Nov telefon kupimo na tri leta namesto na dve leti, vendar takrat naprednejšega
Matjaž Ropret 20. oktobra 2025 ob 10:15

Nemalokrat ugibamo, kaj se dogaja na trgu  mobilnih telefonov, kaj ljudje kupujejo in česa ne, kaj jih pritegne, kako pogosto opravijo menjavo tega nepogrešljivega pripomočka – na dve leti ali več –, kar počnemo na osnovi pomanjkljivih informacij in dostikrat tudi ugibanj. Zato nikakor ni odveč o tovrstnih temah povprašati poznavalca, kot je Bernard Purkart, vodja prodaje mobilnih naprav pri podjetju Samsung za Slovenijo, Albanijo in Kosovo. V tovrstni vlogi je namreč že dobri dve desetletji in je najbolj od blizu opazoval tako evolucijo mobilnikov kot razvoj trga.

V začetku jeseni ste marsikoga presenetili s prodajno akcijo, pri kateri kupec kot darilo dobi telefon Galaxy S25 FE, ki ga sicer prodajate za 749 evrov. Ni to nekakšno razvrednotenje tega izdelka?

Nikakor ne. S to promocijo želimo predvsem povečati vrednost za naše uporabnike. Jesen je običajno nekoliko mirnejše obdobje za prodajo pametnih telefonov v primerjavi z vrhunci, kot so božični prazniki, Črni petek ali obdobje »nazaj v šolo«. Zato smo želeli ponudbo narediti še privlačnejšo – z dodatnim odličnim telefonom. Tako lahko še več ljudi uživa v vrhunski kakovosti naših naprav ali pa izkušnjo deli z družino in bližnjimi, kar je vedno nekaj pozitivnega.

Kdo so potencialni kupci?

Težko je ugibati, akcija je nagovarjala marsikoga, ljudje naredijo veliko različnih kombinacij. Predvsem pa s takimi akcijami spodbujamo nakupe telefonov višjega cenovnega razreda. Hkrati to mogoče delno za nas predstavlja tudi nevarnost, ker dražji telefoni dlje ostajajo aktualni, imajo daljše roke posodobitev programske opreme, s tem se podaljšuje cikel menjave aparatov, vendar je uporabniška izkušnja boljša. Stremimo k temu, da je uporabniška izkušnja primerna, da ljudje čez dve, tri ali pet let, ko razmišljajo o novem nakupu, znova razmišljajo o naši blagovni znamki. Zato smo v Evropi tudi že pred leti zavestno izstopili iz najnižjih cenovnih razredov.

Se pozna, da ljudje morda izbirajo telefone nižjih cenovnih razredov, ker so postali dovolj dobri, ali da se cikel menjave podaljšuje, ker je tudi tri leta star telefon še vedno odličen?

Cikel se absolutno podaljšuje. Pred leti je bil nekje na dobrih dveh letih, zdaj gre proti trem letom. Drugo pa ne drži. Trg se premika navzgor, ljudje gredo iz nižjega cenovnega razreda proti srednjemu in višjemu. Želijo kakovostne proizvode, zasledujejo tudi trpežnost, vzdržljivost, ker so dandanes telefoni absolutno bolj trpežni, kot so bili pred leti. Od razbitih zaslonov, ki jih je bistveno manj, kot jih je bilo leta nazaj, do programskih nadgradenj in vsega ostalega. Ljudje so postali racionalni in takrat, ko gredo v nakup, kupujejo zmeraj več dražjih naprav. Res pa je, da je tudi telefoni srednjega razreda postajajo vedno bolj zmogljivi in trpežni, dobivajo podobne funkcionalnosti umetne inteligence, sicer z rahlim zamikom. Vedno bodo omejitve glede procesorskih zmogljivosti, vendar gre v to smer.

Mar ni slovenski trg ves čas veljal za dokaj »naprednega,« saj je bilo več kupcev dražjih telefonov kot denimo v ostalih državah v regiji?

V primerjavi s temi že, v primerjavi z zahodno in severno Evropo pa absolutno ne, ker je pač tam kupna moč višja. Se pa tudi na Hrvaškem, v Srbiji, Bosni in Hercegovini pozna trend, o katerem sva govorila prej. Pri tem igrajo pomembno vlogo serija FE in »lanski« modeli serije Galaxy S, ki jih pustimo v ponudbi.

Še vedno je količinsko vodilna serija Galaxy A?

To še vedno drži, vendar višji modeli vse bolj dohitevajo po obsegu prodaje. To velja za Samsung, pri drugih znamkah pa so trendi verjetno nekoliko drugačni. Prodajni trend se je premaknil v prid višjemu razredu, kar poganjata seriji Galaxy S FE in Galaxy Z, kar posledično vpliva na serijo Galaxy A.

