Nvidia dodatno ožema igričarje, AMD bi jo lahko prisilil v pocenitve (če bodo dobave)
Matjaž Ropret 2. junija 2021 ob 11:00

Trg igričarskih prenosnikov je že desetletje (ali več) trdno v primežu podjetja Nvidia. Za vsako resno poganjanje grafično zahtevnih iger je bilo treba izbrati prenosni računalnik z grafičnim čipom Geforce. AMD-jeva najnovejša serija RX 6000M končno nakazuje, da bi lahko razbila ta monopol.

Nova linija z arhitekturo RDNA 2 na začetku obsega tri grafične procesorje oz. »kartice«. Na vrhu je RX 6800M s 40 »pospeševalniki« za izris grafike in svetlobnih učinkov in 12 GB pomnilnika. Pod njim pa sta še RX 6700M in vstopni RX 6600M. Prvi ima 36 procesorskih enot in 10 GB pomnilnika, drugi pa 28 enot in 8 GB. Vsi podpirajo napredno tehnologijo senčenja in izrisovanja svetlobe Ray tracing, poleg tega pa uvajajo še FidelityFX Super Resolution (FSR). To je ustreznica Nvidijini tehnologiji DLSS, pomeni pa povečevanje ločljivosti z uporabo umetne inteligence (»upscaling«). V praksi tako procesor v igri vzame nižjo izvorno ločljivost in jo prilagodi, da izgleda dovolj dobro tudi na cilji ločljivosti monitorja (denimo iz 1080p na 1440p ali iz slednje na 4K). S tem seveda igra teče s precej več sličicami na sekundo (razlika je lahko do 2,5-kratna) kot bi pri »pravi« ločljivosti.

Po prvih testih je RX 6800M zmogljivostno nad Geforce RTX 3070 in le malo pod RTX 3080 (s podobno močjo, kajti Nvidia za svoje čipe omogoča veliko različnih nastavitev, koliko W lahko porabijo), pri čemer naj bi bili prenosniki s to »kartico« približno 150 evrov cenejši od tistih z RTX 3070. Vprašanje pa je, kakšne količine čipov AMD sploh lahko pridobi iz proizvodnje – verjetno pri tajvanskem TSMC – in koliko proizvajalcev prenosnikov bo uspel že letos prepričati, da vgradijo to novost v svoje modele.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Medtem je Nvidia pripravila dve novi možnosti za grafične kartice, namenjene namiznim računalnikom. To sta RTX 3080 Ti in RTX 3070 Ti. Kot bi lahko razbrali že iz imena, sta nekoliko zmogljivejši od RTX 3080 in RTX 3070 brez dodatka Ti.

Foto: Nvidia

V bistvu pa gre za poskus, kako od že tako obupanih igričarjev izvleči še nekaj dodatnih evrov. Vemo, da zalog in konstantnih dobav ni že vse od predstavitve prvih kartic iz serije 30 lani jeseni in da so cene nenormalno poskočile, tudi za kartice prejšnjih generacij. Procesorske rezine, ki ne prestanejo preizkusa, da bi postale RTX 3090 z vrha Nvidijine ponudbe, a niso prav daleč, bodo po novem RTX 3080 Ti, namesto da bi bili cenejši RTX 3080. Podobno je z RTX 3070 Ti, ki jih prav tako ne bodo izdelovali namensko, bodo za ta izdelek označili tiste, ki ne bodo dovolj zanesljivi za višjo oznako. Gre torej za vmesno stopničko, ki omogoča dodaten zaslužek, poleg tega pa vnaša še več zmede v že tako pretirano razdrobljeno ponudbo in otežuje izbiro. Celo v »običajnih« razmerah, kaj šele zdaj.  

Naslovna fotografija: AMD 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.