Narobe svet. Namesto da bi operaterji nagrajevali lojalnost, raje nadgrajujejo čebelice, ki neprestano letajo iz cveta na cvet.
Nič novega. A vseeno je zanimivo, da menjava operaterja vsake dve leti ni bilj razširjena. Kaj te pa stane? Prehod je preprost, telefonska števila ostane in omrežja treh največjih operaterjev so razmeroma enakovredna. Vsaj za večino, ki ne živi na sivih področjih oziroma na robovih dosega baznih postaj. Torej. Ponovil bom vprašanje. Zakaj ne?
Operaterji novim naročnikom nudijo ugodnejše pogoje, v kolikor se odločijo zanje namesto za tekmece. Najbolj očiten je znižanje naročnine. Prvo leto plačuješ manj, nato eno leto polno ceno, nakar si spet ledek in frej, da za naslednji dve leti čim dražje prodaš svojo nedolžnost. Čudno je slišati, a ne ravno neumestno. Ugodnosti, ki jim imajo operaterji za stare (lojalne) naročnike niso niti blizu ugodnostim za nove.
Poglejmo konkretneje. V tabeli najdeš primerjavo najcenejšega in najdražjega paketa.
Telekom | Telemach | A1 | ||||
Naj A | Naj C | Več | Največ | miniMIO | maksiMIO | |
Polna cena | 19,59 € | 27,59 € | 12,89 € | 24,90 € | 14,99 € | 26,99 € |
Akcijska cena | 7,99 € | 7,99 € | 9,9 € | 9,9 € | 9,99 € | 9,99 € |
Strošek brez ugodnosti | 470,16 € | 662,16 € | 309,36 € | 597,60 € | 359,76 € | 647,76 € |
Strošek novega naročnika | 330,96 € | 426,96 € | 273,48 € | 417,60 € | 299,76 € | 443,76 € |
RAZLIKA | 139,20 € | 235,20 € | 35,88 € | 180 € | 60 € | 204 € |
Primerjal sem strošek mobilnih storitev v obdobju dveh let za stare naročnike in nove, ki prvo leto mesečno plačujejo občutno manj (akcijska cena). Razlike so višje pri dražjih ter nižja pri cenejših paketih ter odvisne od cene mesečnega paketa. Razvidno je, da se skoraj ne splača zavezati za Telemachov vstopni paket Več, saj s prihrankom ne boš ravno obogatel. Podobno je s paketom A1 miniMIO. Res pa je, da sta oba razmeroma poceni. Dokler seveda ne upoštevaš ponudbe Boba in Hota, kar je druga zgodba. Skakanje se torej najbolj splača naročnikom na dražje pakete, saj so prihranki največji in razmeroma podobni.
Če si prost, potem se po lastni pameti odloči za paket, za katerega boš v naslednjih dveh letih plačal najmanj (glej predzadnjo vrstico). Toliko bolj predvidoma plačal, kajti prepričan sem, da bodo operaterji še naprej navzgor prilagajali cene najmanj enkrat leto. Potem bo nastopil čas, da spet vzameš kalkulator v roke in preveriš ponudbe drugih dveh operaterjev. Kakršne bodo takrat.
Vezava sicer ni nekaj, kar bi podpiral. Ker gre večina telefonov preko operaterjev, izkrivlja trg, onemogoča razvoj ponudbe rabljenih naprav in ni najboljša popotnica trajnosti. Ravno tako v času trajanja ponudbe partnerji niti približno niso enakovredni. Operater lahko »prosto po Prešernu« dviguje cene in zaradi tega ne nosi nobenih posledic, medtem ko je vezan naročnik v primeru prekinitve naročniškega razmerja zaradi enostranske spremembe pogojev, do česar je sicer upravičen, prisiljen v povrnitev ugodnosti, ki jih je prejel ob vezavi. Prav bi bilo, da bi ta čas za obe stranki veljali enaki pogoji, torej tisti iz časa sklenitve pogodbe. Ker ne, operater s podražitvijo omili primanjkljaj na računu, ki nastane zaradi enoletnega plačevanja akcijske cene za izbran naročniški paket. Da bi bila mera polna, mi operaterji ob vsaki priložnosti zatrjujejo, da so vezave zanje škodljive in bi jih najraje ukinili, če bi jih lahko. Kaj res? Zakaj pa jih potem ne ukinejo in začnejo nagrajevati lojalnost dolgoletnih naročnikov?
Nič ne kaže, da bodo spremenili »modus operandi«. Ugaja jim, saj prej ali slej v tem »ciklu« skakanja pridejo na vrsto. In vsakega uporabnika, ki ga pridobijo, imajo nato skoraj zagotovo pri sebi dve leti. Verjetno to ni cela zgodba. Zdi se mi, da je večina uporabnikov lojalna in se jim ne ljubi skakati, ali pa so naročeni na več storitev ter izkoriščajo ugodnosti združenih storitev, zaradi katerih je menjava operaterja bolj stresna.
Brez komentarjev