Nima smisla preveč hvaliti, če je le za peščico srečnežev!
Marjan Kodelja 8. februarja 2019 ob 06:03

Prepogosto se zgodi, da se na veliko in široko obljublja, kaj vse deluje in kako zelo odlično je, potem pa naletiš na podrobnosti, ki niti približno niso, kar si pričakoval. Smisel je prepričati kupca, da kupi, uporabnika, da uporablja, saj večina nato kljub nezadovoljstvu pogoltne slabo voljo.

Stari znanec je na Facebooku zapisal, da je razočaran nad možnostjo plačevanja z Garminovo uro. Pa ne, ker bi bila storitev ali ura slaba, temveč ker je izdajatelj edine potrjene debetne kartice Petrolov mBills obljubil, kar ne drži popolnoma, ali pa je mogoče različno tolmačiti. Objavili so, da so naredili povezavo za komitente Sberbank, kar vsak z vsaj tremi razredi osnovne šole razume, da računa storitve mBills ni treba polniti, saj bo vsa poraba bremenila bančni račun. Izkazalo se je, da ne drži popolnoma. Kljub povezavi, saj uporabnik vidi stanje bančnega računa, mora račun napolniti, ker naj bi bila taka njihovo poslovna politika. Česar seveda prej niso obešali na velik zvon.

Žal je tako, da ne morem govoriti o Garmin Payu, ne da bi se na dolgo in široko (spet) ustavil pri mBillsih, kajti le oni, pa še to zgolj zato, ker njihove kartice v resnici izdaja tuja banka, ga podpirajo. Moje mnenje glede storitve je jasno in se do danes ni spremenilo. Vse lepo in prav, marsikaj je v njej dobrega ali vsaj zanimivega, a ko se spomnim, da je treba račun redno polniti, me mine zanimanje. Ker želim, da je ves moj denar le na enem računu, ne pa razpršen po svetu kot cigani, ne bi uporabljal Urbane, če ne bi bila edina možnost za plačilo mestnega avtobusa. Ampak če sem prisiljen zaradi prazne urbane malo več hoditi, je to kvečjemu dobro za zdravje, kaj pa, če je prazen račun na mBillsih, pri sebi pa nimaš nobenega drugega plačilnega sredstva? Ni prijetno, verjemite!

Garmin Pay je »elektronska denarnica« na njihovih urah, ko so to Applova, Googlova in Samsungova na njihovih napravah. Verjetno je odveč dodati, slovenski uporabniki teh treh ne moremo uporabljati, ker mora vsaka banka izdajateljica kartic na svoji strani izvesti, kar ji je zapovedano, pa še prositi lastnike »denarnice, da jo doda med podprte banke. Že to je ena velika neumnost, a ne bi bilo bolje, če bi bila samo ena, saj je v resnici le skupek vrstic programske kode, ki podpira delovanje naprave z vmesnikom NFC. Ne pa, da mora banka, če želi biti prijazna do komitentov, skleniti dogovor z vsakim ponudnikom elektronske denarnice posebej, to pa morajo storitvi vse slovenske banke, da nihče od nas ne bo prikrajšan. Misija nemogoče, mar ne oziroma si lahko predstavljate, kolikšna bi bila uporabnost brezstičnih plačilnih in debetnih kartic, če bi morala banka dogovor sprejeti z vsako trgovsko verigo posebej, mi pa bi morali preverjati, kje s svojo lahko plačamo in kje ne. Blizu ničle.

Gremo nazaj na Garmin Pay. Če ali ko imaš podprto kartico, je njen vpis v aplikacijo Connect na pametnem telefonu podobno preprosto, ko je vtakniti kartico v denarnico iz usnja in materialov, ki spadajo zraven. Potem podatke kartice prevzame ura, dostop do nje pa je zaščiten zs štirimestno kodo PIN. Po vpisu te ura na zaslonu prikaže majhno sličico kartice, če jih je notri več, lahko med njimi izberemo želeno, nato pa uro zgolj približamo terminalu za brezstično plačevanje. Enako, kot na primer to počnejo komitenti NLB banke z njihovo elektronsko denarnico ali kot to počnemo vsi mi z brezstičnimi karticami.

Možnost plačevanja s športno uro ima morda celo več smisla kot s telefonom. Če imamo lahko tega pri sebi, imamo lahko tudi denarnico ali gotovino. Moti pa me omejenost na zgolj enega ponudnika ur, sam imam raje modele drugega izdelovalca in me že skrbi, kaj bo, ko bo tudi ta naredil svojo plačilno storitev in na dejstvo, da to niso denarnice, v katero bi lahko vtaknil vsako kartico, ne da bi moral zato banka izdajateljica s prstom migniti. Moja vprašanje je naslednje. Zakaj Mastercard, Visa, Amex in kdo četrti ne naredi vsega potrebnega, da bi bile kartice združljive z vsemi elektronskimi denarnicami? Verjamem, da imajo veliko razlogov, med njimi so gotovo tudi tehtni in jih kot strokovnjak za tehnologije razumem. Ne razumem in ne zanimajo pa me kot uporabnika, predvsem ne v tem času, ko je vse usmerjeno na preproste in hitre rešitve. Mar res mislijo, da bomo menjali banke in izdelovalce naprav zato, ker bodo ali ne bodo omogočale mobilnega plačevanja?

