Obiskovalci in tudi prebivalci Ljubljane si želijo uporabe mestnega avtobusa z bančno kartico
Matjaž Ropret 23. novembra 2023 ob 06:00

Avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) v kratkem, tokrat menda zares, dobivajo možnost plačevanja voženj (»vozovnic«) z bančnimi karticami. To je po rezultatih najnovejše raziskave Masterindex tudi način, ki bi ga z veseljem uporabili dve tretjini vprašanih.

Podjetja LPP, Margento, Mastercard in NLB so že septembra podrobneje obelodanile prihajajočo možnost plačevanja s karticami, ki jih skorajda vsi že imamo in ki bo v prihodnje sobival z uporabo kartice ali aplikacije Urbana. Vsakdo se bo lahko odločil za tisti način, ki v danem trenutki najbolj ustreza, in vsak od njih ima svoje prednosti in tudi kakšno slabost. Plačilo s kartico Mastercard je hitro in enostavno ter odpravi potrebo po tem, da bi denimo občasni obiskovalec Ljubljane ali turist morala imeti še Urbano. Ne omogoča sicer prestopanja (v tem primeru je treba plačati znova) in abonentskih vozovnic, vendar tega občasni potniki verjetno ne bodo zelo pogrešali. Podobno kot tisti, ki si želijo tovrstno plačilo ob priložnostnem hitrem polnjenju električnega avta, lahko brez težav zdržijo brez podatkov o poteku slednjega v aplikaciji.

»Nova plačilna rešitev upošteva dinamične zahteve urbanega življenja in potrebe uporabnikov, globalne izkušnje njene implementacije pa kažejo odlične rezultate. Prepričani smo, da v Ljubljani ne bo nič drugače,« je poudaril poslovni direktor pri Mastercard Slovenija Luka Gabrovšek.

Vstopanje na avtobus z bančno kartico, bodisi v fizični obliki, na telefonu ali uri (za slednjo so sicer validatorji na desni rahlo nepriročni, če je ura na levem zapestju), je vprašanim v raziskavi všeč zaradi enostavnosti in hitrosti, to je kot glavno prednost izpostavila skoraj polovica sodelujočih v raziskavi (46,2 odstotka), medtem ko jih je dobra petina poudarila, da zaradi tega ni potrebe po nakupu posebne vozovnice. Z drugimi besedami, uporabimo lahko to, kar že tako ali tako imamo v žepu in kar tudi sicer koristimo za različne nakupe.

Skoraj dve tretjini vprašanih (64,5 odstotkov) bi avtobusno vozovnico plačalo s plačilno kartico, če bi bila ta možnost na voljo. Več kot 60 odstotkom vprašanim bi to izboljšalo celotno uporabniško izkušnjo, delež pa se med manj rednimi uporabniki še poveča na 70 odstotkov. Po svoje zanimivo ali pa morda tudi ne, glede na zdaj že dolgo trajajoče kritike Urbane, še posebej na telefonih, si torej večina namesto namenske kartice želi plačevanja z univerzalno. Med vprašanimi je sicer slaba tretjina (30 dostotkov) že uporabila storitve LPP, večina teh je iz Osrednjeslovenske regije, nekaj pa je tudi dnevnih potnikov iz Zasavja, Gorenjske in Savinjske. Tretjina od te tretjine, v celoti gledano deset odstotkov, je rednih uporabnikov, ostali pa se s kakšnim mestnim avtobusom v Ljubljani peljejo vsaj enkrat mesečno. Morda se bodo poslej pogosteje.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja