Novi Passat bo skoraj sam peljal po »Autobahnu«
Matjaž Ropret 10. februarja 2019 ob 07:32

V Volkswagnu so pokazali, kakšen bo prenovljeni Passat, ki bo sicer v živo prvič na ogled na ženevskem avtosalonu v začetku marca. Če ne opaziš razlik v primerjavi z zdajšnjim, verjetno niti ne bi bili pretirano užaljeni, kljub temu, da avto naslavljajo z »novi Passat«. Vizualnih razen malo razširjene maske, drugačne obrobe sprednjih meglenk oz. dnevnih luči ter grafike zadnjih luži res ni veliko drugačnega. Toda precej novosti je tehnoloških, tako skritih kot vidnih.

Najbolj izpostavljena noviteta je t. i. potovalni pomočnik (Travel Assist), ki je v bistvu nekoliko izpopolnjeno kombiniranje radarskega tempomata in sistema za ohranjanje avta na voznem pasu (Lane Assist). Že pri več avtih smo s skupnim delovanjem obeh videli zmožnost, da se delno pelje sam, ob predpostavki, da ima voznik še vedno roke na volanu. Vendar to običajno deluje pri nižjih hitrostih, torej je uporabno predvsem za kolone in mestno gnečo. Passatov pomočnik pa bo deloval so 210 km/h, kar pomeni, da bo primeren še za običajno vožnjo in avtoceste. Tudi nemške, ne samo naše. Volan v tem modelu pa bo zaznaval dotike, s čimer bo voznik lahko upravljal določene funkcije. Bo pa to uporabljano tudi za zaznavanje, če so roke na volanu. Ako jih ne bo za več kot deset sekund, se bodo najprej pojavili opozorilni signali, če še tedaj ne bo reakcije voznika, pa se bo avto samodejno ustavil. Z vsem skupaj naj bi bila to ena bolj izpopolnjenih oblik druge stopnje (od petih) na poti k samovozečim avtom.

Pomočnik za zavijanje v sili bo pomagal, kadar se je treba na hitro izogniti oviri. Predvsem s tem, da bo uravnaval zaviranje. Že omenjeni Lane Assist in njegova nadgradnja za držanje v pravi smeri pa ima zdaj novo večopravilno kamero, zaradi česar naj bi kajpak deloval bolje. Sicer pa vidljivost lahko izboljšajo tudi novi matrični žarometi LED, ki prinašajo še večjo svetilnost in prilagodljivost, saj bo sistem lahko posamično vklapljal in izklapljal katero koli od 32 svetečih diod v žarometu. Aktivni tempomat bo mogoče za doplačilo nadgraditi v različico, ki bo znala predvidevati. S podatki iz navigacije in prepoznavanja znakov bo namreč tempomat pravočasno reagiral na hitrostne omejitve in druge zadeve, ki lahko vplivajo na hitrost vožnje.

V kabini pa bodo potniki opazili prenovljeni infozabavni sistem in izboljšani digitalni kokpit. Modularna infozabavna matrica (MIB3), kot rečejo osrednjemu sistemu za večpredstavnost, zdaj prvič ponuja možnost brezžične uporabe Applove platforme CarPlay. Njegov osrednji sistem bo na voljo v treh velikostih – 6,5-palčni Composition Media brez navigacije, 8-palčni Discover Media z osnovno navigacijo in 9,2-palčni Discover Pro z vsemi funkcionalnostmi pri navigiranju. Najbolj pomembna novost v primerjavi z MIB2 pa je stalna povezljivost zaradi vgrajene kartice SIM. To ne izboljša samo navigacije in z njo povezanih storitev z ažurnimi informacijami, ampak odpira tudi možnost za pretočne glasbene storitve in druge aplikacije brez povezane telefona, neposredno na infozabavnem sistemu. Mogoče bo tudi vzpostaviti dostopno točko wi-fi, da se bodo še potniki lahko povezali na ta internet (v tem primeru bo moral biti paket kar podatkovno bogat). Zaradi povezave pa se bo menda dalo sistem tudi nadgraditi brez obiska servisa, kar že nekaj časa počne Tesla, ostali proizvajalci pa temu doslej niso posvečali veliko pozornosti.

Zaslon pred voznikom, ki nadomešča klasične merilnike je tudi stopil v drugo generacijo. Njegova diagonala meri 11,7 palcev, grafika je lepša in ločljivost večja, trdijo v Volkswagnu. Prav tako so izboljšali barve, povečali svetilnost in kontrast. Voznik bo s tipko View na volanu še naprej preklapljal med tremi osnovnimi pogledi.

Motorno bo Passat na voljo s tremi bencinskimi in štirimi dizelskimi izbirami ter kot priključni hibrid (GTE). Pri bencinu se začne z 1.5 TSI  110 kW (150 KM) in nadaljuje z dvolitrskima, ki premoreta 140 in 200 kW (190 oz. 272 KM). Na dizelski strani je najbolj zanimiv 2.0 TDI Evo. Sicer ima še vedno enako moč (110 kW/150KM) kot najbolj znani Volkswagnov motor, vendar so emisije CO₂ znižali za 10 g/km in to naj bil prvi v seriji dizelskih motorjev nove generacije. Družbo mu delajo še 1.6 TDI, tokrat z 88 kW oz. 120 »konji«, in pa dva močnejša dvolitrska motorja, ki zmoreta 140 in 175 kW (190 oz. 240 KM). Priključni hibrid in 1,4-litrski bencinski moto s 115 kW (156 KM) in električnega s 85 kW (115 konji), kar skupaj prinese 160 kilovatov ali 218 konjev sistemske moči. Doseg na elektriko pa se je povečal na 55 km, kar že ni več za odmet.

V Nemčiji bodo naročila za prenovljenega Passata, tako v limuzinski kot karavanski izvedbi, odprli maja. Prvi avti pa naj bi do kupcev prišli konec poletja ali v začetku jeseni. Predvidevamo, da bo v Sloveniji vse skupaj za kakšen mesec zamaknjeno.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Fotografije: Volkswagen

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja