Na družabnem omrežju, ki nam vsem po malem (ali precej) preseda, a kljub temu še naprej neprestano visimo na njem, ne pojenjajo poskusi ribarjenja za uporabniškimi podatki z atraktivno zvenečimi »nagradnimi igrami.« Seveda ponudnika platforme take sponzorirane objave nič ne motijo, saj »ne kršijo njegovih pravil.«
Ponovimo še enkrat. Na Facebooku, pa tudi drugje, vam ne bo NIHČE podaril avtomobila, električnega kolesa ali kakšne druge drage reči. Objave, ki obljubljajo take nagrade, so namenjene zgolj lovljenju naivnih uporabnikov, ki so se jim ob fotografijah prestižnih avtov s pentljami ali zanimivih koles zasvetile oči in so jih takoj zasrbeli prsti za tipkanje zahtevanega komentarja. Prosimo, NEHAJTE! Najlepša hvala! Raje še koga opozorite, da so to očitne prevare, kot da komentirate in delite take objave v pričakovanju kakšnega žrebanja. Tega ne bo, organizatorji »nagradne igre« ga niso imeli namena izvesti, ko so pred nekaj dnevi ustvarili nov profil oz. novo stran na dotičnem omrežju. Njihov edini namen je bil pretentati čim ljudi, da se »prijavijo« v njihovo bazo, iz katere lahko nato črpajo potencialne žrtve za nadaljnje razpošiljanje materiala, ki služi ribarjenju za podatki, zaradi katerih ne samo, da ne boste dobili nagrade, ampak lahko še celo kaj izgubite (ker vam ukradejo).

Prijava tovrstnih objav je na žalost, kot smo se lahko te dni vnovič prepričali, kot glas vpijočega v puščavi. Upravljavcu omrežja (podjetju Meta) oz. njegovi ekipi (ali botom) za preverjanje nečednega v objavah se ne zdi nič spornega v tem, da nekdo obljublja bogate nagrade, ki jih ne bo nikoli razdelil, bo pa odnesel uporabniške podatke in morda kasneje prek kakšne lažne spletne strani poskušal pridobiti še dodatne, zanj bolj mamljive. Sporno pa je, če hočemo objaviti fotografijo, kjer se vidi kakšna ženska bradavička (pa naj gre za umetniško delo ali kaj drugega povsem nedolžnega), ali če želimo spodbuditi reportaže z naslovno fotografije bake s pipo v ustih (promoviranja kajenja pač ne dopuščamo na tej platformi!) oz. članek o določilih novosprejetega zakona (ker gre za »politično« temo, teh oglasov ne more plačati kar vsakdo).

Tovrstna dvoličnost, sprenevedanje, ignoranca, brezbrižnost, samovolja ponudnika še vedno najbolj množičnega družabnega omrežja je že davno presegla vse meje in postala izjemno nadležna. Toda storiti se ne da ničesar, še posebej, če je govora o objavah v slovenščini. Boti pregledujejo ključne besede in če slučajno kdo pogleda za njimi, še vedno večinoma ne razume konteksta ali pa se pretvarja, da ni nič narobe. Hecno in hkrati skrajno frustrirajoče je zgolj to, da v primerih, kot so lažne nagradne igre, z veseljem vzamejo denar (četudi je na daleč očitno, za kaj gre), pri promoviranju povsem legitimnih in lahko zelo informativnih, poučnih člankov pa ga nočejo. Verjetno bi bilo treba naslednjič poskusiti s precej višjimi zneski, potem bi bila, v to sem skoraj prepričan, verjetnost za uspeh bistveno večja. A tega že iz principa nočem poskusiti. Vmes pa vas še enkrat prosim, da nehate nasedati in klikati na nonšalantne poskuse prevarantskih nagradnih iger. In upam, da se kakšen regulator vendarle nekoč začne ukvarjati z delovanjem omenjenega in drugih velikih spletnih ponudnikov.
Naslovna fotografija: DepositPhotos






Brez komentarjev