj zagotovo gre za enako, kot jo premore tudi Nissan Ariya, sicer precej večji SUV, ki ga v Sloveniji žal še nismo dočakali. Za izvedbo s to baterijo napovedujejo kar 620 km dosega po testu WLTP. Glede na manjšo, 60 kWh izvedbo, ki bo tudi na voljo, in kakršno smo preizkušali v Meganu, bi lahko pričakovali 400 km avtocestnega dosega pri polni napolnjenosti. Večja baterija bo deležna močnejšega motorja s 160 kW (220 KM) in tudi polnjenja z do 150 kW na enosmernem toku, manjša pa motorja s 125 kW in polnjenja do 130 kW. Tudi najvišja hitrost bo različna, pri prvem največ 170 km/h, pri drugem pa 150 km/h. Za tiste, ki se vam to zdi premalo – večinoma omejitve tako ali tako ne dovolijo hitrejše vožnje od 130 km/h, tudi na nemških avtocestah ima veliko odsekov omejitev na toliko ali celo na 120 km/h (znova preverjeno te dni na poti v Berlin in nazaj). Poleg je z elektriko naj bolj smiselno voziti nekje do 125 km/h, nad to hitrostjo davek pri porabi postane prevelik. Zanimivo je, da uradni podatek o masi vozila z večjo baterijo pravi 1.842 kg, kar se sliši zelo ugodno.
Tehnološko Scenic ni dosti drugačen od Megana. Notranjost z dvema zaslonoma je že poznana, infozabavni sistem, temelječ na Googlovi osnovi, je pridobil pomočnika za varno vožnjo. Tudi »plavajoči« predal za polnjenje telefona je enak, zadaj je običajna klop, vendar s to razliko, da se sprednji del naslonjala »podre« posebej za prevoz daljših predmetov (npr. smuči) in da naslon za roke vsebuje tudi priključka USB-C, poleg dveh, ki sta že pod zračniki (in še dveh spredaj). Prtljažnik je podobno kot pri Meganu izredno globok, kar najbrž ni najbolj prijazno za velike in težke kovčke, vendar ponuja 545 litrov. Pod osnovnim nivojem je še dodatna luknja, podobna kot denimo pri Fordovi Pumi. Ali so jo všteli v omenjeno prostornino ali ne, pa nimam podatka.
Scenic e-tech electric verjetno prihaja v prodajo prihodnjo pomlad. Če sodim po cenah že večkrat omenjenega Megana e-tech electric in tudi Nissana Ariye (v tujini) zagotovo ne bo poceni, izvedba z veliko baterijo bi zlahka lahko stala 60 tisočakov in več. Toda v pol leta se lahko še kaj spremeni. Upajmo, da v prid kupcev.
Preveč. Pred 7 leti sem za novega grand scenica, sicer za model, ki se je poslavljal, dal 10 plač. Danes bi za novega dal 17 plač, za tega električnega pa bi moral delati skoraj 3 leta. Pa še glavni adut scenica (velik prtljažnik) izgublja ta model.
V resnici še ne vemo, kakšne bodo cene, samo ugibamo na osnovih določenih modelov s podobnimi lastnostmi. Prtljažnik pa je v obstoječem Scenicu (ki je sicer za 8 cm krajši, a tudi višji) po uradnih podatkih za samo cca 30 l večji, res pa je nekoliko bolj prijazne oblike, in različice Grand ne bo več.