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
6 komentarjev
  • Spoštovani gospod Kodelja,

    V vašem članku smo zasledili nekatere navedbe, ki ne držijo. Eden od primerov je zapis, da naj bi »Petrolov mBills obljubil, kar ne drži popolnoma, ali pa je mogoče različno tolmačiti«. Takšna namigovanja moramo strogo zanikati. MBILLS uporabnikom kot prvi FinTech startup v Sloveniji ponuja najboljšo izkušnjo plačevanja, zato si prizadevamo biti do naših uporabnikov vedno transparentni.

    Brezplačna mBills denarnica ni bančni račun in v mBills denarnico še ne morete prejemati plače. Večina ljudi že ima bančni račun pri eni izmed poslovnih bank, zato si lahko zelo enostavno samodejno prenesejo denar ali celotno plačo v mBills denarnico na podoben način, kot si človek lahko napolni fizično denarnico.

    mBills aplikacijo ponujamo vsem, ne glede na to pri katerih poslovni banki imajo svoje bančne račune ali katero znamko telefona uporabljajo. Uporabniki, ki imajo račun odprt pri banki Sberbank, pa imajo dodatno prednost, da se sami odločijo, ali bodo z mBills aplikacijo plačevali neposredno s svojega bančnega računa ali pa si bodo v kateremkoli trenutku brezplačno napolnili mobilno denarnico. Povezava brezplačne mBills denarnice s Sberbank računom je takojšnja, kar pomeni, da je prenos denarja z bančnega računa na mBills možen kadarkoli in v realnem času. Takšno storitev v MBILLS ponujamo kot prvi. Vsem uporabnikom zato predlagamo, da si nastavijo samodejno mesečno polnjenje mBills, saj jim na tak način ne bo potrebno skrbeti za razpoložljivo stanje na mBills denarnici.

    Plačevanje s kartico mBills Mastercard je mogoče le iz mBills denarnice. Nikoli nismo komunicirali, da bi bilo plačevanje s kartico možno tudi neposredno z Sberbank bančnega računa. Za plačevanje s kartico z Sberbank računa vam je banka Sberbank že ponudila svojo kartico.

    Plačevanje z Garmin uro je dodatna možnost uporabe mBills, ki jo je podjetje MBILLS ponudilo kot inovativno in prvo na slovenskem trgu. V MBILLS smo tako pokazali, da smo zmožni ponudili boljše in inovativne rešitve. Izkušnje uporabnikov plačevanja z mBills z Garmin urami kažejo, da je bila uvedba nove možnosti plačevanja z mBills korak v pravo smer. Imetniki Garmin ur imajo namreč Garmin uro s seboj ves čas, zato jo lahko uporabljajo tudi za priročno plačevanje.

    V MBILLS si ves čas svojega obstoja kot slovensko FinTech podjetje prizadevamo za zadovoljne uporabnike in premikanje mej mogočega na področju negotovinskega plačevanja. Z mnogimi razvitimi rešitvami smo prvi na trgu, vedno pa si prizadevamo, da je rešitev na voljo vsem uporabnikom. Izkušnja plačevanja z mBills in Garmin Pay je zelo dobra, zato smo ponosni da smo jo lahko ponudili našim uporabnikom.

    S spoštovanjem,
    Jerica Urbančič
    Vodja marketinga in komunikacij

  • Mah, tale novinar je vedno slabe volje in pise pesimisticne vsebine. Jaz uporabljam Garmin Pay in Mbills in mi je zelo vsec, ker prinsebi ne rabim nicesr drugega. Da bi za vsako poloznico nalagal denar na mbills ni sans, nalozis toliko kot bos porabil.

    Jaz bi namrec od drugih bank v sloveniji prej pricakoval da bodo ponudile taksne resitve, ne samo za garmin, ampak tudi za vse ostale ure. Da se en palcek mbills ukvarja z inovativnimi stvarmi pa je samo za pohvalit.

    • Dejstvo je, da je mBills prišel v sistem Garmin Pay pretežno zato, ker je izdajatelj njegove kartice že vključen na globalni ravni. Pa tudi, da je zadeva precej manj praktična, kot bi lahko bila, če ne bi bilo treba nalagati denarja na kartico.

  • Moram se tudi sam odzvati na tole pisanje. Ne gre za pesimizem pisanja, gre zato, da imam pravico povedano, če se mi zdi, da nekaj ni v redu. Zdaj pa naj bi gospodje iz mBillsa povedo, zakaj za vraga naj bi vsak mesec plačo z bančnega računa prenakazal na neki drugi račun, kjer denar samo leži. Zato, da bom lahko plačeval s telefonom oziroma uro Garmin? Preprosto ne vidim v tem dodane vrednosti, ne zame in ne za kar dosti ljudi, ki misli, kot mislim sam. Komur je prenakazovanje všeč, naj to počne. Meni pač ni in mi nikoli ni bilo všeč.
    Glede oglaševanja dogovora s Sberbank. Komunicirali niste neposredno, so pa vse reklame narejene tako, da ljudje tako razumejo. Preverite kaj nekateri glede tega pišejo na Facebooku. SIcer pa, kdor te dni poskuša radijsko reklamo za plačevanje z uro Garmin iz slišanega dojame, da ni prav nobenih ovir in da mora le uro kupiti!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja