Nizkocenovna avtomobilska znamka Dacia je v od koronskega obdobja naprej močno povečala prodajo, saj v času občutnih podražitev uspešno nagovarja cenovno občutljive kupcev. Vseeno pa zlagoma nekoliko spreminja strategijo in poznati se ji začenja nekaj luknje v predstavljanju novih modelov, ki jo bo začela krpati v drugi polovici prihodnjega leta.

Odgovorni pri uvozniku poudarjajo, da je Dacia prešla v nekoliko bolj odraslo fazo, tudi z novim znakom in poudarjanjem opreme Extreme z vizualnimi poudarki na zunanjosti in v notranjosti vozil. »Na začetku je bila strategija čim večjemu krogu kupcev omogočiti nakup novega vozila,« je dejal direktor znamke za regijo Adriatic Igor Petković. »Zdaj je v ospredju želja narediti čim boljši za avto za določeno ceno.« Nižjo od konkurence, a ne nujno ekstremno nizko. Jasno je kajpak, da tudi kupci teh avtomobilov želijo določeno opremo in sodobnost. Navsezadnje jih večina odpelje najbolje oz. polno opremljene različice, je še povedal Petković. Ponudili naj bi jih tisto, »kar potrebujejo,« vendar o tem, kaj kdo potrebuje (ali želi) lahko razpravljamo. Največji prodajni adut je Sandero, ki bi ga težko prodajali bolje, dobro se držita tudi Jogger in Spring, medtem ko se je malce upehal Duster, saj se mu vse bolj poznajo leta. Povsem nov model bo zato še toliko bolj dobrodošel.

Prva, že aktualna novost, je Jogger s hibridnim pogonom in tudi prva Dacia s serijskimi digitalnimi merilniki. Sedemsedežni na pol karavan na pol SUV na osnovi Sandera je dobil enak pogonski sklop, kot smo ga že srečali v Cliu ali Capturju. To pomeni 1,6-litrski bencinski motor z 69 kW, dva elektromotorja (36 in 15 kW), baterija z 1,2 kWh kapacitete in brezsklopčni samodejni menjalnik (vzvratno se da peljati izključno na elektriko). Skupna sistemska moč znaša 105 kW oz. 140 KM, poraba naj bi bila po uradnih podatkih približno pet litrov na sto km, kar pa vemo, da je v praksi težko uresničljivo ali nemogoče. Za moj okus je ta pogon nekoliko preveč sofisticiran in hkrati ne najbolj uglajen, saj se pod različnimi zahtevami in razmerami obnaša zelo različno, pri odločnem pospeševanju je tudi zelo glasen. Toda po drugi strani je avto lahko tudi skoraj povsem tih in za umirjeno vožnjo s še vedno dovolj veliko zalogo moči je lahko kar primeren. Težava je v tem, da stane 28.000 evrov in s tem 6.500 evrov več kot bencinska izvedba, ki je res nekoliko šibka pri polno naloženem avtu, vendar se lahko ponaša z ugodno ceno. Hibrid za zdaj ni na voljo s petimi sedeži in tudi ne z nižjimi nivoju opreme, edini v ponudbi je Extreme. A tudi pri tem ni vse vključeno, za doplačilo so na voljo še navigacija, paket s sistemom za nadzor mrtvega kota in parkirnimi tipali spredaj in zadaj (kamere ni) ter ogrevanje sprednjih sedežev. Če dodate še kovinsko barvo, se cena ustavi na skoraj 29.400 evrih. Lahko pa za še dva tisočaka dokupite škatlo, ki se razpre v posteljo, ter šotor, in tako Joggerja uporabljate skoraj kot avtodom.
Novega Dusterja bodo predstavili čez natanko en mesec, v prodajo pa prihaja v drugi polovici prihodnjega leta. Jasno je že, da ne bo več imel dizelskega motorja, nadomestila ga bo hibridna izvedba, zagotovo pa bo na voljo s štirikolesnim pogonom. Vendar še ni jasno, v povezavi s katerim motorjem.
Druga novost, ki smo si jo že lahko ogledali kot koncept, je večji SUV Bigster. Ta prihaja l. 2025 in naj bi poudarjal moderne ter robustne linije, o samem izdelku pa še ni veliko znanega. Izključimo lahko povsem električno izvedbo in skoraj zagotovo tudi dizelsko. Upamo na štirikolesni pogon in veliko prostora, pa tudi na nekoliko sodobnejšo tehnologijo s kakšnimi asistenčnimi sistemi.
Mali električni Spring je medtem pridobil izvedbo z močnejšim motorjem, ki razvije 48 kW (65 KM) namesto 33 kW (45 KM). Tak stane 25 tisoč evrov, so pa v prodaji tudi še vedno šibkejši Springi. Za nadgradnjo so se odločili, ker so se nekateri kupci pritoževali nad počasno vožnjo po avtocesti. V resnici je motor enak, ima le drugačno programsko opremo. Na vprašanje, ali je mogoče nadgraditi obstoječe, so odgovorili, da tega ne počno, mogoče pa je.
V pripravi je nov Spring, precej bolj moderen, varnejši in verjetno tudi z večjo baterijo, kar bo nekoliko zamajalo filozofijo zdajšnjega, pri katerem so poudarjali ravno to, da so ga želeli ohraniti čim lažjega in varčnega. Kar pa je bil delno tudi izgovor za dokaj zastarelo zasnovo, izpeljano iz kitajskega modela Renault Kwid. Že v začetku lanskega leta so v skupini Renault novega Springa napovedali za l. 2024, toda nato je vse skupaj potihnili in ta čas konkretne potrditve ni. Jasno pa je, da ne bo narejen na enaki osnovi kot prihajajoči električni Renault 5, temveč na prilagojeni platformi za motorje z notranjim zgorevanjem, podobno kot Citroen e-C3, ki naj bi za podobno ceno ponudil bistveno več od zdajšnjega Springa.
- Dacia Spring ima zdaj kar sto »konjev,« a ni za nas

- Samsung in Telekom Slovenije že 18 let podpirata Združenje Europa Donna Slovenija

- Lynk & Co 02: Povej pošteno, ti zaradi njega zaigra srce?

- NEDELJSKI NASVET: Nostalgija nas vedno zavaja, ne podlegajte ji

- NEDELJSKI NASVET: Ali bo Flik po 9. oktobru še potreben?














Dobro napisno in povedano, samo naj tudi nam dajo v ponudbo cenika Sandero z TCE 110 KM kot ga imajo druge EU države in ne starega TCE 90.
Ni več poceni, konkurenca Škoda,WV je boljša