Novi Duster: Bo to prva Dacia, ki me bo zares prepričala?
Matjaž Ropret 30. novembra 2023 ob 06:13

Nova generacija Daciinega terenca se zdi eno večjih presenečenj leta. Sodeč po fotografijah oz. risbah jim je namreč uspelo oblikovati in, upajmo, tudi izdelati nepričakovano zanimiv, celo atraktiven, predvsem pa samosvoj, hkrati razgiban, a tudi dizajnersko prečiščen avto, ki bo obenem precej bolje opremljen od zdajšnjega. Ali bo ob tem še uspel odpraviti vsaj nekatere najbolj očitne pomanjkljivosti slednjega in ohraniti tisto, zaradi česar so ga imeli radi kmetje s hribovskih kmetij, komunalna podjetja, gorski reševalci in ostali, ki se redno vozijo po zahtevnih poteh, bomo videli v drugi polovici prihodnjega leta. Nadejam se, da se cene izvemo nekoliko prej, medtem ko je bilo že nekaj časa jasno, da novi Duster ne bo več imel dizelskega motorja in da bo prvič na voljo kot hibrid.

Z Dusterjem imamo nekoliko toplo-hladen odnos. Ves čas mi je bila všeč ideja tega avta in vsaj na začetku je tudi izgledal dobro, nekoliko impozantno in markantno, ni bil prevelik in še dokaj poceni. Z leti so ga, pričakovano, postopno dražili, medtem ko ga s prenovami niso kaj dosti spreminjali in tako po 13 letih na trgu deluje že nekoliko rustikalno. V notranjosti so ga malo popravili od začetne pustinje, tako je zdaj bolj šik, pa vendar se zdi novi še mnogo bolj, saj ima bistveno več večpredstavnosti, dobrih oblikovnih elementov, kot so zračniki, vdolbine, vgrajen nosilec za telefon in nenazadnje moderno oblikovane sedeže, za katere upam, da so tudi pri sedenju korak naprej, kajti prejšnji so bili premalo čvrsti in z minimalno oprijema. Izboljšave si želim tudi pri volanu, tako občutku v rokah kot pri povratnem odzivu in natančnosti vodenja avta, kajti v tem pogledu je bil obstoječi čisti terenec in slab za cestno vožnjo, saj se prvih nekaj stopinj zasuka v vsako smer s kolesi ni zgodilo nič. Vsekakor po tistem, kar se da razbrati, brez da bi avto videl v živo, pričakujem, da bo naredil dober vtis in da bo tudi počutje v njem na konkretno višjem nivoju kot pri starem in kot pri Joggerju, ki ga po mojem mnenju izdelali preveč površno. Ne pri sami kakovosti izdelave, temveč že pri snovanju posameznih rešitev, ki so preprosto že same po sebi nedomišljene in cenene. Zdi se, da tokrat niso ponavljali napake. Popolnoma sicer pričakujem, da bo večina plastike na armaturni plošči in drugod trde in da bo kje kaj manjkalo v primerjavi z (dražjo) konkurenco, pa vendar denimo polica in dvojno dno v prtljažniku ter inovativni strešni prtljažnik in pritrdišča dajejo vtis zrelejše celote.

Če se pomudimo pri tehnologiji, lahko hitro ugotovimo, da je je bistveno več. Manjka aktivni regulator hitrosti, je pa klasični že skorajda v osnovni opremi, kot tudi samodejno zaviranje s prepoznavo peščev in kolesarjev, držanje na voznem pasu, prepoznavanje prometnih znakov, kamera in parkirna tipala. Na sredini je 8- ali 10-palčni zaslon, slednji z vgrajeno navigacijo. Android Auto in Carplay, tudi brezžično, sta bila na voljo že doslej. Spodaj so predal z brezžičnim polnjenjem in priključka USB-C. Pred voznikom pa zdaj 7-palčni zaslon, kar tudi pripomore k sodobnejšemu vtisu. Pri vožnjo po klancu navzdol bo na voljo, seveda ne v vseh različicah, pomočnik za spuščanje, sicer pa 21,7 cm oddaljenosti od tal ter 31-stopinjski kot spredaj in 36-stopinjski zadaj obetajo vsaj take terenske sposobnosti, kot smo jim bili priča doslej. Prostora bo več, kar je bila še ena od manjših zamer pri za zdaj še aktualni generaciji, saj ta ni bila zares družinski avto. Zdaj je na zadnji klopi za 3 cm več prostora, kar se bo zagotovo poznalo, prtljažnik pa je narasel na 472 l, vsaj v izvedbi s sprednjim pogonom. Koliko bo manjši v tisti s štirikolesnim, ni podatka.

Kot 4×4 bo novi Duster na voljo z 1,2-litrskim bencinskim trivaljnikom s podporo turbine in blagega hibrida, ki ga sestavljata mali elektromotor in baterija z 0,8 kWh kapacitete in ki poskrbita za speljevanje in bolj gladko pospeševanje. Oznaka TCe 130 bo sicer ostala, vendar gre za povsem nov pogonski sklop pri Dacii. Sestavlja ga še 6-stopenjski ročni menjalnik. Za samodejnega bo treba poseči po hibridu.

Enak hibridni pogon, kot smo ga srečali že v Renaultovih Cliu, Meganu Conquest, Capturju in nazadnje v Joggerju, bo namreč po novem najvišja možnost motorizacije še v Dusterju. Kot vemo, ga sestavljajo 1,6-litrski bencinski štirivaljnik z možjo 70 kW (94 KM) in dvojica elektromotorjev s skupno 36,6 kW (49 KM). Sistemska moč je tako približno 140 »konjev«, zato tudi taka oznaka. Baterija je tu velika 1,2 kWh in omogoča tudi nekaj povsem električne vožnje, v vsakem primeru pa avto speljuje in vozi vzvratno s pomočjo elektromotorjev, saj sistem nima sklopke in tako tudi ne vzvratne prestave. Sistem je nekoliko glasen, sicer pa dokaj odziven in tudi primerno hiter vsaj v Cliu in Capturju, kako bo tu, bo treba preizkusiti. Glede na to, da s tem pogonom opremljeni Jogger stane 28 tisoč evrov, ne pričakujem, da bi bil Duster cenejši, raje dražji. Na voljo bo še litrski motor ECO-G 100, ki smo ga tudi že srečali v Joggerju in omogoča vožnjo tako na plin kot na bencin, saj ima za vsakega od energentov rezervoar, ki drži 50 l. Med vožnjo lahko voznik poljubno preklaplja med njima, teoretično pa zaloga zadošča za 1300 km. Vsekakor bi bilo v tem pogledu fino, če je Duster kaj napredoval pri zvočni izolaciji in mirnosti pri višjih hitrostih ter je tako primeren tudi za daljše avtocestne poti, ne zgolj za v hribe.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
2 komentarja

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja