Novi Nissan Qashqai toči bencin, a pelje na elektriko
Matjaž Ropret 18. februarja 2021 ob 18:01

Nissan je 14 let po razkritju prve in več kot treh milijonih prodanih primerkov v Evropi predstavil tretjo generacijo modela Qashqai. Ta je l. 2007 odprl zdaj že skoraj najbolj natrpan in uspešen razred srednje velikih »križancev«, tokratna novost pa ni v sami obliki avta, temveč v pogonskem sklopu e-POWER, ki deluje na bencin, vendar vozi na elektriko.

Qashqai se v tretje malce vrača h koreninam, saj je v novi podobi bolj »možat« in oster, kakor pravijo v Nissanu. Druga generacija vsaj za moje oči ni imela tako izrazitega karakterja. Z velikostjo koles so šli še za malenkost navzgor, kajti tokrat bodo na voljo tudi 20-palčna, kar bo najbrž naredilo še dodaten vtis. Sprednje luči so ožje, ker je v uporabi le še tehnologija LED (lahko tudi matrična). Znotraj ponuja več prostora, tako za rame voznika in sopotnika, kot za kolena potnikov na zadnji klopi. Pa tudi prostornina prtljažnika je zrasla za konkretnih 74 l na skupnih 504 litre. Ob tem poudarjajo, da je avto kljub temu ostal kompaktnih mer in ga je zato enostavno manevrirati. Konkretno v merah to pomeni, da je za 3,5 cm daljši (4,425 m), za cm višji (1,635 m) in za 3,2 cm širši (1,838 m). Največja pridobitev glede prostornosti je za dva cm daljša medosna razdalja (2,666 m).

Proizvajalec kajpak trdi, da je novinec bolj udoben, bolj prefinjen na cesti, ponuja boljše materiale in poenostavljeno upravljanje ter seveda večjo varnost, tako zaradi trdnejše karoserije kot zaradi novih in izboljšanih asistenčnih sistemov. Celoten sklop tovrstnih pomagal, ki ga v Nissanu imenujejo ProPilot, med drugim zdaj zna upoštevati prometne znake in podatke iz navigacijskega sistema, da prilagodi nastavitev hitrosti za prilagodljivi regulator (tempomat), uporablja tipala za zaznavo vozil v mrtvem kotu, da samodejno popravlja volan, poskuša preprečevati stik z objektom ob boku avtomobila pri mestni vožnji, hitreje zaznava nenadno zaviranje avtomobila spredaj. Novost je še osrednja sprednja varnostna blazina, ki se napihne med sprednjima sedežema, da voznik in sopotnik ob nesreči ne udarita eden v drugega.

Pri tehnologiji je osrednji zaslon večji (9 palcev), z boljšo ločljivostjo, seveda podporo za platformi Android Auto in Carplay, slednjo celo brezžično, sistem pa daje tudi možnost preverjanja in upravljanja določenih funkcij na daljavo. Pred voznikom je 12,3-palčni zaslon z možnostjo precejšnjega prilagajanja pogleda, lahko pa tudi velik, 10,8-palčni prosojen zaslon (HUD). Posebnost je predal s 15W brezžičnim polnjenjem telefona, kajti velika večina ostalih avtomobilov ponuja počasno 5-vatno polnjenje.

Prav posebnost pa je v enem od pogonskih sklopov. To je sistem, ki so ga poimenovali e-POWER in je sestavljen iz 1,5-litrskega bencinskega motorja (154 KM) s spremenljivim kompresijskim razmerjem, električnega generatorja, inverterja, baterije in elektromotorja z močjo 140 kW. Stvar je v tem, da avto vozi izključno na elektriko, za njeno pridobivanje pa skrbi bencinski motor. V preteklosti smo že videli nekatere avte, denimo Oplovo Ampero ali BMW-jevega i3, ki so poleg elektromotorja imela še bencinskega za ustvarjanje električne energije. Vendar je tokrat princip še nekoliko drugačen. Omenjena sta (bila) prava električna oz. baterijska avtomobila, ki ju je mogoče polniti in kjer motor zgolj priskoči na pomoč, če zmanjka zaloge v bateriji (v Amperi gre sicer lahko tudi pogon čez ta motor). Pri Qashqaiju se bo mogoče peljati zgolj z delovanjem motorja, baterija ne bo za resno zalogo, temveč za vmesno shranjevanje. Motor naj bi tako ves čas deloval v optimalnem območju in imel kar največji izkoristek, hkrati pa bo avto imel lastnosti električnega, kot so hitri pospeški, vožnja z enim pedalom in podobno. Seveda pa iz opisanega sledi, da se ga ne bo dalo polniti in tudi ne izključiti motorja. Poanta je, da ta porabi manj in tudi manj onesnažuje, ker deluje neodvisno od vožnje, torej pospeševanja in zaviranja.

Poleg te možnosti bo na voljo še znani 1,3-litrski bencinski motor v dveh različicah (103 in 116 kW) in tokrat z blagim hibridom. Ta sistem ima napetost 12V in po besedah Nissanovih predstavnikov predstavlja cenovno ugodnejšo hibridno tehnologija, »ki ponuja dodaten navor, podaljšano ustavljanje motorja v prostem teku, njegov nagel ponovni zagon in zaustavitev motorja med kotaljenjem (samo z menjalnikom Xtronic) ter izboljšanje tako porabe goriva kot tudi izpusta CO2 (- 4 g/km).« Med pospeševanjem denimo doda 6 Nm navora za 20 s.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Novi Qashqai v prodajo predvidoma prihaja poleti.

Fotografije: Nissan

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.