Katere lastnosti telefonov so kupcem najbolj pomembne. So to baterija, kamere in zaslon ali se kaj premika tudi v smeri umetne inteligence in podobno?

Te osnovne lastnosti za uporabnike še vedno ostajajo pomembne. A lani smo opazili izjemno pozitiven odziv kupcev na funkcije umetne inteligence, ki smo jih kot prvi ponudili in podprli z obsežno marketinško kampanjo. Trenutno pa je z umetno inteligenco nasploh rahel izziv. Vse znamke se ponašajo z oznako UI, čeprav sploh ni natančno opredeljeno, kaj ta pojem zajema. Lanske funkcije so bile jasne in enostavne, na primer obkroži ter išči ali odstranjevanje elementov s fotografij in posnetkov. Ko ljudje te funkcije vidijo v praksi in jih preizkusijo, so navdušeni. Mislim, da prihaja tudi čas za pogovore z napravam. Jezikovne ovire so se zmanjšale, zato verjamem, da bomo tudi v slovenščini vse pogosteje govorili s telefoni, kot to že počnejo v angleško govorečih državah in drugod. Potem so tu še funkcije umetne inteligence, ki jih morda sploh ne opazimo, denimo optimizacija baterije. Umetna inteligenca je nedvomno spremenila pravila igre, težava pa je v tem, da številne znamke to oznako pripisujejo tudi stvarem, ki si je v resnici ne zaslužijo – kar uporabnike pogosto zmede.

Katera pa je tista hardverska značilnost, ki je v zadnjih letih najbolj pritegnila zanimanje kupcev?

Absolutno so to prepogljivi telefoni. Danes jih že vsi poznajo. Še kakšno dobro leto nazaj pa, ko si nekam prišel in odprl telefon, je bilo, »Vau!« Pa ves drug napredek, od tankih telefonov in velikosti baterij, kamere, optične povečave, svetilnost zaslona, trpežnost je bistveno boljša. Se nam pa zdi to kar samo po sebi umevno.

Je Galaxy Z Flip bolje prodajan kot Galaxy Z Fold, predvsem zaradi nižje cene, ali se motim?

Se motiš. (smeh) Galaxy Z Fold je res zelo pozitivno sprejet in prodaja raste iz leta v leto, modela sta kar enakomerno zastopana. Vedno manj je pri obeh modelih pomemben spol. Če smo na začetku predpostavljali, da je eden bolj ženski in drugi moški, zdaj vidimo, da sta precej nevtralna.

Bi bil dodaten potencial za prodajo, če bi imeli v ponudbi še enega dodatnega, cenejšega Galaxy Z Fold?

Nedvomno. Vedno, kot gre cena dol, kategorija zraste. Težko pa sodim, kaj je tehnološko možno.

Zagotovo je možno uporabiti manj zmogljiv procesor, druge kamere in podobno.

Se strinjam. Toda vprašanje je, kaj želiš doseči. Verjetno ni cilj ponuditi najboljšo izkušnjo zaslona, ostale funkcije pa toliko degradirati, da ne sledijo temu. Verjamem, da bo tehnologija šla še naprej, da do na voljo tudi manjši tovrstni modeli in nasploh več raznolikosti.

Je Galaxy Z Flip nekako zadovoljil tiste, ki zelo prisegajo na majhne telefone?

Mislim, da ja. Oba gresta vse bolj v to smer, da ju je mogoče brez velikih kompromisov uporabljati zaprta, z zunanjim zaslonom. Kažejo se tudi nove funkcionalnosti tega, od fotografiranja selfijev, snemanja, do tega, da ga enostavno lahko postaviš za gledat videe, gledaš na polovici zaslona, večopravilnost na velikem zaslonu.

Funkcionalnost, na katero je Samsung svoje čase dajal veliko poudarka, potem pa vedno manj, je S Pen. Je bila uporaba manjša od pričakovanj?

Mislite odstranitev povezave Bluetooth iz pisala S Pen pri seriji Galaxy S25? Na podlagi vpogledov iz raziskav uporabnikov smo se odločili odstraniti funkcionalnost Bluetooth, da bi se osredotočili na tisto, kar uporabniki najbolj cenijo. Serija Galaxy S25 uvaja napredne multimodalne zmožnosti, ki bodo na novo opredelile način interakcije z napravami, hkrati pa ohranja ključne ustvarjalne funkcije pisala S Pen, ki jih uporabniki obožujejo – od skiciranja in zapisovanja idej do komentiranja dokumentov.

Naslovna in fotografija sogovornika: Samsung

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja