Nedolžni triki, da so fotke profi #VIDEO
Marjan Kodelja 24. avgusta 2018 ob 06:17

V Egiptu so izdelovalca pametnih telefonov zalotili, da je kot dokaz odličnosti selfi kamere podtaknil fotografijo posneto z zrcalnorefleksnim fotoaparatom. Kaj potem? Pa ja niste verjeli, da prikazne fotografije snemajo le s telefonom?

Razlike med fotografijami, ki naj bi bile posnete z »mojim« pametnim telefonom in jih kaže izdelovalec ter izdelki, ki se potem znajdejo v galeriji, so običajno tako velike, da skoraj vsak posumi o lažnih fotografijah. Ne sodijo sicer med tiste, ki tako ali drugače škodijo, a gotovo služijo namenu. Olepšati, prikazati v lepši luči. V »marketingu« je dovoljen vse, sploh če ni psov čuvajev, oziroma so ti zaspali. Nekoč je bilo drugače. Če je podjetje v sporočilo za javnost nekaj trdilo, tega pa ni moglo dokazati, se je vsul plaz. Danes lahko izdelovalec mirno reče, da njegov telefon dela boljše fotografije od nekaj tisoč evrov drag kombinacije profesionalnega fotoaparata in objektiva, pa »nikomur nič«. Jaz trdim, da je to laž, oni pa, da so le omilili resnico, dejstva prikazali v novi perspektivi. Večini pa je vseeno, ker nekaj gotovo drži. Telefon ne more delati fotografij na ravni »profijev«, sposoben pa je narediti fotografije, ki jih povprečni uporabnik zazna kot odlične. Če se potrudi, uporabi vse možnosti, ki so mu na voljo, potem mu lahko uspe celo »umetnina«.

Prednja kamera in njeni učinki pomlajevanja in glajenja kože so tudi postali učinkovitejši. Rezultat je očem všečna fotografija osebe, ki pa z njenim realnim videzom nima nobene povezave. Ampak stvar funkcionira in kupci se obračajo proti izdelkom, ki tozadevno dajejo najboljše rezultate. Dotočni podjetje je le zadnje v vrsti izdelovalcev, ki so jih zalotili s prsti v marmeladi. Naj prvi kamen vrže tisti, ki ne greši. Vsi namreč uporabljajo trike, takšne ali drugačne. Tudi če fotografij ne snemajo s profesionalno opremo, temveč v resnici s telefonom, tega ustrezno »napumpajo«. Dodajo boljše, večje leče, motiv optimalno osvetlijo in če so na fotografiji ljudje, so igralci – stilsko oblečeni v primerni barvni kombinaciji, naličeni ter z obsežnim znanjem umetnosti poziranja. Posnamejo serijo fotografij, med njimi izberejo najboljše ter jih nato še ustrezno obdelajo s profesionalnimi programi za grafično obdelavo. Ni odveč pripomniti, da za zaslonom računalnikom sedi strokovnjak za grafične obdelave, ki ve, kaj počne. Tako nastanejo fotografije, ki nam jih prodajo kot narejene z najnovejšim pametnim telefonom!

Ali je s tem kaj narobe, je postalo filozofsko vprašanje. Vse civilizacije so bile obsedeno z lepoto, razlikovala se je le definicija, kaj je lepo in kaj ne. Danes lahko govorimo, da poleg suhih teles pojem lepote začenjajo definirati učinki izboljšave fotografij. Če stokrat pogledam fotko s pretirano poudarjeno zeleno travo, kot le to olepšajo fotografski algoritmi umetne inteligence, začnem verjeti, da je zdrava in lepa trave res takšna. Kot nekateri otroci verjamejo, da je krava vijolična. S tem smo se ali pa se bomo morali sprijazniti, kajti večina bo tako ali tako tulila v isti rok. Če torej izdelovalci fotografije posnemajo s pomočjo »dodatne« opreme in jih potem obdelajo, jim tega ne moram in če sem odkrit tudi ne želim preprečiti. Pa čeprav me tako kot Facebook, Apple ali Google, ki definirajo, kaj se na spletu spodobi, brez upoštevajo lokalnih kulturnih posebnosti, usmerjajo k njihovemu pogledu na estetiko fotografije. A le, dokler se tega vsi skupaj zavedamo. Zato je pomembno, da poznamo trike, ki jih uporabljajo, znamo ločiti zrna od plevel in ohranimo svoj pogled na »lepoto«!

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
3 komentarji
  • Brez zamere, a ravno toliko kot je zavajajoče omenjeno reklamiranje, je vaš naslov prispevka. Pa brez izgovarjanja, da gre za besedno igro, ker vem da dobro veste kaj delate. Torej en velik MINUS za vaše zavajanje!

  • Ja kitajc ja kitajc. Ne moreš mu zaupat. Očitno še vedno ne zmorejo brez Japonske tehnologije, če delajo selfije z canonom. Ampak marketing imajo očitno dober.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja