Od sredine prihodnjega tedna vendarle naročanje Volkswagnovega baterijskega ID.3
Matjaž Ropret 13. junija 2020 ob 12:31

Volkswagen je za začetek poletja obljubljal dobavo avta prvim kupcem paradnega električnega modela ID.3, toda to je bilo vezano še na objavo cenika v januarju ali februarju in dejanska naročila kmalu za tem. Ne eno ne drugo se ni zgodilo pred začetkom koronske krize, saj je podjetje zapadlo v težave s programsko opremo pri tem modelu, ki jih še vedno ni povsem odpravilo. Vseeno pa bodo v večini evropskih držav prvi kupci, ki so lani vplačali “prednaročnino”, od srede naprej lahko izbrali svojo različico ID.3 in oddali obvezujoče naročilo. Volkswagen zagotavlja, da se bodo dobave za 30 tisoč baterijskih novincev, kolikor jih je v tem prvem paketu, začele septembra. 

Te prve kupce bodo včlanili v klub 1st Mover in jim v zahvalo za potrpežljivost in nakup prve tri mesece ne bodo obračunali obroka za leasing, kot prvim pa jim bodo tudi, predvidoma v začetku prihodnjega leta, namestili posodobitev za vklop na začetku manjkajočih funkcionalnosti. Zaradi omenjenih težav namreč sprva ne bosta delovala App connect (kar je Volkswagnovo ime za možnosti Apple Carplay in Android Auto) in pa prosojni zaslon (HUD). Sploh prvo je nekoliko nenavadno, kajti priklapljanje pametnega telefona in uporaba Applove ali Googlove platforme je zdaj že povsem standardna oprema v vseh avtih. Tisti, ki so ID.3 prav tako že prednaročili, a se jim ne mudi tako zelo, ga prav tako lahko že takoj naročijo, vendar izberejo možnost kasnejše dobave – proti koncu leta. A zato že s polno delujočo programsko opremo. Tisti, ki se lani niso odločili, da bi se postavili v vrsto, bodo morali počakati še en mesec, da bo možno naročanje za vse, ne samo za prednaročnike. Kako dolga bo čakalna doba, za zdaj ni informacij, a skoraj zagotovo avtov iz teh nakupov še ne bo letos. 

V prvi seriji so ID-ji tudi poimenovani tako (1st), imajo drugačno opremo, kot jo ta model imel kasneje, in so v treh fiksnih konfiguracijah. Kupci se torej ne bodo mogli odločati za kakšne svoje podrobnosti, razen seveda barv zunanjosti in notranjosti. Avti so namreč v pretežni meri že izdelani, a je dobava zastala zaradi softverskih problemov. Ta serija je opremljena z večjo baterijo, ki ima kapaciteto 58 kWh. Motor ima moč 150 kW in 310 Nm navora, kar menda zagotavlja pospešek od od 0 do 60 km/h v 3,4 sekunde. Pogon je na zadnji kolesi, saj je tudi motor zadaj. Kupci bodo dobili “bon za enoletno polnjenje,” a ne vem točno, kaj naj bi to pomenilo. Morda polnjenje v mreži polnilnic Ionity. 

Slovenske cene še vedno niso znane, okvirno pa so nemške. Za ID.3 1st Basis bo treba odšteti nekaj manj kot 40 tisočakov, v opremi pa bo imel med drugim navigacijski sistem, digitalni radio DAB+, klimatsko napravo z 2-conskim uravnavanjem temperature, ogrevanje sedežev in volana, naslone za roke spredaj, hitro polnjenje z enosmernim tokom (DC) z močjo 100 kW oz. izmeničnim tokom (AC) z močjo 11 kW ter 18-palčna aluminijasta platišča.   

ID.3 1st Plus bo za približno šest tisoč evrov več pridodal še kamero za vzvratno vožnjo, sistem za dostop brez ključa, sredinsko konzolo z dvema priključkoma USB-C na zadnji strani, zatemnjena stekla, paket Exterieur Style v srebrni barvi, matrične LED-žaromete, zadnje LED-luči z dinamičnimi smerniki in 19-palčna aluminijasta platišča.  Vsaj kamero in priključke USB bi, glede na število zaslonov in digitalno naravo tega modela, pričakoval v serijski opremi. Enako pa bi morala biti temna stekla standardna pri vseh avtih. 

Design Round Table

Najdražja različica ID.3 1st Max, ki se bo približala 50 tisoč evrov, bo vključevala še projicirni sistem z obogateno resničnostjo, dva dodatna zvočnika, panoramsko strešno okno, 20-palčna aluminijasta platišča, asistenco za vožnjo Travel Assist, telefonski vmesnik Comfort z brezžičnim polnjenjem in prednja sedeža z masažno funkcijo. 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Glede na te cene, četudi bodo v Sloveniji za kakšnega tisočaka nižje, sem še naprej skeptičen, da se bo Volkswagnovega aduta nove dobe dejansko dalo s spodobno opremo kupiti za ceno “dizelskega Golfa,” kot so v podjetju ves čas obljubljali in napovedovali. 

Fotografije: Volkswagen

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja