Banka NLB je po večletnem razvoju in večmesečnem testiranjem v ožjem krogu izbrancev spustila v množično uporabno novo spletno in mobilno banko Klik. Predvsem prenovljeno aplikacijo, pa tudi združitev obeh kanalov so mnogi težko pričakovali, s tem pa tudi izginja nenehni očitek nekdaj največji slovenski banki glede zastarelosti digitalne ponudbe.
V NLB so prenovo Klika, za katero poudarjajo, da še zdaleč ni le lišpanje uporabniškega vmesnika, začeli snovati že preden je virus dodobra iztiril svet. Ta realnost je vse skupaj nekoliko upočasnila in končni rok so večkrat zamaknili, toda pozimi so prišli na vrsti prvi preizkuševalci znotraj banke in kmalu za njimi še zunanji, zdaj pa lahko novo spletno banko in aplikacijo NLB Klik začne uporabljati kdorkoli. Za aplikacijo se je bilo sicer treba še do nedavnega čez povezavo na spletni strani v Trgovini Play prijaviti kot preizkuševalec različice beta, vendar naj bi tudi to v kratkem odpadlo, če ni že.
Po novem obe različice banke izgledata bistveno bolj moderno in pregledno, predvsem pa enako in sta tudi podatkovno sinhronizirani. Prej je vsaka od njiju namreč predstavljala svoj sistem in tako ni bilo mogoče v mobilni niti uporabljati seznama hitrih plačil iz spletne niti videti tamkajšnjih transakcij ali denimo e-računov. Zdaj obe različici dostopata do istih, prenovljenih zalednih sistemov, le da je vsaka prilagojena za vrsto zaslona. Spletna za večji oz. širši monitor in mobilna za zaslon pametnega telefona. Kar pa naredite v eni, se odrazi v drugi.

Bolj zanimiva je kakopak nova aplikacija, kajti marsikdo se je že navadil bančne zadeve urejati na telefonu. Na voljo je za telefone s sistemom Android od različice 8.0 naprej in iOS z vsaj različico 14. Za telefone Huawei v trgovini AppGallery na začetku novega Klika še ne bo, a ga bodo kasneje objavili tudi tam. (Po drugi strani s prehodom na plačilni sistem Google Pay ni več upanja, da bi omenjena platforma oz. trgovina dobila mobilno denarnico NLB Pay). Za vztrajanje na spletu in s tem verjetno na osebnem računalniku je bil ključni razlog v prej omenjenem zaprtem vrtičku, v katerem je marsikdo že kaj imel, kar se nikoli ni preneslo v mobilno banko. Obe sicer dobivata nove možnosti, a nekatere stare, ki so imele le peščico uporabnikov, bodo tudi izginile. Določene pa še niso pripravljene in jih bo na začetku kdo pogrešal, vendar v NLB zatrjujejo, da prihajajo v doglednem času. Med novimi funkcionalnostmi je sicer podrobno spremljanje porabe, tudi z grafikoni, pri čemer bo v prihodnosti, a to ta čas še ne deluje, koristno samodejno kategoriziranje izdatkov, pri čemer naj bi se sistem tudi učil na osnovi morebitnih komitentovih popravkov (če bo za določen izdatek spremenil kategorijo).
Še naprej poleg Klika ostaja tudi aplikacija NLB Pay. Razlogov za to je več, vendar njuna združitev v eno nekoč v prihodnosti tudi ni povsem izključena. V banki vsaj za zdaj želijo razlikovati med mobilno banko z bistveno večjim naborom produktov in možnosti ter mobilno denarnico, ki je primarno namenjena plačevanju, najsi bo brezstično, prek potrjevanja spletnih oz. digitalnih plačil ali s Flikom. Prav slednji je tudi eden od razlogov za ločeno aplikacijo, kajti v NLB so se odločili, da ga bodo integrirali v svojo, medtem ko mnoge banke komitente napotijo kar na skupno aplikacijo tega sistema Flik Pay. Kdor ga uporablja, je tako tudi pri drugih bankah na dveh aplikacijah. Vseeno pa bi lahko nekdo, ki mu ni mar za Flik (sem sicer mnenja, da je zadeva še kako koristna), imel eno samo aplikacijo, če ne bi bilo potrjevanje kartičnih nakupov izključno v NLB Pay. Po mojem mnenju bi to funkcijo lahko opravljal tudi Klik in morda jo kdaj v prihodnje tudi dobi, vendar kmalu zagotovo še ne.
Nekaj, kar prav tako ostaja nespremenjeno, je omejitev uporabe aplikacije na enem telefonu. Medtem ko je v NLB Pay mogoče biti vpisan na več napravah, Klik tega ne pusti. Če ga želite uporabljati na drugem telefonu, se boste morali najprej izpisati z obstoječega oz. pridobiti nove kode (če denimo telefon izgubite ali vam ga ukradejo) in potem vas bo sistem na tistem samodejno izpisal.
Omenjene kode je najlažje dobiti na klicnem centru, ki deluje 24 ur na dan. Za zdaj še deluje tudi prastara spletne stran AAM (administracija avtentikacijskih metod), kjer je prav tako mogoče »odjaviti« star telefon in pridobiti kode za prijavo na novem (ali pa ob prvem nameščanju aplikacije). Vendar nameravajo v banki to spletno orodje upokojiti, obenem pa ponuditi nov način pridobivanja kod, ki bi se hkrati izognil klicu v klicni center in bil hkrati dovolj varen, da se ne bi mogel v banko prijaviti kdo nepovabljen, ki bi morda poznal določene podatke posameznika. Kakšen bo ta sistem, pa za zdaj še ne vemo.

Malo več o sami aplikaciji in njenih značilnostih pa kmalu v ločenem prispevku.
Živjo, kaj veš kdo je bil izvajalec te prenove?