Nissanov električni preskok z modelom Ariya
Matjaž Ropret 15. julija 2020 ob 12:21

Pri vsem povečevanju ponudbe električnih avtov še vedno bega dvoje – prevlada (kombi)limuzinske oblike, ki jo sicer vse bolj izpodriva športnoterenska zasnova, in večinoma tudi vztrajanje pri klasični zasnovi z motorjem spredaj in pogonom na sprednji par koles. Danes napovedani Nissan Ariya v tem in tudi drugih pogledih ni konvencionalen e-avto.

Japonska znamka je v svetu baterijske mobilnosti z modelom Leaf prisotna že dolgo. Druga generacija Lista sicer ne izstopa več tako zelo kot prva, a je še vedno zanimiv predstavnik svoje vrste. Ariya pa bo pritegnila precej več pogledov. Že s svojo pojavo, saj kupejevski križanec, kot mu rečejo v Nissanu, nikakor ni zgolj še en avto. Vendar pa v podjetju zagotavljajo, da bo kljub zanimivim proporcem, spuščajoči se strehi in obliki, ki je nasploh podvržena temu, da ustvari vtis, tudi prostoren. Vsekakor bi moral potnikom ponujati več cm za noge, komolce in glave kot Leaf, pa tudi v prtljažnik se bo dalo spraviti več »robe«, saj bo ponujal ali 468 ali 415 l prostornine, odvisno od tega, ali bo pogon na dve ali na štiri kolesa. Morda se pri, recimo temu običajnih avtomobilih včasih upravičeno zmrdujemo nad tem, da proizvajalci predstavljajo preveč SUV-jev, toda pri elektriki vlada tako pomanjkanje družinsko uporabnih modelov, da je tudi kupejevski SUV dobrodošel. Nekaj podobnega sicer pripravljata še Tesla z modelom Y in Volkswagen z ID.4.

Tudi znotraj bo avto skrajno moderen. Armaturno ploščo, ko je že običaj, sestavljata osrednji zaslon in voznikov zaslon z merilniki ter ostalimi informacijami, ki sta skorajda enoten sklop in sta tudi enako velika – oba imata diagonalo 31 cm oz. 12,3 palcev. Posebnost pa je v tem, da bo mogoče premikati posamezne prikaze z enega zaslona na drugega. Klasičnih tipk in gumbov v kabini praktično ne bo, za upravljanje določenih stvari bodo navidezne tipke na površini, občutljivi na dotik. Avto pa bo imel tudi »enega največjih prosojnih zaslonov v svojem razredu.« Seveda bo podpiral govorno upravljanje in kretnje, imel bo »inteligenten« ključ ter bo ves čas povezan v mobilno omrežje, zaradi česar bo mogoče programsko opremo nadgrajevati na daljavo.

Največja razlika od ostalih bo v pogonu. Ariya bo na voljo v petih različicah. Lahko bo namreč imela en motor ali dva, kapaciteta baterij pa bo 63 kWh ali 87 kWh. Obe baterijski velikosti bosta na voljo tako v klasični izvedbi z motorjem spredaj in poganjanjem sprednjih koles, a tudi v različici, imenovani e-4ORCE (skovanka iz e-Force oz. e-Moč), ki bo imela še dodaten motor za zadnjo os. Peta možnost bo e-4ORCE 87 kWh Performance s še močnejšimi motorji. Motorne moči, navor, pospešek do 100 km/h in predviden doseg (še ne testiran po ciklu WLTP) gredo sicer takole:

63 kWh 2WD – 160 kW, 300 Nm, 7,5 s, do 360 km

87 kWh 2WD – 178 kW, 300 Nm, 7,6 s, do 500 km

63 kWh e-4ORCE – 205 kW, 560 Nm, 5,9 s, do 340 km

87 kWh e-4ORCE – 225 kW, 600 Nm, 5,7 s, do 460 km

87 kWh e-4ORCE Performance – 290 kW, 600 Nm, 5,1 s, do 400 km

V Nissanu zaradi skoraj simetrične razporeditve mase ter štirikolesnega pogona napovedujejo dobro vodljivost in stabilno lego, hkrati pa naj bi bil avto tudi udoben in dobro zatesnjen pred truščem in tresljaji, kar doslej ni bila ravno močna plat te znamke. Polnjenje bo do 130 kW na hitrih javnih polnilnicah, doma pa bo mogoče izvedbo z manjšo baterijo polniti z močjo 7,4 kW, tisto z večjo pa tudi na trifazni polnilnici z 22 kW.

Vozniki bodo lahko preizkušali še nadgrajeni sistem ProPilot, kakor v Nissanu rečejo kombinacijo radarskega tempomata in ostalih asistenčnih sistemov. Ta bo upošteval tudi podatke iz navigacije in zaznaval okolico, znal bo menda tudi enakomerno zavirati pred ostrim ovinkom in ob prihodu na cilj sam parkirati. Seveda bo tu še funkcija e-pedala, ki v bistvu odpravlja potrebo po stopalki za zavoro, saj avto praktično vse počne z rekuperacijo energije v baterije. Pri e-4ORCE tudi pri zadnjem motorju.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Ariya naj bi se na ceste zapeljala sredi prihodnjega leta, a natančnih datumov še ni. Prav tako še ne vemo ničesar glede cen, ki pa bodo zagotovo višje kot pri Leafu.

Foto: Nissan

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja